Cykelstol & hjelm

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2005 Cykelstol & hjelm

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej alle!

Jeg har tænkt mig at give min mand en cykelstol og hjelm til ham og Nicolai i julegave … men er selv rimelig blank på det område, da jeg ikke cykler særlig tit – så jeg tænkte at jeg ville spørge jer hvad I vil anbefale mht. mærke mv.

Jeg skal selvfølgelig ned og lure i den lokale cykelforretning men vil rigtig gerne høre hvad I synes … skal Nicolai f.eks. sidde foran eller bagved – og kan begge dele lade sig gøre på alle cykel-modeller?
    Hvilke mærker af cykelhjelme til hhv. børn og voksne har I gode erfaringer med?

Jeg glæder mig til at høre om jeres erfaringer!

/Trine (der gav min mand en løbevogn da han skulle på barsel med Nicolai … måske skulle jeg snart begynde at dyrke noget motion selv – det bliver dog ikke før jeg har født!!)

tulle1976tulle1976
    Medlem

Hej Trine

Her sidder Mia bagpå, på sin fars cykel. Jeg kan ikke huske hvilket mærke vore cykelstol er, men det er en vi har arvet, og den har været brugt til 3 børn inden Mia og den er rigtig god…. Fodstøtterne kan indstilles så de passer til barnets benlængde og så har den liggebeslag (som vi nu ikke har brugt c”,))

Hendes cykelhjelm er en “GIRO” og den kan justeres så den passer til hendes hoved.

Her hos os er det et KÆÆÆMPE hit at hoppe på cyklen med farmand og cykle ned og kigge på hestene på marken inden turen går til legepladsen, hvor der skal gynges, vippes og rutsches.

Knus
    Mette & Mia, 140805

Anonym
    Gæst

Hej Trine,

Erfaring har jeg ikke, men jeg har læst, at man skal prøve hjelmen på, da der er forskel på modellernes pasform på forskellige hoveder – bare før du køber hjelme i gave…

anettedkanettedk
    Medlem

Hej Trine

Mathias fik en cykelstol og cykelhjelm i fødselsdagsgave. Stolen er fra Winther, da vi syntes den gav den bedste beskyttelse for han shovede på nuværende tidspunkt – den mest sikre er ellers en Bobike, men da vi stod i forretningen blev Wintheren altså foretruket.
    Hans hjelm er en MET og kan indstilles i nakken – den er ret fin. Der er et billede af ham og hjelmen på hjemmesiden, hvis du vil se den.

Vi har desværre ikke fået brugt cyklen så meget efter han fik den, men de gange vi har været afsted har han syntes det har været sjovt og dejligt at kunne se det hele, selv om han skal kigge udenom mig (så det er indimellem lidt svært at holde balancen i cyklen, når han pludselig skal se noget!).

Så vi synes det er en god ide med cykelstol….

Knus Anette og Mathias 230805

Anonym
    Gæst

Godmorgen piger!

Tusind tak for hurtige og brugbare svar … og sandt nok at far og Nicolai selvfølgelig skal med og prøve hjelmene så det må blive stolen der bliver købt og pakket ind og så ‘gavekort’ på de to hjelme!

/Trine

Anonym
    Gæst

Hej.

Da Sille-Sofie blev et år fik vi stol og hjelm af bedsteforældrene. De havde først været i den lokale cykel forretning og kigge på begge dele. Samtidig åbnede T. Hansen i byen og der kunne de få nøjagtig samme stol og hjelm bare under det halve af prisen. Så kig lidt forskellige steder, så I ikke bliver snydt:-). Hjelm og stol fungere optimalt. Stolen kan også indstilles ved fødderne. Men ved ikke hvilke mærke det er.

Mvh Karin

Anonym
    Gæst

Hej og tak for svar!

Jeg har nu undersøgt sagen og kan fortælle andre interesserede at cykelstole i følge ny lov fra EU fremover skal have høj rygstøtte (for at undgå at de små skulle få piskesmæld!) – den ‘gamle’ model må stadig sælges men bliver så vidt jeg forstod ikke produceret mere.

På den nye model er det lettere at justere selen (vha. knap bagpå) hvilket vel især er smart hvis flere børn skal bruge stolen – som det blivere tilfældet hjemme hos os.

Bare lidt information … jeg glæder mig til at give min mand julegaven (køber stol – med høj ryg naturligvis – fra Bobike – og hjelm til Nicolai og så skal min mand med ned og prøve hjlem til sig selv!)

God dag og god weekend!
    /Trine (som elsker at købe gaver til min mand …:o)

Bubs79Bubs79
    Medlem

Dur den klassiske bobike så ikke mere, eller er den høj nok?

Knus..
    Sine som har Bobike og super sej MET cykelhjelm til Gåsen..

Anonym
    Gæst

Hej Sine

Jo den er stadig fin (og må jo også stadig sælges) men den bliver – så vidt jeg forstod – ikke produceret mere (cykelhandleren sagde at den ‘gamle’ model var smartere da barnets cykelhjelm lettere kunne være der – men den høje, nye model laves altså for at udfylde de nye krav fra EU!)

/Trine

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.