Det der med at rulle…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2005 Det der med at rulle…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    tulle1976tulle1976
    Medlem

Hej Berit

Ligesom Johanne var Mia også tidligt igang med at rulle, og gjorde det lystigt både den ene og den anden vej. Pludselig var det som om hun “glemte” at hun kunne, men nu er hun godt igang igen med at rulle. Så tag det roligt… Jeg tror måske at det er når de lærer nogle nye færdigheder, så “glemmer” de lidt af det gamle de har lært, for så at genopdage det senere.

Med hensyn til at komme rundt, så ve jeg at Mia gør det ved at når hun ligger på ryggen sætter hun hælene i gulvet og møver rundt på den måde, og når hun ligger på maven trækker hun knæene op under sig og møver afsted. Det ser spøjst ud, men er meget kært.

Knus
    Mette & Mia, 5 mdr. på lørdag

Bubs79Bubs79
    Medlem

Laura har lavet oplægget til at komme fra ryg til mave siden november men er aldrig kommet helt rundt.. Mave til ryg har hun gjort et nogen gange, men jeg tror egentlig hun synes det er ret fedt at ligge på maven nu.. Hun snurrer rundt.. Ligger jeg hende på skumgulvet og går i bad kan hun godt nå et par gange rundt om sin egen akse inden jeg er færdig.. Og hun laver også propellen når hun ligger på ryggen.. Fra rygliggende kan hun både krabbe sig op og ned, men op er som regel mest interessant, og støder hun ind i noget, er det intet problem at skifte retning..

Men apropos at rulle, mon så ikke de er kommet frem til nu, at det slet ikke er så tosset at ligge hvor man gør.. ? Og så om et par uger har de set hvad de nu kan fra den vinkel de bliver lagt i, og så begynder de igen.. Det er i hvert fald min teori! 🙂

Knus..
    Sine

Anonym
    Gæst

Johanne lagde godt ud som en tidlig “ruller” – før hun blev 3 mdr, rullede hun meget fra mave til ryg. Derfra og så indtil hun blev omkring 4 mdr, trillede hun om på ryggen hver gang, hun blev placeret på maven. I den periode begyndte hun også at trille fra ryg til mave. Ikke så tit, men mindst en gang om dagen.

Men nu er det gået helt i stå. Den sidste måned, tror jeg faktisk slet ikke hun har gjort det. Hun ligger fint på maven og er glad for det. Når hun ligger på ryggen, ruller hun om på siden , og hun har også fat i fødderne. Hun bevæger sig en hel del rundt på tæppet, – hvordan ved jeg egntlig ikke, da hun jo hverken ruller eller kryber 😉

Jeg synes det er mærkeligt. Er der andre, der har oplevet noget lignende?

KH Berit og Johanne, godt 5 mdr

tinapugetinapuge
    Medlem

Hej Berit

Ligesom Johanne rullede Elisabeth ret tidligt, hun var vel næsten 3,5 mdr, og hun gjorde det lystigt i 14 dage tre uger, men så er det lige som om at det var prøvet, og hvorfor så bruge mere tid på det.
    Hvis man ligger på maven og bliver rigtig tosset, så ender det jo med at mor kommer og vender en, så hvorfor selv bruge krafterne på det (“,) Nej sådan tænker hun nok ikke, men sådan kan det jo føles for os.

Elisabeth er også begyndt at bevæge sig en del rungt på tæppet nu, hun vender om på sidenog tager hoved bagover (er lige ved at kunne nå om på maven, men det er endnu ikke sket) her kan hun så få benene frem, når hun så vender til bage på ryggen så er hun drejet lidt om sin egen akse.
    Når hun bevæger sig op og ned, virker det lidt mere tilfældigt, ved at hun spraller og så får sat hælene i, og får rykket sig.

Men mon ikke rulleriet kommer tilbage, der er bare så mange ting der er spændende i øjeblikket.

KH Tina og Elisabeth (5 mdr den 18/1)

Bubs79Bubs79
    Medlem

Haha.. Jeg tror Laura har læst mig over skulderen.. Idag præsterede hun i hvert fald sit første ryg-til-mave rul.. At hun ikke er kommet rundt før, tror jeg faktisk skyldes de evige strømpebukser der giver alt andet end skridsikre futter – idag ligger hun i hvert fald uden, og det har givet pote.. ! 😀

Knus..
    Sine og Laura Mai som fylder 5 måneder på mandag..

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.