Bruger I handsker i barnevognen??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2005 Bruger I handsker i barnevognen??

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    gladbabygladbaby
    Medlem

Min søn Emil er vild med at sove i “hurra-stilling” – med armene op over hovedet. Det hjælper ikke at putte hænderne ned under dynen, for han tager dem op igen med det samme.
    Men efterhånden er det jo noget koldt, når han sover ude, og jeg er i tvivl om, om jeg skal give ham små handsker på.
    Hvad gør I?
    Han er ellers varm nok på resten af kroppen når jeg tager ham ind. Det er kun fingrene, der bliver kolde.

Rikke og Emil – næsten syv uger

Anonym
    Gæst

Vores Oscar ligger i samme (meget kære) stilling – og ja, han får vanter på, når han ligger i barnevognen. Vi har nogle lange nogen – de går faktisk helt op over albuerne (muligvis fordi de er lidt for store endnu).

Jeg synes nemlig også hans hænder bliver meget kolde. Han ligger i voksipose og har ellers ikke ekstra tøj på – andet end evt. en ekstra trøje og hue.

KH Kristine

Anonym
    Gæst

ja,det er ved at være vantetid.

Med de to første har jeg givet dem vanter på når de rigtig var faldet i søvn – ellers har de en fantastisk evne til at få dem af (men jeg har heller ikke nogen der går over albuen).

Anita

xmusenxmusen
    Medlem

Ja jeg har nogle små strikkede luffer i babyuld hun får på – da hun har en ufattelig evne til at arbejde arme og hænder op af voksiposen

Til når det bliver rigtig koldt har jeg nogle tykkere forede vanter da hun altid har meget kolde fingre

Anonym
    Gæst

HEJSA

Jeg lærte et godt råd. Alle måneder med R i skal babyer have lange bodyer, vanter og hue på.

Hilsen Christine

Anonym
    Gæst

Hej Anita –

De vanter, der går op over albuen, kan så varmt anbefales. Jeg købte nogen hos Reima Tec til ca. 200 kr., tror jeg det var. Efterfølgende har jeg set nogen, der lignede til forveksling, hos Føtex til ca. 50 kr…

De er rigtig fine til små babyer, men kan også sagtens bruges, når de bliver større – og de er svære for barnet at få af, så man er sikker på varme fingre – også efter et par timer.

KH Kristine

Anonym
    Gæst

Da jeg fik min første søn fik jeg et godt og billigt råd til at holde de små hænder varme når barnet sover. Et par ganske almindelige strømper (voksen størrelse) bruges som vanter. De går helt op til albuen på barnet, og selvom det måske ikke ser så smart ud, så er det meget effektivt. Når der er meget koldt kan man evt bruge uldne strømper….

gladbabygladbaby
    Medlem

det var da et genialt tip det med strømperne. Min søn har det nemlig med at fægte noget med de arme, så det vil jeg forsøge.
    Tak for jeres råd.

Rikke

gladbabygladbaby
    Medlem

Ja, så forsøgte jeg mig så med tricket om at bruge voksenstrømper som handsker til de flyvske arme, og det virker. Emil har sovet to timer i barnevognen og har ikke iskolde fingre, for strømperne blev på.
    OK kønt ser det ikke ud, men pyt med det. Det er jo ingen skønhedskonkurrence at sove i barnevognen.
    Så til jer andre, der har flyvske babyarme i Hurra-stilling – jeg kan kun anbefale tippet. (de små søde strikkede babyhandsker taber han nemlig med det samme)

Rikke og Emil – syv uger i morgen

Anonym
    Gæst

Det glæder mig du kunne bruge tippet ;0) Nej, det ser bestemt ikke særlig smart ud, men så længe de små ikke fryser er det jo det vigtigste.

Louise

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.