zoneterapi og ondt i maven?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2005 zoneterapi og ondt i maven?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    gladbabygladbaby
    Medlem

Vi er efterhånden noget desperate over at vores lille Emil har så ondt i sin mave. Efter en uges tid, hvor han bare var så glad og intet bøvl havde er vi igen tilbage til problemerne.
    Enten kommer han kun af med noget en gang i døgnet, og så tager det ham flere timer med skrig og skrål hvor INTET hjælper.
    Eller også så prutter han simpelthen hele tiden og så meget, at han får rød numse og slet ikke får sovet fordi han hele tiden vågner med ondt i maven.
    Er der nogle af jer der har erfaring med zoneterapi mod ondt i maven. Vi snakker ikke om en kolikbaby men det er nu hårdt nok alligevel. Eller handler det bare om at hans tarmsystem skal modnes, og hvor længe tager det så??

Rikke og Emil – otte uger

sarah_79sarah_79
    Medlem

Hejsa Rikke.
    Jeg har med min lille søn, Silas, prøvet alt fra zoneterapi, til medicin osv. Han har altid døjet lidt med sin mave – mavepine, afføringsproblemer o.lign. Til at starte med var der tale om alm. mavepine, og vi fik fat i en zonetrapeut (anbefalet af min storeøsters veninde) og hun kom herud og mærkede på Silas. Han var meget anspændt og efter 30 min med nulleren fødder og trykket forsk. steder var han tilfreds og glad. Hans mave kom igang, og han havde det godt i 2-3 uger. Så fik han atter mavepine og vi prøvede igen. Denne gang hjalp det også, men han virkede som om, at lige frem fik det dårligt efterfølgende. Skreg og var meget bleg. Men efter et par dage var han ovenpå igen. Efterfølgende har vi prøvet Laktolose samt et lidt stærkere afføringsmiddel pga. forstoppelse m.m
    Vores erfaring er meget god – hvis du finder en som er vant til at behandle børn, så tror jeg bare at du skal springe ud i det. Det kan gøre underværker!!
    VH. Sarah (Silas 22.04.04)

Eva1981Eva1981
    Medlem

Hejsa..

eg har også kun hørt godt om zoneterapi. Jeg har også hørt at fennikel te skulle være godt for maven. Jeg bruger det selv til min søn når jeg har på fornemmelsen der er lidt trykken hn ikke rigtig kan komme af med. Somregel går der ikke lang tid imdem han har afføring efter han har fået det. Også en mulighed du kunne prøve.

Mvh. Eva

Du kan købe fennikel te i helsekost forretninger…

xmusenxmusen
    Medlem

Hejsa

Vores leonora har døjet meget med kolik og indt i maven.Vi prøvede først kamillete, sukkervand,babymassage cylken med benene ect,menintet hjalp. Så tog vi til at zoneterapeaut.Om det hjalp eller det bare var tilfældigt skal jeg ikke kunne sige,men hun fik de første 2 gange gang i maven. Herfeter skete der intet og vi var tilbage i de samme skrigeturer, kolikanfald og ondti maven….Vi har så prøvet en kiropraktor,somfandt nogle skævheder i hendes rygsøjle.Efter 6 gange har hun fået det rigtig godt, Hun har stadig aftner/ dage med skrigeturer,mne de er kraftigt reduceret

Jeg syntes da i skal forsøg med zoneterapi, selvom vi ikke havde heldet med os – ved derer mange andre der er blevet hjulpet

musen og Leonora

Kære Rikke og Lille Emil

Jeg kan varmt anbefale zoneterapi – det har hjulpet mig da jeg var gravid (og til en god fødsel!) og vores lille søn som også havde meget ondt i maven de første uger af sit liv; vi var til zoneterapi nogle gange med ca. en uges mellemrum og nu har han stort set ikke problemer med maven … det er virkelig fantastisk!
    Den første gang kom det væltende mens zoneterapeuten var i gang med hans fødder – så husk pusletasken :o)
    Jeg håber I får en lige så god oplevelse som vi har haft; rigtig meget held & lykke!

Kh. Trine & Nicolai 040805 (på besøg fra august)

suslarsuslar
    Medlem

Melina har lige haft forstoppelse i over en uge, og vi endte med at tage til zoneterapi, for at se om det ville hjælpe, 2 behandlinger og der er nu styr på maven igen og hun kommer af med skidtet en gang om dagen igen. Vi har fået vores lille glade smilende baby tilbage.. HURRA for zoneterapeuter.
    Sus og Melina 11+4

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.