Alene på legepladsen i bh?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2005 Alene på legepladsen i bh?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    AnneHMAnneHM
    Medlem

Kære alle
    Jeg kommer lige på besøg fra dec 2005, da jeg har brug for jeres erfaringer omkring legepladsen i børnenes bh. I vores datters bh må de være 4 små (dvs. 3-4 årige) eller 6 store (5-6 årige) alene på deres legeplads uden opsyn. Legepladsen ligger lige ud til vejen, hvor der er en uaflåst låge, som forældre kan komme ind ad. Jeg synes bare det virker uansvarligt af to årsager:

1) Hvis en af børnene falder og virkelig slår sig kan der gå lang tid, inden en af de andre 3-årige får hentet hjælp.

2) I disse tider, hvor man bliver bombarderet med ulykkelige historier om børn der bortføres, voldtages, bankes (husker I den forfærdelig historie om en 11-årig pige i Kbh sidste år?), og disse mennesker har jo så også let adgang til børnene.

Hvordan er det i jeres bh? Her er jo en del pædagoger i forummet – hvad kender I til evt. regler på området?

På forhånd mange tak for svar.

Mvh
    Anne

tulle1976tulle1976
    Medlem

Hej Anne

Uden at kende til reglerne på området er deet min uforbeholdne mening at der SKAL være pædagogisk opsyn med børnene på legepladsen.

I vores børnehave er der altid minimum én pædagog med på legepladsen… Dog skal det siges at der i vores BH “kun” er 38 børn i alt, så det er til at overskue

Mette + Mia 140805 & Mikkel 230807

tinapugetinapuge
    Medlem

Hejsa

Jeg kender heller ikke reglerne, men synes bestemt det er uansvarligt bare at lade børnene passe sig selv. De holder jo åbenbart øje med hvor mange der er på legepladsen alene, så kan det vel ikke være så svært at der går en med ud??

I vores børnehave er der altid pædagoger på legepladsen sammen med børnene – der er 44 børn i vores børnehave.

Hilsen Tina, Elisabeth 180805 og Katrine 140608

Problemet er, at hvis der er 4-6 børn ude og en pædagog skal gå med ud, så er der jo for lidt personale til de børn der er inde !!!

Jeg har selv arbejdet i inst. i mange år, og har aldrig hørt om regler for hvormange eller OM der må være børn alene ude. Jeg tror det er individuelt i de forskellige institutioner.

Har I oplevet at der er kommet nogen til skade når de har været alene på legepladsen ?? Jeg ved fra mit eget arbejde, at når der har været børn alene ude, så bliver der meget ofte kigget efter dem gennem vinduer/døre….

I min datters børnehave må der også være x antal børn alene ude, og jeg har aldrig tænkt på det som et problem. Jeg lader jo også mine egne børn lege ude i haven, uden at jeg er med derude…. og de kan jo også komme til skade i haven !

Men jeg kan kun opfordre jer til at tage det op i jeres børns institutioner, hvis I ikke er trygge ved det.

Mvh Rikke – fra juli 2005

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.