Et aftensmadshit kan man vel altid bruge …

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2005 Et aftensmadshit kan man vel altid bruge …

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

og lige for tiden hitter wraps på tusind måder – både hos Nicolai og lillebror Frederik på 13 måneder (og hos far og mor!)

Jeg ridser lige op: Grundidéen er jo en masse grønt, kød/fjerkræ, måske revet ost, måske ketchup, måske guacamole/yoghurtdressing) og wraps (her til aften forsøgt suppleret med tacoskaller men det gik ikke helt så godt!)
    Vi supplerer med ris som fyld hvilket begge drenge er vilde med – og så tilsætter vi evt noget spicy til os voksne.

Det er hyggeligt, vi har altid ingredienser der kan bruges og drengene guffer, guffer, guffer …:o)
    – og skulle der blive en rest kan mor jo få en lidt mere spændende madpakke med dagen efter (mere spændende end de rugbrødsmadder det som regel bliver til når jeg skal tidligt ud af døren!)

Jeg ville bare lige inspirere lidt – inspirér endelig tilbage :o)

/Trine & drengene

tulle1976tulle1976
    Medlem

Hej Trine

Jaaaa…. Inspiration kan jeg altid bruge c”,) Uhmmm, bliver helt sulten efter sådan nogle wraps ! Vi får dem også en gang i mellem og Mia synes det er super med “pandekager” med lækkert fyld c”,)

Ellers hitter det med diverse kyllingeretter, frisk pasta med kødsauce hvor jeg putter alle mulige grønsager i, lakselasagne, alt med karrysovs og jeg kune blive ved…. Mia spiser stort set alt og hvis noget kniber med at komme ned, så kan det lokkes ned ved at servere lidt sorte oliven til c”,)

Det store hit for mig i øjeblikket er kartoffel/avocadosuppe, med stegt kyllingeinderfilet og groft brød. Det er supernemt at lave, er sundt og smager lækkert c”,)

Knus
    Mette + Mia 140805 & Mikkel 230807

anettedkanettedk
    Medlem

Pandekager (og wraps) hitter også her sammen med pitabrød og tærte. Specielt tærte med laks kan få Mathias til at spise meget – laver man laks på andre måder ryger der dog ikke det store ned ( det skal da lige være gemt i en pandekage….)
    Pasta er dog stadig det der kan lokke mest mad i ham – han spiser og spiser og jeg forstår slet ikke hvor det bliver af!
    Noget han til gengæld ikke spiser er salat – det bliver møjsommeligt fjernet fra andre grøntsager – tænk hvis man blev forgivet af et stykke salat!!! 😉

Kylling er også godt – og ovnkartofler med pommes frites sauce eller ketchup ryger også gerne ned her…

Knus Anette og Mathias 230805

Anonym
    Gæst

Har vi ikke lige haft en lignende tråd?
    Jeg skriver dog gerne igen;-)

Her er en af de super hurtige, som vi fik i dag: Karolines tomatsuppe med fiskeboller og små suppepasta, MUMS, der blev guffet;-))

kh Berit

Sarah05Sarah05
    Medlem

Hjemmelavet pizza…

… eller næsten ;0)
    Vi har ofte en rulle færdiglavet pizzadej i køleskabet – det er bare super hvis man skal lave lidt hurtig mad hvor ungerne kan hjælpe til!
    Og ingredienser kan jo være alle mulige – osten er selvfølgelig et must, men jeg køber tit revet ost når det er på tilbud og så fryser jeg det. Så kan det holde sig længe.

Dorte

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.