uheld i bhv – hvordan ser tøjet ud?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2005 uheld i bhv – hvordan ser tøjet ud?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej!
    Synes også det er ulækkert og får et dårligt indtryk af bh på denne baggrund, men har hørt fra andre rutinerede bh-forældre, at det er normalt at man får “kagen” med. Det gør det nu ikke mindre æv!
    Kh Charlotte, på besøg fra okt.2005

anettedkanettedk
    Medlem

Hej piger

Som skrevet i den anden tråd har Mathias smidt bleen i sidste uge da vi havde ferie. I dag var han så i bhv for første gang uden ble og han havde 4 par underbukser og 3 par bukser med som altsammen var vådt da jeg hentede ham.
    Det kan jo ske – mit spørgsmål går mere på at der også havde været uheld med lort og det var så stadig i underbukserne da jeg fik åbnet for tøjet – har i også oplevet at få tøj hjem, hvor der absolut ikke er gjort noget for at fjerne afføringen, så man må i gang med det helt store for at få det bare så meget af at man kan smide det i vaskemaskinen??
    Hvis det var dig der skiftede sådan et barn, ville du så fjerne det værste fra undertøjet eller bare pakke det i en pose??

Jeg synes egentlig det var lidt ulækkert at åbne – en lorteble er hvad det er, men underbukser med lort er altså ikke min livret! Hvad synes du?

Knus Anette og Mathias 230805

Sarah05Sarah05
    Medlem

Hej

Har heldigvis ikke prøvet det (andet end i dagplejen hvor noget ind i mellem røg ved siden af. Her blev det fjernet).

Tror kun at Sofie har haft et enkelt afføringsuheld i underbukserne… og dem smed jeg altså ud. Syntes det var lidt for ulækkert at stå med (de er også svære at få rene).

Lad ogs krydse fingre for at der ikke kommer så mange uheld ;0)

Dorte

tinapugetinapuge
    Medlem

Hej

Øv øv det lyder altså ikke særligt lækkert. ;-(
    Vi har haft et enkelt uheld med prut i bh, her var det altså kun de meget beskidte trusser i pænt fik med hjem i en pose….

Knus Tina, Elisabeth 180805 og Katrine 140608

haanirakhaanirak
    Medlem

Ja tak vi har også både i Dp og Bhv fået prut med hjem i underbukserne i en pose og det er pga hygiene og smitterisiko at det er sådan harvi fået afvide så må de ikke vaske underbukserne. det er mega ulækkert at få med hjem og vaske og der bliver de tit bare smidt ud da jeg ikke kan klare lugten og det har lavet pletter i underbuksene og det vil jeg ikke sende Louise afsted i igen så ud ryger de. NU er det sjællent det sker men det er da sket.

knuz
    karina

lisbethnylisbethny
    Medlem

Efter disse indlæg føler jeg mig helt heldig – både i vuggestue og i børnehave har de altså lige skyllet det værste af, inden underbukserne er røget i en pose… Og nu er det over 2 uger siden, vi har oplevet udheld – 7 9 13!!!!

KH Lisbeth og Silje, som nu også har smidt bleen om natten :o)

tulle1976tulle1976
    Medlem

Hej Anette

YEP… Vi får lorten med hjem !!! Mia har nogle få gange haft uheld med at lave stort i bukserne og goggerne havde da lige vippet det værste ud i toilettet, men de havde ikke skyllet underbukserne eller noget…. Næh, de var bare knaldet ned i en pose og så fik vi det med hjem.

Jeg er derfor suuuper lykkelig for mit kogeprogram på vaskemaskinen og ja…. Det er SÅÅÅÅ klamt at stå med de lortebukser og de er enormt svære at få rene. Hvis de er hvide kan de jo lige få en gang klorin og ellers så ryger de altså i skraldespanden, for jeg ville da heller ikke selv gå i sådan nogen med bæpletter på.

Personligt ville jeg ikke kunne få mig selv til at sende lorten med hjem, men nok liiige skylle dem engang. Og helt ærligt…. De har sgu da gummihandsker på når de ordner blenumser og uheld i bukserne !

Knus
    Mette + Mia 140805 & Mikkel 230807…. Og der er nok udsigt til en del lort de næste par år c”,)

Anonym
    Gæst

Aii, hvor klamt!
    Det var dog det mest ulækre 🙁

Johanne har været renlig længe og har ingen “uheld”, men jeg kan bestemt huske det fra Esbens tid, – og han er jo kun 5 år, så det er ikke så længe siden;-)

“lorte-tøj” er hos os altid blevet aflevet i rigtig fin stand, – skyllet op og det hele, – og det er både fra dagpleje og børnehave 🙂

Ligefrem at “sende lorten videre” med hjem, – det var da det klammeste….
    Er det fordi, at de bare er SÅ træt af at have alt for mange blebørn, eller?

kh Berit

anettedkanettedk
    Medlem

Jeg tror grunden til de gør det er ren hygiejne. Hvis de skal stå og gøre tøjet rent tror jeg de har risiko for at sprede for mange bakterier – og vi forældre bliver jo også sure hvis det viser sig de får dårlig mave af at være i bhv….

Jeg synes også det var ulækkert at pakke op – men kan på den anden side godt forstå deres bevæggrunde for at gøre det. Mathias har nok bare ikke fattet pointen med at skide på potten i stedet for i underbukserne endnu 🙁 De sidste 3 dage har han gjort det i underbukserne efter aftensmaden med skæld ud og bad til følge. I går havde Kim ham endda på potten lige inden han så gik ind og gjorde det – der var han godt nok ikke populær!

Men det er noget nemmere at få af underbukserne igen, når det er friskt…..

Knus Anette og Mathias 230805

joreidjoreid
    Medlem

bliver helt harm over dette. Iben har kun haft et prut uheld siden hun smed bleen og det var her hjemme. Der lå vi underbukserne i toilettet så de lå i blød i 10 min, og så skyllede vi dem op i toilettet, på den måde fik vi det hele af, og så var de klar til vaskemaskinen. Så kan da slet ikke se hvorfor de ikke kan gøre det i bh, for det er da ikke en smitte risiko da lorten kommer i toilettet, og man får underbukser med hjem som er til at gøre rene. Hvis Iben skulle være så heldig at få sådan en pakke med hjem siger jeg det på den her måde, for de har hansker til at ligge på badeværelset, da der er nogle af børnene som ikke er kommet af med deres ble endnu. Så ingen dårlig undskyldninger her dem kan jeg slet ikke bruge.

Kirsti og Iben 060905

lundemallelundemalle
    Medlem

Jeg arbejder i vuggestue (er dog på barsel lige pt) og kan helt klart sige at det er pga hygiejnen.

Jeg ville dog lige vippe prutten i toilettet og så pakke underbukserne ind i en plastikpose. Hvis vi skal skylle tøjet op spredes der enormt mange bakterier – og dem kan vi desværre ikke se med det blotte øje.

Uheld kan selvfølgelig altid ske i børnehaven og vuggestuen, men man skal også tænke over om det mon er for tidligt for barnet at være renlig.
    Der sker meget mere i vuggestue og børnehave end hjemme, så lige at få passe turen til toilettet ind i legen kan være vanskeligt og der er ikke altid en voksen til at minde om toiletbesøg!

De skal jo for guds skyld ikke presses, det kommer der intet godt ud af. De er klar, når de er klar!

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.