karina – du har født!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2005 karina – du har født!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    anettedkanettedk
    Medlem

Hej Karina

Jeg kan se i en anden tråd at du har født en lille pige i sidste uge – gik det hele godt – det må det jo have gjort når du skriver dagen efter din fødsel!

Fortæl fortæl!!

Knus Anette og Mathias

haanirakhaanirak
    Medlem

Jeps jeg har født sidste tirsdag kl 05.35 en lille pige på 3580g og 50 cm. Pga vores familiesituation herhjemme med en kræftsyg stedfar og kun mig med kørekort havde jeg om mandag været til samtale om igangsættelse da det var min mor der skulle passe Louise og min stedfar røg ind og ud af sygehuset så det var lidt stressende og kaotisk for mig at gå og ikke vide om det blev i dag eller hvornår det blev. Lægen løsnede så hinder og sagde at der så godt kunne ske noget men hun troede det ikke. Men gik allligevel hjem og pakkede tasken for hvis nu skal skulle vi hirtigt afsted da fødslen med Louise tog ca 7 timer og ingen regelmæssigeveer. Natten mellem mandag pog tirsdag vågnede jeg ved at det gjorde lidt ondt men havde haft plukveer siden hun løsnede hinder så trak vejret dybt igenne smerterne og sov 1½ time mere. Vågnede så og var ikke itvivl om at nu var det nu og fik ringet til fødegangen og de sys da bare at vi skulle komme. Fik vækket kæresten og min mor ringede efter min morfar der skulle køre os. På trods af at det kun tager ca 20 min at køre til sygehuset så tog veerene meget til og kom med få minutters mellemrum. kl 5.15 gik vi ind i elevatoren og vandet gik. de tog det stille og roligt på fødegangen blev sat på toilettet og fik det våde tøj af, fik så presseveer og måtte mellem to presseveer nærmest løbe ind på fødestuen og de skyndte sig at gøre klar og 4 presseveer senere var hun ude. så 15 min ca på sygehuset så var det overstået. Så 3½ time tog det. Og kl 11 tog vi hjem igen der var jeg frisk og godt træt af at ligge der og glo. Pga dårlige erfaringer med amningen med Louise havde jeg valgt det fra denne gang så det skulle jo ikke op og køre inden vi kunne komme hjem så ville hellere ligge hjemme og glo end på sygehuset.
    Hun er sund og rask dog har hun en udposning på blæren som vi skal til skejby og have chekket men det er ikke noget alvorligt siger de og det er ikke noget der kan ses.

Det blev vidst lidt langt.

knuz
    karina, cecilie 071008 og louise 170805

anettedkanettedk
    Medlem

Hold da op en hurtig fødsel!

Det lyder godt at det hele gik som det skulle, hvordan går det nu derhjemme? Har I vænnet jer til at være 4 i stedet for 3?

Anette

haanirakhaanirak
    Medlem

Det går stille og rolig kæresten venter med sin barsel til jul så jeg trisser rundt herhjemme og hygger mig med Cecilie når Louise er blevet afleveret i børnehave for det er vigtigt for hende og for mig at hun har så normal en hverdag som hun nu kan få i disse dage med en ny en i familien og en morfar der er meget syg og ikke er den samme mere og en masse mennesker i huset flere gange om dagen for at give ham bad og medicin. Har stadig ikke helt vænnet mig til at vi nu skal til at planlægge vores dag vi kan ikke på samme måde mere gøre noget spontant på samme måde som før, men det kommer jo nok med tiden.

knuz
    karina

haanirakhaanirak
    Medlem

Det går stille og rolig kæresten venter med sin barsel til jul så jeg trisser rundt herhjemme og hygger mig med Cecilie når Louise er blevet afleveret i børnehave for det er vigtigt for hende og for mig at hun har så normal en hverdag som hun nu kan få i disse dage med en ny en i familien og en morfar der er meget syg og ikke er den samme mere og en masse mennesker i huset flere gange om dagen for at give ham bad og medicin. Har stadig ikke helt vænnet mig til at vi nu skal til at planlægge vores dag vi kan ikke på samme måde mere gøre noget spontant på samme måde som før, men det kommer jo nok med tiden.

knuz
    karina

tulle1976tulle1976
    Medlem

Hej Karina

Stort tillykke herfra skal der da også lyde !!! Det var altså gået helt hen over hovedet på mig at du havde født c”,)

Dejligt at det går godt, og du er da sej til at føde børn på rekord – tid…. Hold fast, det er gået stærkt !

Knus
    Mette + Mia 140805 & Mikkel 230807

arhusnordarhusnord
    Medlem

Hej
    Stort tillykke med lillesøster – fint navn!
    Hilsen Dorthe

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.