Er jeg den eneste……..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2005 Er jeg den eneste……..

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

der stadig kan vågne midt om natte og være urolig for at ham den lille ikke stækker vejeret?????

Jeg må indrømme at nu selvom der er gået 8 uger kan jeg stadig vågne og selv holde vejeret og så ligge og lytte til om ham den lille i vuggen ved siden af mig trækker vejeret. Jeg falder ikke til ro før jeg har hørt ham give en eller anden form for lyd fra sig.

Vi har ikke haft nogle oplevelser der skulle indikere at han skulle holde på med at trække vejeret.

Hvornår lærer man mon at sove roligt om natten (Svaret er formegentlig aldrig for det er jo en del af det at blive forældre)

Nå det var bare lidt tanker fra mig.

Kh
    Camilla og ham den lille der lige nu ligger og sover sødt på sofaen ved siden af mig.

susanpsusanp
    Medlem

Jeg har det ligesådan med min datter, der er en måned gammel. Tit må jeg lige hen og nusse hende på kinden og få hende til at “grøffe” lidt. Jeg synes dog at det bliver lidt bedre efter det første halve år. Jeg er faktisk kun lige inde og kigge til min søn på 1 1/2 inden jeg selv går i seng. Og for ca. et halvt år siden holdt jeg op med at kigge ind til min datter…. der lige er fyldt 15. He-he… Jeg gjorde det dog alligevel for nylig, fordi jeg ikke var sikker på om hun var gået i seng. Hun havde ikke sagt godnat, og jeg var faktisk ikke sikker på at jeg havde hørt hende, siden hun gik i bad for over en time siden. Da jeg så kom op på hendes værelse var det TOMT og mørkt. Jeg styrtede så selvfølgelig ud på badeværelset… og der lå tøsen i badekarret…. dog ikke i vand, men med dyner!!!! Der nåede selvfølgelig at fare tusind tanker igennem mit hoved. Forklaringen var, at hun var faldet i søvn i sin seng, og åbenbart var gået i søvne ud og lagt sig i badekarret med dyner og det hele – og hun syntes at jeg var vildt hysterisk, fordi jeg var dybt rystet over et øjeblik at have troet at hun var faldet i søvn i badet og var druknet. Så jo, børn forbliver vist evig kilde til bekymring. Pyyhhh….

Hilsen Susan

gladbabygladbaby
    Medlem

Ja, jeg må også indrømme, at når Emil sover i længere tid, så bliver jeg nervøs. Han sover ellers ikke specielt stille – laver mange lyde, men i aftes sov han fra 19.30 til 01.30, og da jeg vågnede kl. 1 og der var helt stille og jeg undrede mig over, at han ikke var vågnet og var sulten endnu blev jeg helt svedt og måtte lige kigge og mærke på brystkassen om den hævede sig. Vågnede faktisk helt med et sæt.
    Men synes nu jeg er blevet lidt roligere, så måske når de bliver en 16-17 år man kan sove roligt ;0)
    Næh, så er man nok nervøse for om de kommer godt hjem fra fester og lign.

Rikke og Emil – seks uger og to dage

kaninakanina
    Medlem

De første mange dage måtte jeg konstant røre ved Julie, når hun sov. Jeg gør det stadigt, men ikke i samme grad som før. Men skrækken for at vågne op og opdage at hun pludseligt ikke trækker vejret mere er bare så rædselsfuld. Og nu kender jeg nogle som desværre oplevede det med deres 1 1/2 år gamle dreng. Så det gør det nok bare ikke bedre.

Dog er jeg sikker på at det er en helt neturlig følelse vi mødre har. Men det er alligevel irriterende at det nogle gange fylder så meget. Julie ligger og sover ude i sin barnevogn lige nu og jeg har allerede kigget og mærket et utal af gange om alt nu er som det skal være.

Hilsen Karina – mor til Julie (3 uger gammel) og Nicklas (3 1/2 gammel).

..Især ikke efter den dumme undersøgelse fra England, der siger at der er større risiko for vuggedød når baby sover i ens seng. Oskar er 4 uger og 3 2 dage og har siden dag 1 sovet i vores seng. Jeg kan vågne helt klam over det hele i skræk for at han ikke trækker vejret, eller er blevet kvalt af en dyne..Men hver gang er han fin og sød..De fleste babyer trækker jo også vejret så stille at man er ved at blive sindsyg:-)

xmusenxmusen
    Medlem

Nej du er bestemt ikke den eneste, men mit stratede først forleden da jeg oplevede Leonora stoppede med at trække vejret.

Leonora er et gylpebarn der gylper MEGET, men derhar aldrig været problemer på den konto før indtil torsdag. Hun havdeværet urolig men hun lå og sov i barnevognen da jeg hørte hende sige en underlig lyd i barnevognen. Går der ud for at kigge efter og hun trækker bare ikke vejret, da hun er ved at blive kvalt i sit gylp…Åbenbart har hun fået det i den gale hals. Jeg flår hende ud af barnevogenen uden at tænke på at løse pose og dækken. Hovedet ned af på hende og dunker hende mellem skulderbladede – ingen reaktion – skriger på min far at han skal ringe 112 – Hun er stadig stiv og ingen vejrtrækning. Dukner jende let igen og denne gang vælter det af hende med slim og gylp..Det skrig hun stikker i er bare det bedste jeg nogensinde har hørt, men hun raller stadig og glemmer at trække vejert igen…hovedet nedaf igen og et dunk mere får det sidste ud…..Vi ringer 112 for at afbestille men de vil lige komme alligevel og se til hende når hun er så lille….Det er bare det værste jeg nogensinde har oplevet og natten til fredag sov jeg næsten ikke…AT hun så gør det sammen igen 2 gange fredag aften får mig til at flippe fuldstændig ud. Vi får hende tjekket af vagtlægen, Han findre intet – hun er fuldstændig normal…har bare været uheldig at vi har oplevet

Jeg er så glad jeg tog det kursus i babyførstehjælp…ellers tror jeg jeg var panikket totalt. Hvade egentlig ikke forstillet mig jeg ville kunne hvis det blev nødvendigt, men jeg reagerede bare

Nu er jeg bare hundeangst for at det skal ske igen og jeg tjekker hende 1000 gange…skal have hånden på henden mave for lige at tjekke hvis jeg ikke kan se de

Håber de bliver lettere med tiden

Anonym
    Gæst

Det var da ganske skrækkeligt for jer, sikke en grim oplevelse… Jeg tror jeg ved hvordan du har haft/har det. Vi prøvede noget ligende med vores den store. Han havde slået sig og skreg/græd så meget han han stoppede med at trække vejret. Han blev helt blå og kunne ikke selv komme i gang igen, så jeg takker også for at jeg har lært førstehjælp.
    Håber i alle har det godt igen, og skal vi så ikke lade dette være en opfordring til alle forældre om at lære førstehjælp!

Tanker fra 1977mor

ulla36ulla36
    Medlem

Hej… Jeg er simpelhen så glad for at læse at jeg ikke er den eneste der spekulere på disse ting…. Mine omgivelser syntes vist at jeg er lettere hysterisk;-) Men det er da det værste man kunne forestille sig… at finde sit lille barn livløs… gys… !
    Kh
    Ulla og lille Sørine på 6 uger….

Anonym
    Gæst

Hej,

Bed fadervor for dit barn og læg dig til at sove.
    Vi kan ikke være over dem hele tiden, og er du en af dem, der skal have / har fået dit barn døbt, ja – så er det vel netop troens kerne, at vi har tillid til, at der er en Gud, der kan tage over, når vi ikke kan.
    Jeg forsøger, når jeg lægger mig, at sige til Gud: Nu må du tage over, for jeg skal sove 😉
    C.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.