spørge Jørgen

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    anettedkanettedk
    Medlem

Hej!

Snakker jeres børn også meget i øjeblikket?? Mathias spørger konstant “a det?” og peger på noget og ellers siger han alverdens mærkelige lyde, som han vist kun selv forstår!!! men ord som “ageee” og “agu” er flittigt brugt – tror lidt de kan betyde hvad som helst…

Det “værste” er at han er begyndt at svare igen – nogen gange synes man næsten han gør grin med en og siger noget lignende “bla bla bla” når man skælder ham ud…. Han er er lille bandit er han!

Har i andre også “snakke hoveder” der finder på gode ord uden mening (for os altså!)?

Anette og Mathias 230805

joreidjoreid
    Medlem

he he her hjemme er det hej, vovo, ora (mor) og bar (far) og en masse sluder som kun Iben forstår. Men jo nu bruger skam snakketøjet meget flittigt. Sjovt hun ikke pejer og siger hvad er det, men det gør ikke. Hun siger så hej til alle der kommer forbi hendes vej, det kan jeg godt more mig meget over, for folk ved ikke hvad de skal gøre af sig selv he he.

Knus Kirsti

Anonym
    Gæst

Ja, Amanda peger på alt og siger ade-e eller en anden lyd, som jeg ikke lige kan beskrive, men som vi er enige om betyder det samme. Ellers er na-na-na (nej nej nej) hyppigt brugt, når der er noget, hun ikke kan nå 😀

KH / Louise

Anonym
    Gæst

Hov forresten, hun “knurrer” meget (rrrrrrr) til lyden af stavblenderen, hårtørreren, elpiskeren og lignende… og til mig, når jeg sover længe om morgenen og snorker – siger hendes far!

KH / Louise

Bubs79Bubs79
    Medlem

Laura snakker også meget, men ikke mere end normalt vil jeg mene. Hun har altid brugt snakketøjet flittigt.. For det meste er det rent volapyk, men med maaaange a’det enkelte gange har hun fået sagt noget der til forveksling lyder som “Hvad er det” sådan helt ordret, men mest er det bare a’det brugt med en flittigt pegende finger. Hun er så skæg når hun peger, det ser nærmest ud som om hun har brændt sig, for fingeren kommer tilbage lige så hurtigt som den kommer frem.. 😀
    Ellers siger Tsar (far) Maah (vand) og så klassikeren mamamam (mad) – selvom vi holder på at det hedder mad, og ikke mam..
    Lidt offtopic kan det nævnes at hun af uforklarlige årsager er HELT vild med Niarns Antihelt.. Hun danser helt amok og banker i bordet og går totalt bananas.. På den søde måde altså.. Johnny Deluxe hitter også, men Niarn er åbenbart bedst.. (suk)

Knus..
    Sine

Helen3Helen3
    Medlem

Ja, Caroline har ogsaa godt gang i snakketoejet. “baba” betyder baade blomster, ballon og bold. “A det” er ogsaa meget populaert her i huset.

Naar jeg spoerger hende om hun er sulten eller skal i bad, raekker hun tungen lidt ud – der kommer egentlig ingen lyd, men jeg forestiller mig at jeg selv maa have tungen lidt ude, naar jeg udtaler mad og bad!!!

Caroline raaber tit efter sin storebror “aeas” (Andreas). Ellers bliver det mest til en masse hoeje lyde, specielt naar hun leger sammen med storebror og storesoester.

Hilsen
    Helen

Sarah05Sarah05
    Medlem

Hej
    Sofie er også med på “aa-det” til alting.

Derudover

“Njjjeddd” (Betyder nok ned men hun siger det når hun vil op ;0)
    “Ja”
    “Nej, nej, nej” (imens hun ryster på hovedet)
    “Sjut” (sut)

…og det er vist det – ihvertilfælde af det vi kan forstå. Og så er hun også en rigtig grinebidder og har lært at sige “wwwaaarrhh” når vi viser hende et billede af en løve ;0)

Dorte og Sofie

Anonym
    Gæst

Ja Nicolai snakker lige så meget som sin mor :o)

‘A det?’ bliver flittigt brugt – på det seneste kombineret med en lille pegefinger
    ‘Hej hej’ når han taler i legetelefon (eller den rigtige!) og ved andre lejligheder
    ‘Ja’ bliver ofte brugt (vi har ikke hørt ham sige nej til gengæld synes han i perioder det er sjovt at ryste på hovedet men ikke for at sige nej – bare for at gøre det!)
    ‘Mor’ – eller noget der minder om det
    ‘Bar’ (far selvfølgelig)
    ‘Mad’ (oftest ‘mam’ men en gang imellem bliver det til mad!)
    – og så øver sig flittigt ‘bold’, ‘brød’ og et par andre ord, jeg ikke lige kan komme på.

… og så har han en skøn sprogmelodi og taler stort set hele tiden :o)

/Trine & skønne Nicolai

haanirakhaanirak
    Medlem

Louise siger
    bambe – bamse
    Muh- til køerne på marken
    nøhn nøhn når hun ser en bil
    bar- far
    ah ah- når hun ved at det hun er i gang med er noget hun ikke må.
    pejer og puster når hun ser flasken med sæbebobler
    mam mam- mad

og så skælder hun og og svare igen.

så hun er også et lille snakkehoved.

knuz
    karina og Louise 13mdr

egernmusegernmus
    Medlem

Silas peger også hele tiden på ting og siger “A’det?”, og når han så har fået svar, siger han lyden, der hører til tingen, hvis han kender den.

Derudover siger han:
    “Mo” (mor),”Ar” (far), “iauv” (kat),”rap-rap” (om alle fugle, ikke bare ænder :-),”grrr” (gris),”prrr” (hest) og så selvfølgelig yndlingslyden “vrumm-vrumm” (om ALT med hjul – også barnevognen 🙂

Mvh Eva og Silas 3/9

Anonym
    Gæst

Ja hjul-lyden er Nicolai også helt med på – også når han leger med sine biler (eller hvad som der kan bruges til formålet!)

/Trine

tulle1976tulle1976
    Medlem

Yep… Her er der også godt gang i papegøje – genet c”,) og Mia snakker uafbrudt og er selv 110 % sikker på at vi forstår ALT af det hun siger. Af det vi forstår er der rap – rap, vov, pip – pip – pip, gok – gok, var (far), hej, hallooo, oa (mor), mamama (mad), maah (mælk/vand), Mia mere (når hun vil mere af det hun er igang med), nej, ja, op (også når hun vil ned), aaa (både af OG på), baah (lampe), byi (lys), buuu (flue) og ellers en masse volapyk som lyder heeelt vildt sødt og hun lyder mest af alt som ham den svenske kok fra Muppet Show 😉

Mia svarer også igen når vi skælder ud, for vi skal da så sandelig ikke tro at vi skal bestemme over hende…. Næh nej ! Og vi kan også høre når hun er på vej til at gøre noget hun godt ved der er forkert / forbudt, for så snakker hun HEEELT vildt hurtigt og siger ah, ah, ah højere og højere jo tættere hun er på det hun ikke må…. Skøre unge !

Sååå…. Jo ! Der bliver snakket på livet løs og det er SKØØØNT !!!

Knus
    Mette & Mia, 140805

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.