sutten ryger muligvis i weekenden….

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2005 sutten ryger muligvis i weekenden….

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    anettedkanettedk
    Medlem

Mathias bruger stadig sin sut når han skal sove – men der er håb for at den ryger i weekenden…

Min svigerinde har en højseng stående som vi kan overtage og jeg har snakket med ham om, at når man får sådan en stor seng kan man jo ikke bruge sut mere. Han ved godt at det er sådan, men hvordan realiteterne så lige bliver, når der vitterligt ikke er nogen sut mere er så det store spørgsmål….

Vi må se hvad der sker – vi er i hvert fald ved at være klar til at tage kampen med ham…

Knus Anette og Mathias 230805

arhusnordarhusnord
    Medlem

Hej Anette
    Hvad gør I med sutterne? Lader I dem alle ryge eller gemmer i en for tilfældets skyld? Venter spændt på at høre hvordan det går ………
    Dorthe

Anonym
    Gæst

Det lyder sørme spændende :-))

Det skal nok gå godt, – det vigtigste er vist bare, at forældrene tror på projektet og står fast;-))

kh Berit

tulle1976tulle1976
    Medlem

Held og lykke med projektet … Det vigtigste er at I som forældre står fast på at sutten er væk. Også når han græder hjerteskærende over at den ikke er der mere…. Kors hvor følte jeg mig ond da Mia savnede hendes sut den første aften og hun ikke kunne få en !

Men vi stod fast, og efter 3 dage har der ingen problemer været og hun har ikke savnet den siden c”,)

Knus
    Mette & Mia 140805 + Mikkel 230807

anettedkanettedk
    Medlem

Ja det blev så ikke lige denne weekend alligevel – den nye store seng kom nemlig ikke 🙁

Vi regner dog med at forsøge næste weekend i stedet – og jeg tror vi må tage en kold tyrker og tage samtlige sutter på en gang – ellers bliver jeg vist for blød når han skal sove….

Vi venter og ser hvad der sker!

tulle1976tulle1976
    Medlem

ØØØV…. Men held og lykke i næste weekend c”,)

Og ja… Væk med alle sutterne så hverken jer eller Mathias bliver fristet, når han bliver ked af at sutterne ikke liiige er der til at falde i søvn med !

Knus
    Mette & Mia 140805 + Mikkel 230807

lisbethnylisbethny
    Medlem

Silje bruger altid sut om natten, og hvis hun skal trøstes, og jeg vil gerne vænne hende af med den.

I går aftes sagde hun så, at hun ikke bruger sut længere! Nå-da-da… jeg var lidt spændt, men allerede efter go’nat-historien trissede hun ud i køkkenskuffen efter en sut, så det var altså ikke helt planlagt :o) Men håber, at hun er ved at være frisk på det! Nu vil vi begynde at snakke med hende om det og planlægge en dag, hvor vi giver alle sutterne til ambulance-manden.

Kh Lisbeth

anettedkanettedk
    Medlem

Så er det vist tid til en update.

Mathias fik i lørdags den store seng sat op- vi havde dog bare ikke lige fået købt en madras til ham endnu, så han fik lov til at sove i den lille seng om natten sammen med sutterne.
    Søndag morgen gav han mig sutterne og sagde at han ikke brugte sutter mere, for han havde jo en stor seng. Vi kørte desuden i Jysk og hentede en madras til ham – og bildte ham ind at damen skulle have sutterne i bytte for madrassen. Da vi kom hjem skyndte jeg mig så at smide dem væk i den store skraldespand, så de ikke var i huset mere….
    Om aftenen gik det overraskende godt med at falde i søvn, men omkring midnat havde han totalt krise over de manglende sutter. Han var SÅ gal uden at han helt kunne sætte ord på hvad der var galt. Til sidst faldt han dog i søvn igen – der var der så gået en lille time med at være gal og græde helt vildt.
    Mandag aften faldt han også i søvn rimelig nemt, men i løbet af natten havde han to kriser med en times mellemrum – igen var han MEGET gal – så meget at vi stod og overvejede om han havde ondt i ørerne, for det er det eneste tidspunkt vi ellers har set ham være så gal uden at kunne sætte ord på det – jeg tror dog det må tilskrives savnet af sutterne.

Her til aften spurgte han efter en sut, men han fik af vide at vi ikke havde flere, for han var en stor dreng nu. Så nu er det spændende hvordan natten kommer til at gå….

Kim og jeg er begge meget forkølede, så vi orker ikke rigtig at stå ved ham i timevis hver nat – så vi håber det bedste!

arhusnordarhusnord
    Medlem

Ej hvor godt!!! Tillykke til Mathias med “sejren” – og den nye seng!!
    Håber I voksne er blevet friske igen.
    Dorthe

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.