At blive passet

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    cille7cille7
    Medlem

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre hvordan I har det med at få passet jeres små pus. Vores jonas er blevet passet 4 gange.(han er lige blevet 12 uger) 2 gange bare et par timer (frisør og indkøb) og 2 gange fordi vi skulle ud. Dvs fra ved 19.00 tiden til ca 00.30-o1.oo. senest i går hvor vi skulle ud at spise og bagefter til koncert. Stik mod al forventing har jeg hverken samvittighedskvaler eller er ved at gå til af savn og nyder virkelig at være lidt ude uden barn. Forstå mig nu ret. Jeg savner ham da lidt og mine tanker er ofte gået til ham, og jeg har da også ringet hjem for at høre hvordan det er gået. Jeg føler lidt at jeg er den eneste der har det sådan. At jeg næsten har dårlig samvittighed over ikke at have dårlig samvittighed. Jeg har hverken tudet når jeg er gået eller konstant chekket tlf. Egentlig er det jo bare skønt ik??
    Men måske det hænger lidt sammen med at han er flaskebarn og at jeg derfor ved at han kan blive trøstet med mad, hvis det skulle gå helt galt.Hvordan har i det mon??
    Er lidt spændt på at høre om jeres erfaringer.
    Kh
    cecilie

Anden1Anden1
    Medlem

Jeg har endnu tilgode at få Andreas passet sådan i længere tid. Men på lørdag ska vi til koncert og bagefter skal vi ud og fyre den af, så der skal han passes af bedsterne sammen med storebror en hel aften, nat og morgen.

Nu er jeg 2. gangsmor, så jeg tror jeg har været igennem div kvaler med at aflevere, for så at tage afsted og sidde og savne ham og kigge på telefonen hele tiden. Men 1. gang – uha det var hårdt at være afsted de første mange gange. jeg var utrolig stresset, havde dårlig samvittighed og mælken fossede bare ud gennem bluse OG jakke. En meget blandet fornøjelse.

Men på lørdag. YESYESYES. Vi skal være sammen med 3 hold venner. Alle har børn og vigtigst af alt: Alle er børnefri. Vi starter med middag hos et af parrene. Derefter skal vi til DAD koncert og så skal vi simpelthen bare i byen, som i gamle dage. :O) Jeg dejser sikkert om af udmattelse og hjemve inden midnat, men pyt med det – ud det skal jeg bare!

Andreas er nu blevet paset lidt i det små, men det har været imellem amninger, så det tæller ikke helt med synes jeg. Nej man skal være HELT børnefri, gøre sig lækker og bruge tid – Dét tæller og det kan jeg leve længe på det første år, hvor man måske ikke kommer så meget ud som før i tiden.

KH Anden

mammaelvismammaelvis
    Medlem

Jeg har det på samme måde! det er ikke fordi at jeg er træt af at være mor eller bare har brug for at komme ud og gå helt amok! Jeg glæder mig bare til at mig lidt lækker (Har jo gået en del måneder med en kæmpe mave og tykke ben 🙂 ) Er så småt ved at have tabt de overflødige fødselskilo.I slutningen af november skal jeg ud med veninderne og have lidt god mad og drikke noget rødvin, være blandt andre mennesker og glemme lidt om tid og sted! Det glæder jeg mig virkelig til Lille pigen er endnu kun 5 uger, men er så småt begyndt at gemme mælk i fryseren til første gang hendes far skal passe hende!
    Ser det lidt som en måde at “lade op på” For at abstrahere for babygylp og bleskift et par timer 🙂

Kh. Mette

Anonym
    Gæst

Hej!
    Kunne vi ikke aftale en gang for alle her på siden at det er ok at synes det er fedt at være afsted uden sit barn ind imellem? Og at det ikke gør en til en dårlig mor? Jeg synes ikke man næsten behøver at undskylde at man ikke har dårlig samvittighed.
    Jeg nyder når pigerne bliver passet og jo selvfølelig tænker jeg på dem og glæder mig til at være sammen med dem igen, men jeg synes altså også det er fedt ind imellem.
    De har i øvrigt været passet nogle gange af begge hold bedsteforældre. De er også på flaske, så det gør det noget nemmere.
    I næste weekend skal mine forældre have dem fra lørdag eftermiddag til søndag middag, og selvfølgeli er jeg spændt på det, men ikke nervøs. Vi skal til fest i Sønderborg og har booket vandrehjem til om natten. Det bliver godt!!!

devildedevilde
    Medlem

Jeg syns det er en aftale…
    Vi bruger ganske meget det at have en aften fri… Og også gerne en nat…
    I nat er det første gang vores lille nye, Altså Oliver, er blevet passet ude hele natten uden sin moar….
    Han er 7 uger…
    Det gik fint og jeg har ikke dårlig samvittghed over det!!

Knuzzz Laila

tulle1976tulle1976
    Medlem

Hej

Mia har været alene hjemme med farmand, hvor jeg har haft malket ud til hende, og det er gået rigtig godt…. Men det kan man jo ikke kalde at blive passet, for far er der jo hver dag !

Rigtig passes skal hun på fredag hos mine forældre fordi vi skal til fødslesdag hos nogle venner. Selvfølgelig er jeg lidt spændt på hvordan det vil gå…. Men mine forældre har selv opfostret 4 børn og vi er da lykkedes meget godt alle 4 ;o).

Jeg har bestemt ikke dårlig samvittighed over at hun bliver passet, for jeg overlader hende kun til nogle som vil være gode ved hende…. Så jeg nyder min egen tid uden hende og hun får en frisk og glad mor igen !

Knus Mette & Mia, 10 uger i dag

Babydoll32Babydoll32
    Medlem

Jeg er med på den aftale. Nikoline har allerede blevet passet af mormor en hel nat x 2 mens vi var ude og føjte og det gik forrygende. Hun fik a mælkelageret i fryseren. Og jeg savnede hende altså ikke selvom man selvfølgelig tænker på de kære små, men jeg er overhovedet ikke nervøs når det er min mor der tager hende.

Ellers har vi en nanny der har passet hende om dagen siden hun var en måned. Nu arbejder jeg hjemme så jeg ammer hende når der er behov for det og trøster hende hvis hun er hys, men alt i alt går det rigtig godt. Og vores nanny har også passet hende et par aftenen hvor vi gik ud og spise og kom hjem ved en 23 tiden. Men Nikoline sover kl 19 så det er en nem tjans 😉

Alt i alt, jeg synes bare det er FEDT at man kan gøre det, ha en skøn lille baby samtidig med man har et LIV.

Tillykke til alle jer der har det på samme måde, alt andet må da være trist.
    Knus fra Lykke

Anonym
    Gæst

Hej piger

Jeg vil lige starte med at slå fast, at jeg synes, det er skønt, at I kan få det organiseret, så I kan få de små passet, og I selv kan komme ud og more jer.

Selv har jeg slet ikke lyst til/behov for, at være væk fra Johanne endnu – jo måske lige et par timer i ny og næ, men så kan jeg heller ikke klare mere 😉

Jeg kan slet ikke bære tanken om, at hun skulle vågne op og have brug for sin MOAAR 😉 Mine børn har verdens bedste bedsteforældre, men jeg venter nu med at få Johanne passet ude, indtil hun er begyndt på andet kost end bare amning – der går trods alt kun et par måneder mere – og det kan jeg sagtens vente.

Jeg føler bestemt stadig, at jeg har et liv – bare sammen med Johanne. Vi er en meget vigtig del af hinandens liv lige nu – og lige pludselig kan jeg med både gråd i stemmen og en vis stolthed konstatere, at hun kan klare sig uden sin mor;-)

KH Berit

Anonym
    Gæst

Jeg havde i farten helt glemt, at jeg skal ud med mine kollegaer d. 28/11 – til sådan en show med Peter og Anders Lund Madsen – og det var vist også noget med lidt spisning først 😉 Så det bliver vist mere end et par timer…

Til den tid er Johanne næsten 4 mdr, så mon ikke hun kan spises af med en flaske MME eller vælling til den tid – jeg har droppet at malke ud – jeg kan bare ikke finde ud af det 🙁 Hverken med min nye, dyre Avent Isis eller i hånden – Jo, 20-30 ml, men skal jeg op at have i nærheden af 100ml tager det over en time 🙁

Det glæder jeg mig meget til, selvom jeg ved, det bliver hårdt for mig, ikke at vide, hvordan hun har det mit lille pus 😉 Jeg må bare forberede mig mentalt i forvejen.

Hvis vi trænger til lidt “adspredelse” herhjemme, kan vi fx finde på at købe sushi, som vi så sidder og hygger os med, når børnene er kommet i seng – eller et lille glas vin 😉 Og så tager vi da bare afsted og besøger venner og familie sammen med børnene. Eller inviterer folk herhjem. Børnene sover jo alligevel om aftenen, så vi kan da sagtens hygge os alligevel, selvom de ligger og sover ovenpå.

Esben blev passet ude med overnatning for første gang, da han var 8 mdr. Da trængte vi til lidt alene-tid. Vi tog på weekend i Ebeltoft. Det var en fantatastisk weekend – ikke mindst fordi min mand friede til mig 😉

KH Berit

Anonym
    Gæst

Hej Lykke

Det er jeg udemærket klar over – jeg kunne sagtens “afkode” dig mellem linierne 😉

KH Berit

Babydoll32Babydoll32
    Medlem

Uhhh jeg var bange for nogen skulle føle sig stødt på min bemærkning. Men det var bestemt ikke ment så slemt som det lød 😉
    Lykke

Anonym
    Gæst

Nej, Lykke, jeg følte mig heller ikke stødt (selv om jeg ikke har været i byen) 😉

Jeg synes, det vigtigste er, at man selv har det godt og er tilfreds med måden, ens liv leves på. Selvfølgelig kan man ikke gøre alt som før, man fik børn, men man kan sætte sig ned og tænke over, hvad der er vigtigst/’giver’ mest. – Er det venindeaftener, biografture, restaurantbesøg, gå på ‘disk’, være på café, være politisk aktiv eller xxx? -Altså hvilken ‘voksen-aktivitet, man nødigst vil undvære. Samtidig kan mam se på, om der er nogle aktiviteter, man godt kan deltage i, selv om der er børn med. -Det har i hvert fald løst meget for os, så vi ikke blev alt for frustrerede over ‘at miste vores frihed’ 😉

Jeg kan ikke huske hvor gammel Bjørn var i sin tid, da vi første gang fik ham passet… Jeg tror nu, han var ret stor, – det var i hvert fald ikke de første måneder… Det samme gælder med Astrid (og da skulle en babysitter have 2 børn). – Og nu igen med Sif. Vi har da endnu ikke planlagt, at hun skal passes af andre…

Jeg kan dog huske fra første gang, at vi havde aftalt IKKE at gøre som andre og snakke om vores baby, men der gik ikke lang tid, før det alligevel blev emnet… Og de gange, vi har været babyfri, er vi som regel endt med at falde i søvn i sengen i stedet for at lave noget andet dér… 🙂
    Vi har også været til fester/arrangementer, hvor vi har tænkt: Er det dét her, vi bruger vores tid (babyfri) på? Skulle vi ikke hellere bare være os to?

Så med tiden er vi faktisk nået frem til, at når vi har babysitter,vil vi faktisk helst bruge tiden på hinanden, og når der er fester, kan vi lige så godt tage afsted alene og på den måde ‘spare’ på babysitting… Skal måske lige sige, at vores netværk selv har børn, så der er ikke rigtig nogen ‘abefester’. – Hvis der er fest, er det som regel med påhæng incl. børn eller i arbejdspladsregi uden påhæng… – Og så er han mest til at snakke over en øl, mens jeg helst vil danse 🙂 Vores interesser med at ‘gå i byen’ er altså heller ikke helt de samme, så vores individuelle ‘by-behov’ løses også bedst alene 🙂
    Så når vi er sammen, har vi prioriteret de ting, vi ikke kan få opfyldt sammen med andre… (og her tænker jeg også på så banaleting som at dyste mod hinanden i billard, handle uden børn osv. – og gå til pause undervejs i shoppingen på café)

Så alt i alt er jeg ganske tilfreds med tingenes tilstand. Manden og jeg har vores voksentid hver dag, når børnene sover. Som jeg tidligere har været inde på, så sover Sif om aftenen, så når først de store er faldet til ro, er der virkelig ro i huset…

Siden Sif er kommet, har min mand været ude og ‘svinge med ørerne’, – og nød det! Jeg nød det også derhjemme imens, for de to store var på overnatning hos min mor og far, så det var en helt anden hjemmesituation… -Skønt! Og morgenen efter var også dejlig, for da havde vi jo kun Sif (hvilket betød, at vi begge kunne sove længe 🙂 )

Til december har vi begge en julefrokost, og vi glæder os allerede. Min julefrokost kræver dog, at han tager fri, da den allerede starter ved middagstid…

Én gang har jeg været ude af huset uden Sif, og det var da dejligt. -Jeg var bare nede og aflevere de store i børnehaven og handlede i Irma. Følelsen var skøn, men det var da irriterende, at jeg ikke havde en barnevogn til at køre varerne hjem i… 😉

Til gengæld har jeg Sif med, når jeg går til møder i mine bestyrelser. Det giver mig en masse, at få ‘input’ og kunne snakke med andre voksne om emner, der ikke drejer sig om babyer (og dertil hørende emner). Hun er god at have med, og bortset fra, at hun (selvfølgelig) skal ammes undervejs, gør det ikke den store forskel, om hun er med eller ej…

Venlig hilsen
    Krit

Babydoll32Babydoll32
    Medlem

Uhm sushi, det fik jeg i lørdags da vi ENDELIG har fundet en restaurant her i Poznan.

Jeg kom til at se at du skrev du ikke kan malke ud. Nu ved jeg ikke hvordan Johannes sovetider er, men det eneste tidspunkt hvor jeg kan malke ud (også med Avent isis som jeg er meget glad for) er kl. 23.00. Nikoline sover kl. 19 og så “tanker” jeg op og er klar til at pumpe ud senere. Også fordi næste gang hun vil ha mad er først mell. kl 5-7 om morgenen. Men resten af dagen kan jeg heller ikke få noget som helst ud af babserne :o)

Ved ikke om du har prøvet det 🙂
    Knus fra Lykke

Anonym
    Gæst

Hej igen Lykke

Det er da imponerende som hun sover om aftenen og natten hende Nikoline 🙂

Johanne spiser sit sidste måltid mellem 21-22 og så sover hun også til et sted mellem 4 og 6. Efter et måltid sover hun videre til omkring kl. 9.

En sen udmalkning er derfor ikke løsningen for mig – jeg gårt som regel også i seng ved 22-22.30 tiden. Om morgenen er mine bryster ved at sprænges – især det, hun ikke han spist af der om natten/tidlig morgen. Men jeg har jo min store dreng på 2 hjemme om morgenen, så der er det ikke lige så oplagt at malke ud. Når han så er afleveret, ja, så er Johanne jo klar, og så kører dagen der ud af…

Jeg har forsøgt på alle mulige tidspunkter, men min teknik duer bare ikke 🙁

KH Berit

Anonym
    Gæst

Ja, uha… Amanda skal passes for første gang i dag; jeg skal til frisøren, så min mor kommer og kigger efter hende. Tsk tsk, jeg er en hønemor – der er mælk klar, for tænk, hvis hun ikke kunne klare sig i den 1½ time, jeg er væk :O)

Det er en underlig fornemmelse, specielt fordi vi ikke har fastnettelefon, så jeg lader min mobil blive hjemme – det er trods alt vigtigere at min mor kan ringe efter nogen, og hvis jeg tog den med, kunne hun alligevel ikke ringe til mig…

Jeg har gentaget dette hele aftenen i går: Amanda er sød og rolig, min mor er den eneste, der kan få hende til at tage sutten, når jeg går er hun mæt og glad (og sover forhåbentlig), og jeg er hjemme i løbet af ingen tid…

Men puha, det bliver underligt! Men hvis jeg kan holde denne 1½ time ud, er der måske chance for, at jeg kan tage mig sammen til at få hende passet en hel fredag aften, så Mikkel og jeg kan få lidt alene-tid – tænkt dog…

Såøh… Det er vist bare at komme i gang, selvom jeg ikke er sikker på, at jeg er klar til mere end 1½ time!

Kryds fingre for mig – Amanda skal nok klare sig :o)

VH / Louise & Amanda 11 u. 3 dg.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.