Nu uden støttehjul !!!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2005 Nu uden støttehjul !!!!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    tulle1976tulle1976
    Medlem

Hold da op hvor er der stille herinde c”,)

Mia har gennem laaaang tid snakket om at hun da sagtens kunne køre uden støttehjul på hendes cykel og plaget om at få dem af. Så for 2 uger siden sagde vi GO og pillede støttehjulene af og satte så en pind på så vi liiige kunne hjælpe med at holde balancen. Der blev taget mange styrt, men stædig som hun er så lykkedes det at lære at holde balancen når vi slap pinden rimelig hurtigt. I weekenden proklamerede hun så at nu kunne vi godt pille pinden af for hun kunne godt klare sig uden vores hjælp !!! OKAY… Pinden blev pillet af og mademoisellen satte sig i overlegen stil op på cyklen og kæmpede løs… Det kostede igen nogle styrt, men nu cykler hun i stor stil op og ned af vores lille vej.

Jeg synes hun er vildt sej og måtte bare lige prale af hende…. Helt ærligt, så var jeg da 5 år inden jeg lærte at køre uden støttehjul c”,)

Knus
    Mette & Mia 140805 + Mikkel 230807

tinapugetinapuge
    Medlem

Hej Mette
    Ja her er god nok stille….c”;)

Hun er skrap hende Mia. Det var vel nok flot og hurtigt.

Elisabeth fik først rigtig knækket cykelkoden her sidst på vinteren, så der går nok lang til før hun ikke skal bruge støttehjul, men hun er nu glad for sin løbecykel, så hun får da trænet balancen.

Knus Tina, Elisabeth 18.08.05 og Katrine 14.06.08

arhusnordarhusnord
    Medlem

Sej tøs!! 🙂 Silas er osse begyndt at snakke om at cykle uden støttehjul, men jeg synes ikke han heeeelt er klar endnu!! men han mener at når han bliver 4 år så SKAL de af!! Nu må vi se…..
    Hilsen Dorthe

egernmusegernmus
    Medlem

Silas er også lige begyndt at cykle “rigtigt” :-).

Vi har en arvet cykel, men uden støttehjul, så det var lige på fra starten af. Og det tog ham faktisk kun få dage at lære, og nu ser han ud som om, han har cyklet altid 🙂

Superflot, synes jeg! Men han har selvfølgelig også lang tids øvelse i at holde balancen på sin scooter i vores uvejsomme terræn – det har sikkert hjulpet en del :-).

Mvh Eva

tulle1976tulle1976
    Medlem

Ha,ha…. Helt ærligt Dorthe c”,) Hvis jeg havde fået lov at bestemme så var nok også gået laaaang tid inden Mia havde fået støttehjulene af. Men den gode far mente at når nu hun havde motivationen så var det da bare om at gribe chancen, og nu bagefter kan jeg da godt se han da havde ret !

Sååå… Grib chancen, og så få fjernet de støttehjul c”,)

Knus
    Mette & Mia 140805 + Mikkel 230807

anettedkanettedk
    Medlem

Jeg synes godt nok I har nogen seje unger! Mathias er først lige ved at knække koden til at få drejet på pedalerne nu – det har været så meget nemmere at bruge scooteren end cyklen indtil nu! Scooteren er nu blevet for lille, specielt på græs, men det lykkedes os at få fundet en løbecykel og den er han rigtig glad for 🙂

Knus Anette og Mathias 230805

PS – når her er så stille – hvorfor er det så næsten kun Mette og jeg der laver tråde….. ????

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.