Glædelig jul

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    SuzzerSuzzer
    Medlem

Hej alle sammen.

Ville lige ønske jer alle en rigtig glædelig jul og et lyst og lykkebringende nytår.

Det er bare så dejligt at følge med herinde, og jeg håber, vi vil fortsætte med at skrive om stort og småt i hverdagen til hinanden.

Mange julehilsener fra to meget utålmodige drenge Andreas og Christian og Suz.

LulubellLulubell
    Medlem

Tak og i lige måde Suz….

Jeg vil da også ønske alle en glædelig jul, samt et bragende godt nytår.

Kærlige hilsner Lene, Marcus og Emil + manden….og katten

Anonym
    Gæst

Fra os alle tre på Fyn!! Året der gik, var et hårdt år med mange følelsesmæssige op og nedture. Nu glæder vi os til et nyt og spændende år i vores nye hus i Odense som en familie ;o)

KH
    Marie, Karoline og manden!

gladbabygladbaby
    Medlem

Herfra skal også lyde en glædelig jul her dagen derpå – og et godt nytår til alle.
    Vi har fejret julen herhjemme i vores hus hvor mine søskende og min mor og hendes mand har været på besøg. Vi gjorde som sidste år og dansede lidt om juletræet med Emil om eftermiddagen hvorefter han fik sine gaver og fik lov at give et par stykker.
    Han legede så bare hele eftermiddagen med sine ting
    Fik et fisher price køkken af mormor – stort hit
    to broer til brio-togbane – også stort hit
    Potter og pander til køkkenet
    en lego duplo bandbil – mega hit
    og den allerbedste gave – en traktor med pedaler og anhænger fra mor og far. Eneste problem var, at den næsten var for stor at køre rundt i stuen med, så det var sjovt at få den med ud i dag, og køre en tur rundt i hele kvarteret på den – med mor der skubbede på med en kost, for han har ikke helt lært at dreje pedalerne rundt endnu.

Ellers hyggede vi bare. Spiste dejlig julemad og dansede igen om juletræet – nu med levende lys, og Emil var bare så sød. Han syntes det var helt fantastisk, og blev ved at sige, at vi skulle synge mere. :0)

Han fik lov at give to gaver ud – så var han sengeklar kl. 21 – en time senere end normalt, og han vågnede alligevel tidligt i morges kl. 6.30. Men da mor og far blev ved at sige, at det var for tidligt, så lagde han sig efter en hel times snak alligevel til at sove lidt mere, og sov så til 9.10 – NY REKORD!! (men mor ville hellere have haft det sammenhængende…. )

I dag har vi været til julefrokost hele dagen, så nu trænger vi til et par dage uden al den mad, og med ro og fred herhjemme til at gå og nyde julegaverne og det hele.

Håber I også har haft en fantastisk jul og nyder at være sammen i de små og store familier.

Herfra skal lyde al mulig håb om et godt år for alle – med mindre sygdom til Suz, Lene og andre, der har været hårdt ramt.

Rikke – Emil 20.09.05 – og manden.

LulubellLulubell
    Medlem

Vi har haft en dejlig jul…dejlig fordi vi har været sammen, dejlig fordi børnene har været super skønne og glade…og raske.

Vi startede lillejuleaften hos mormor og morfar…sammen med min søster + mand og 3 børn. Det var rigtig hyggeligt…børnene fik gaverne fra mm og mf. Jeg syntes det er en super ide…da det mindsker gavebunken juleaften + at dem der giver gaven kan se børnenes glæde.

Juleaften og 1 juledag skulle vi være hos svigerfamilien og det var en blandet fornøjelse. Vi var 11 personer og de 5 af dem er storrygende og totalt hensynsløse. Jeg brugte det meste af dagen i den røgfri stue (det har vi dog kunne forhandle os til) sammen med børnene, min mand var der selvfølgelig også on/off. Da vi skulle pakke gaver op sad vi allesammen derude og det var smadder hyggeligt.

1. juledag var rædselsfuld, vi sad i den røgfri og resten af familien sad i en anden stue…. vi var kun sammen ved bordet mens vi spiste og jeg forlod det da Emil havde spist, for der var ret tilrøget. Min mand prøvede at lufte ud, men det var kun en stakket frist…Øv jeg syntes sgu det er trist. Vi kørte hurtigt hjem 🙁

Familien mener at vi er hysteriske… men hvorfor skal man dog lade børn sidde i et totalt røgfyldt lokale. Det kan jeg bare ikke forstå.
    Min mand ryger….han har jo også fået det ind med modermælken…men han ryger altid udenfor.
    Rygning betyder alt for dem…de vil faktisk hellere undvære Emil i deres liv end smøgerne. Jeg kan kun have ondt af dem….for de går virkelig glip af meget.

Nå, men jeg håber vi finder en løsning…der dur for alle parter.

Børnene har fået masser af gaver og vi har brugt tiden på at lege…lege…lege. Så på den måde har det jo bare været fantastisk

Lene, Marcus og Emil

kaninakanina
    Medlem

Rigtig glædelig baghjul til alle jer 🙂

Vi har holdt jul hjemme for første gang. Og jeg for første gang uden mine forældre og bror med familie. Min svigermor kom. Jeg har bestemt ikke set frem til julen. Svigermor er normalt ikke min kop the og Nicklas skulle til sin far i julen.

Det skulle vise sig at blive en rigtig dejlig og rolig jul. Selvfølgeligt savnede jeg Nicklas, men jeg overlevede. Og svigermor havde jeg det for en gangs skyld hyggeligt med.

Julie og Kasper var temmeligt uimponeret af det hele. Julie var mest interesseret i at klippe båndet på gaverne op. Resten var sådan set lige meget. Ved 21 tiden puttede vi hende og Kasper og vi besluttede os for at åbne deres gaver. De havde været med til at åbne to og de var fuldstændig ligeglade. Vi valgte dog at lade to gaver være tilbage og dem har de åbnet idag, sammen med 2 gaver vi havde gemt til Nicklas. Julie har ikke været mere interesseret i gaverne idag. Jeg tror at hendes bedste gave er at Nicklas er hjemme igen. Hun har spurgt efter ham konstant. Og da hun skulle sove hertil aften var det ikke mor, men Nicklas hun ville have. Så vi prøvede at putte dem sammen i Nicklas¨seng. det gik ikke. Så i Julies seng og det gik heller ikke. Nu sover de i vores seng på mors hovedpude. Hun ligger klistret til ham 🙂

Ellers har alt været meget stille her i julen. Idag var min mand og jeg ude og lægge blomster på kirkegårdenm, sammen med børnene. Det er vores årsdag og vi lægger altid blomster på denne dag til min mands halvfarmor, da det var hende der førte os sammen….. Hun førte os sammen som børn. Fra vi var 9 år så vi ikke hinanden mere. Men til hendes begravelse i november for 4 år siden mødtes vi igen. Og denne dag for 4 år siden blev vi så kærester. Jeg føler jeg skylder hende så meget, så det er af stor betydning at vi følger traditionen op hvert år. Og det var bare så hyggeligt i år. Julie lagde blomsterne og bagefter ville hun sidde på en bænk og kigge på det hele. Så der sad jeg med mine unger og mand og sendte mange kærlige tanker afsted:-)

Karina og Kasper 291106 og Julie 071005 og Nicklas 080302

gladbabygladbaby
    Medlem

Kære Karina
    Sikke en sød tradition I har med at tage ud på årsdagen og lægge blomster på graven. Jeg fik helt tårer i øjnene af din historie om, hvordan I har kendt hinanden som børn, og så mødtes til hendes begravelse og blev kærester. Det er meget romantisk synes jeg.
    Og godt, at I værdsætter det endnu…..

Sjovt Julie var ligeglad med gaverne, men savnede sin bror så meget. Det er da dejligt, at hun er så glad for ham. Emil var nu – og er – glad for sine gaver. Men vi havde også fået fortalt folk, at vi hellere ville have få men gode kvalitetsgaver, så der var ikke et helt bjerg under træet. Vi skal jo også have plads til alt det legetøj.

Rikke og Emil – 20.09.05 – OG GODT NYTÅR TIL JER ALLE!!

kaninakanina
    Medlem

Kære Rikke

Jeg fik selv tåre i øjnene da jeg skrev indlægget her. Og jeg får tåre i øjnene når jeg er ude og lægge blomster hos hende. Jeg føler mig så taknemmelig og det er jo den eneste måde, hvorpå jeg kan vise hende det. Vi snakker meget om det herhjemme for hele vores familiehistorie er lige til en glamourserie eller noget. En bedre lægeroman var der engang en der sagde til mig. Der er bare ingen af os der er læge (fnis).

Du kan tro jeg nyder at se søskendekærligheden blomstre herhjemme. Hertil aften har vi måtte kæmpe med at hun ikke skulle sove hos Nicklas. Hun vil bare putte med ham. Men som han selv siger, så forstyrrer hun ham 🙂 Åhh, de kære unger er skønne.

Og må jeg lige blære mig med yngste skud på stammen – Kasper. Han går rundt. Han er bare så nusser. Glad og stolt over at komme rundt efter de andre to. Tænk at man som mor bliver lige pavestolt hver gang man oplever de små fremskridt i livet hos børnene.

Rigitg godt nytår til dig også Rikke og til alle jer andre.

Karina og Kasper 291106 og Julie 071005 og Nicklas 080302

SuzzerSuzzer
    Medlem

Hej Karina.

Hvor er det bare en pragtfuld historie, at der midt i sorgen over din mands halvfarmors begravelse kan springe sådan en kærlighedshistorie ud. Det er jo bedre en ugebladsromanerne 🙂

Skøn tradition med blomsterne til hende som minde, og dejligt at I som familie kan være fælles om det.

Og så kunne jeg ikke lade være med at smile, da jeg læste om Julie glæde for Nicklas.

Knus fra Suz og drengene.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.