Johanne går stadig ikke :-(

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2005 Johanne går stadig ikke :-(

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst
    Anonym
    Gæst

Nu har min lille forsigtig-mås rundet de 15 mdr. – og hun går stadig ikke 🙁

Jeg ved da godt, at det endnu ikke er noget problem, men hvordan får jeg hende motiveret?

Problemet er, at hun simpelthen ikke tør kaste sig ud idet. Hun går efter en lille rød træ-dukkevogn og rundt ved ting – og med os i hånden.

Er vi mon de eneste tilbage, der endnu ikke går?

kh Berit og forsigtig-måsen Johanne

Anonym
    Gæst

Hej Berit,

Jeg venter spændt på, hvad Krit siger, for Amanda går heller ikke! Hun har da taget de første skridt alene – et par meter eller tre – og den aften (i onsdags) forsøgte hun at gå flere gange, bare sådan over små afstande. Men så var det som om at hun mistede interessen igen! Hun går også fint med gåvogn eller ved at skubbe f.eks. en stol, og går langs ting eller med en af os i hænderne (somme tider er én hånd nok).

Måske er det bare noget med d. 6. august? 😀

Jeg er nu bestemt ikke bekymret, for det kommer jo… Men det er da sjovt med de to piger!

KH/ Louise

PS: Lad os se, om ikke det hjælper at tage emnet op herinde; det synes jeg det har gjort før – som om ungerne læser med!

tulle1976tulle1976
    Medlem

Hej Berit

Nyyyd det !!! Arj…. Det skal nok komme og det er OK at hun er lidt forsigtig. Nogle gange ville jeg ønske at Mia var lidt mere forsigtig, for hun har godt nok mange skrammer, buler og blå mærker hele tiden. Hun begyndte at slippe og forsøge at gå selv da hun var ca. 10 måneder og gik først rigtig stabilt da hun var 1 år. Så tag deet helt roligt… inden du får set dig om, så går Johanne som om hun aldrig havde lavet andet c”,)

Knus
    Mette & Mia, 140805

joreidjoreid
    Medlem

Jeg var selv 16 måneder før jeg turede at gå, så de to piger skal nok komme efter at de kan gå, og ja nyd det så længe det vare for når de først kan gå er de i alt det de ikke må, højden er lige til alt det de ikke må tage.

Knus Kirsti

haanirakhaanirak
    Medlem

Louise går næsten selv. Hun kan sagtens gå mellem tingene men ikke mere end et par meter eller tre og bare hun har en lillefinger eller et bukseben så stæser hun afsted så hun mangler bare lige troen på at hun godt kan.

Hendes ballance fejler ingen ting hun kan sagtens stå og klappe ude midt på gulvet og rejser sig også op uden hjælp fra noget så hun går heller ikke rigtigt endnu så i er ikke de eneste.

knus
    karina og Louise 15mdr

Bubs79Bubs79
    Medlem

Hihi.. Motivation siger du.. ROSINER!! *G* Laura var også forsigtig til at starte med, men jeg mente at kunne fornemme at ballancen var god nok, men modet manglede. Jeg tog hver dag en lille slat rosiner og lagde så en på sofabordet. Når hun havde taget den viste jeg hende at jeg selv havde een (sad selv i sofaen) og så en på sofabordet igen.. I løbet af en lille uges tid havde jeg rykket sofabordet så langt væk fra sofaen hvor jeg jo selv sad, at jeg helt kunne fjerne bordet og hun så gik fra sofa til skænk altså på tværs af hele stuen.. Derfra gik der ikke lang tid før hun begyndte at gå uden lokkemidler.. *G*

Jeg stoppede naturligvis når hun ikke gad mere, og klappede helt vildt og roste hende når hun nåede frem. Modsat kom rosinen væk hvis hun med vilje gik ned på knæ, og så startede vi bare forfra igen..

Lige meget hvad du gør, er jeg sikker på at Johanne nok skal få gang i futterne før du ved af det.. 😀

Knus..
    Sine

Nå, ja..

Jamen Clara er snart 16 mdr og hun går heller ikke endnu…. Med os i hænderne går det fint, langs sofaen, med vores små borde foran sig, de er så nemme at skubbe. Men alene, nej det gør hun ikke. Men men hun har jo også været 3 mdr bagefter med det motoriske hele tiden. Men snakketøjet fejler ikke noget andet, end man sagtens kan høre at hun er ganespaltebarn. Det har da en hvis charme, at der “mangler” lidt af ordene. Sådan noget som Clara er for hende bare ara, eller far er are og mor er ore…

Hilsen Louise og Clara 16 mdr på mandag

Anonym
    Gæst

Øhm… Selvom Amanda ikke går stabilt, så kan hun altså stadig nå alt det, hun ville kunne nå, hvis hun gik – hun kan jo godt kravle hen til noget og rejse sig, så… Hun skal heller ikke bruge noget til at rejse sig opad. Jeg har hørt det flere steder fra, men forstår ikke argumentet om, at man skal nyde at de ikke går, fordi de når de går kan nå en masse? Hvad er det jeg har overset?

KH / Louise

tulle1976tulle1976
    Medlem

Hej Louise

He, he …. Mia rejste sig også op alle steder inden hun kunne gå, men …. !!! Efter hun er blevet rimelig stabil til at gå, så skal der for alvor udforskes og det sker ved at hun kravler op OVER ALT ! Så hvis vi ikke husker at lukke dørene til toiletterne så står hun oppe på toilettet og hun kravler op på stolene og sin tripp trapp og videre op på spisebordet og det er altså lidt farligt. Så hos os var det dejligt da hun kun kravlede, for der havde hun nok i at pille i alt det hun kunne nå fra gulvhøjde, mens hun nu skal udforske alt det der er højere oppe c”,)

Knus
    Mette & Mia, 140805

Anonym
    Gæst

Hej Krit

SKØNT at høre fra dig igen 🙂

Ja, du må til at komme lidt mere til tasterne igen…

Mon ikke, I fårSifs små forsigtige skridt at se derhjemme i weekenden? Det lyder da godt nok som om, at det er ved at være meget tæt på.

Johanne går også, hvis bare hun kan holde i spidsen af en lillefinger på mig. Hun støtter egentlig ikke, men hun har åbenbart stadig brug for trygheden.

KH Berit

Anonym
    Gæst

Det lyder da vist som om, jeg hellere må se at komme til tasterne igen 😉

Næh… Sif går skam heller ikke rigtig endnu! – Eller det vil sige: I søndags gik hun 3 skridt, hvor jeg holdt hende løst i tøjet og i mandags (eller var det tirsdag?) fik min mand 3 skridt at se – uden, hun holdt i noget 🙂

Hele ugen har de glædeligt fortalt, ay hun går uden støtte i vuggestuen, – først hen ad gangen og i dag har hun gået hen over hele gulvet hele dagen og leget bøh-leg (hvad det så end er?) med de andre. – Og så fik jeg ‘lov’ til at se 4 skridt…

– Men herhjemme vil hun altså stadig ikke!!!

Venlig hilsen
    Krit

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.