Sut!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Bubs79Bubs79
    Medlem

Jep.. Så kom den væk..
    Jeg var alene med Gåsen i tirsdags og kunne simpelthen ikke finde hendes sutter.. Nå pyt tænkte jeg, så prøver vi uden..
    Da hun spurgte efter sin Tsuu måtte jeg jo oprigtigt meddele at den var væk.. Efter at have spurgt et par gange mere godtog hun åbenbart forklaringen, og lagde sig til at sove.. Det tog lidt længere tid end normalt, men hun var ikke ked eller noget..
    De næste par dage spurgte hun stadig, men den var jo væk.. (havde godtnok fundet dem, i dåsen inder farveblyanterne.. *G*)
    Nu er weekenden så overstået, og selv at sove i barnevognen klarede hun med bravour.. Stadig tog det lidt længere tid end normalt, men hun er holdt helt op med at spørge efter den.

Generelt vil jeg sige at det er gået meget nemt, men vi har også længe KUN brugt den i sovesammenhæng.. Og så snart hun sov brugte hun den ikke alligevel.. Hun tog den ofte selv ud når øjnene var ved at falde i.

Ville bare lige dele den gode opdagelse 😀

Knus..
    Sine

tulle1976tulle1976
    Medlem

Hej Sine

Tillykke…. Det er flot at hun allerede er suttefri og så ovenikøbet uden problemer.

Mia bruger sin sut når hun sover og når vi kører bil, og jeg tror ikke på at en afvænninger lige om hjørnet c”,) Ofte henter hun selv sutten og hovedpuden inde i sengen og er godt klar over at hun kun skal have sutten i sengen…. Men så ligger hun hovedet på skrå og kigger os i øjnene og siger “Nårh, lille skat” og kravler op til os og vil putte. Det er bare så sødt og som regel er der ikke de store problemer med at få hende til at smide sutterne tilbage i sengen, hvis bare vi går med c”,)

Knus
    Mette 27+2 & Mia 140805

Anonym
    Gæst

Hej Sine

Dejligt at høre lidt fra dig igen 🙂

Det er da bare gået super nemt med den sut for jer, det lyder da helt vildt… Jeg har faktisk også læst engang, at det er omkring 2-års alderen, det går allernemmest.

Her holder vi dog fast i den lidt endnu, jeg synes godt nok den er fantastisk at have i nærheden i krisesituationer;-)

Johanne bruger den dog heller ikke meget, kun når hun skal sove, og når hun skal se Teletubbies eller Postmand Per, – så skal hun hygge med dynen og sutten.

kh Berit

Anonym
    Gæst

Hej Sine

En rigtig solstrålehistorie … skønt og tillykke :o)

Nicolai bruger – som andre også skriver – sin sut når han skal sove og nogle gange i bilen (især hvis vi er ude og køre sidst på eftermiddagen!) og så henter han den også nogle gange i sengen (hvor han også tage sin elskede tøjhund med … den er ofte vigtigere end sutten!) men hvis vi be’r om at få sutten er det som regel ikke noget problem så vi beholder den også lidt endnu!

Jeg er i øvrigt spændt på hvordan det kommer til at gå når vi synes det er tid til at lægge sutten på hylden for lillebror Frederik har jo sine sutter … nå det vil vise sig!

/Trine & drengene

joreidjoreid
    Medlem

ja vi er så de dårlige forældre for Iben har næsten altid en sut. Hun har 10 inde i sengen, og så har hun gemmesteder herinde i stuen mellem legetøjet, og vi kan bare ikke komme til livs i de sutter, for når de er væk fra stuen ved hun godt hvor hun skal hente dem henne. Vi tager den godt nok væk fra hende når hun kommer med en sut, men der går ikke lang tid før hun har en anden i munden… Men hvis vi var noget mere strang ang det var det nok heller ikke det store problem. Jeg var selv 5 næsten 6 år da jeg smed mine sutter, og jeg var så glad for dem, og det kan jeg da se at Iben har efter mig, men hun får ikke lov så lang tid at gå med sutten, hun får den heller ikke når vi handler ind kun hvis hun er ked af det, der spørger hun nu heller ikke om den. Men syntes det er flot at i allerede er over det med sutten.

Kirsti

Hej Sine.

Flot det gik så hurtigt og smertefrit.
    Mor her må da lige prale lidt, Clara har ikke brugt sut siden hun var 14 mdr. vi tog den i forbindelse med hun faldt og slog sig og der kunne hun ikke have den i munden, da såret på læben sprang op hele tiden når hun suttede. Vi behøvede slet ikke at gemme dem, hun fik jo ondt, og på den måde ville hun faktisk slet ikke have den mere. Så det er snart længe siden. Det var også pga hun skulle have været opereret i november, men det blev først til januar.

Hilsen Louise og Clara 20/7-05

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.