madpakker – hvad har de med?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2005 madpakker – hvad har de med?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    anettedkanettedk
    Medlem

Hej piger

Nu er det lige før bh start – så nu er det ved at være madpakke tid. Hvad har jeres poder med og hvad tror i at de har med om 3 mdr??

Knus Anette og Mathias 230805

hej Anette.

Clara er startet i bh 1 juli og er derfor også begyndt at have madpakke med.

leverpostej evt med agurk skie på
    kødpølse evt med agurkskive
    rejeost
    ost
    spegepølse
    torskerogn
    æg
    agurkestave
    gulerodsstave
    cherrytomater
    rosiner
    fignestang
    peberfrugte ringe
    Kan også bruge tun og makrel, men syntes selv det lugter forfædeligt i en madpakke.

Så mixer jeg bare, og evt med nyt brød, eller de der rugklapper
    Hilsen Louise 34+3 og Clara 200705

tinapugetinapuge
    Medlem

Hej Anette

Elisabeth startede i BH den 1. juni og har derfor også madpakke med, og det er et srort hit med den madpakke.

Hun får rugbrød med med forskellig pålæg, hun har gerne 4 halv med og så grønsager ved siden af.
    Eks. på pålæg:
    leverpostej
    kødpølse
    hambugeryg
    kyllingebryst i skiver
    rejeost
    ost
    torskerogn
    makral
    en enkelt gang imellem pålægschokolade
    æg
    agurkestave / skiver
    peberfrugt i stave
    gulerodsstave
    cherrytomater
    rosiner
    fignestang
    Et stykke knækbrød

Hvis jeg har bagt kan der også komme en bolle eller et pølsehorn med i madpakken.

Hun dar også en lille ekstra madkasse med, med frugt (ud over det til frugtkassen) her har hun feks. haft lidt jordbær/melon/kiwi/kirsebær eller vindruer med.

Nu har madpakken set sådan ud i 2 måneder, så mon ikke den stadig ser sådan ud om 3 måneders tid.

Men helt klart – det var sjovere at smøre den og hører hendes reaktion på den de første 14 dage, end det er nu – det bliver jo hverdag…..desværre……

Knus Tina, Elisabeth 180805 og Katrine 140608

Sarah05Sarah05
    Medlem

Hej

Nu skal Sofie have sin første madpakke med på mandag – regner med at den ser sådan ud:

Rugbrødssandwich i trekant med leverpostej
    1 kvart med spegepølse og ristede løg
    1 helt æg
    1 ostehapser
    1 pakke rosiner
    1 stk. gulerod i stave eller Agurkestave

Er ikke så meget for rugbrødsmaddere, da de let bliver smattede. Især når hun selv skal have dem ud af madkassen ;0)

Storebror har haft madpakke med i mange år, og små sandwichboller med forskelligt pålæg er et hit hos ham.

Mvh
    Dorte

anettedkanettedk
    Medlem

Hej igen

Så er vi også kommet ind i madpakkerutinen! mathias har gerne 3 eller 4 halve med (afhængig af str på brødet) samt lidt peberfrugt, agurk, gulerod eller tomat.
    De får frugt og brød i børnehaven,som forældrene skiftets til at have med – så det skal man kun sørge for ca 1 gang om måneden. Der skal man dog så have brød og frugt med til ca 20 børn, så det fylder trods alt lidt!
    I dag var det vores tur og vi bagte squash boller i går og havde givet ham 1 honning melon, lidt vindruer, 4 pærer og 4 æbler med. Det var kim der hentede så jeg blev aldrig helt klog på om de havde været nok – men de havde konstateret at Mathias MEGET godt kan lide melon!

For kim er den store fordel med madpakken at jeg så også får mad med og ikke køber ude på arbejdet…. Det var jeg nok ikke så god til før…

Knus Anette og Mathias 230805

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.