Hjælp udmalkning

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2005 Hjælp udmalkning

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej,
    er lidt panisk, skal malke ud da jeg er væk i nogle timer i morgen. har derfor købt en elektrisk malkemaskine fra matas, mærke Maleda.
    kender nogen den?
    Nå nu kommer så mine mange sp.
    Hvornår er det bedste tidspunkt til udmalkning?
    For efter jeg har ammet er der jo ikke meget tilbage og jeg er bange for at så lade gå for lang tid og malke ud men at mit barn så ikke får mælk nok hvis hun bliver sulten?
    Hvordan opbevarer jeg mælken ?
    I køleskab hvor længe?
    Hvis der ikke kommer så meget af gangen når jeg malker ud, kan man så bare hælde sjatterne sammen?
    hvad så når min mand skal give flaske, hvordan opvarmer man den, i vandbad? har pt ikke mikrobølgeovn.

Håber virkelig på svar.
    Håbede at der var en god brugsanvisning med men

Anonym
    Gæst

hejsa

har de samme problemer håber at der er nogen der svare…¨

hvor meget har den kostet den fra matas?

held og lykke med udmalkning

Anonym
    Gæst

hej igen,
    den kostede 569,- har ikke prøvet den endnu, da jeg mangler en masse svar…
    Håber at der er nogen der hurtigt svarer..

Anonym
    Gæst

jeg har hørt fra mine veninder der pumper ud at den kan holde sig 3 døgn i køleskabet og at når du malker ud må du kun blande dem ved samme temperatur

Anonym
    Gæst

Hej Celine05,

Jeg er kommet ind i en god rutine med udmalkning da jeg jævnligt har brug for at min kæreste passer Matilde. Måske kan mine erfaringer hjælpe dig.

Jeg har også købt malkeapperat, men droppede den da jeg synes at håndmetoden er meget hurtigere og nemmere. Så jeg malker ud direkte ned i en lille frysepose, som dernæst kommer i fryseren. Det tager mig ca. 15 min. at malke en god stor portion (ca. 90 ml) fra det ene bryst.

Jeg har god erfaring med at malke ud sent om aftenen – ca. kl 23. På det tidspunkt har Matilde ‘ladet op’ til natten, og har ikke diet et stykke tid (=meget mælk i brysterne). Samtidig er der længe til hun skal die igen (ca. kl 3). Og derudover har jeg ikke 117 andre ting jeg lige skal nå på det tidspunkt (hvilket jeg har om dagen).

Prøv eventuelt selv at udføre en test med udmalkning og efterfølgende madning med flasken sammen med din mand, så du kan springe til med brystet hvis der går noget galt.

Held og lykke!

Venlig hilsen Marianne og Matilde (7 uger)

Babydoll32Babydoll32
    Medlem

Bare lige en tilføjelse, du kan også fryse det ned og det kan holde sig i fryseren i 3 mdr. Det kan enten tøes op i mikroovnen eller du kan tage det ud og lade det tø op og varme det som du ellers vil gøre.
    🙂 Lykke
    (som også malker ud om aftenen kl 23 når Nikoline har fået til natten)

tanrastanras
    Medlem

Hej

Jeg prøver lige at besvare dine spørgsmål:

Det bedste tidspunkt er når der er godt med mælk i begge bryster. Det anbefales at du tømmer et bryst helt i stedet for at tage lidt fra begge bryster. Hvis du kun tager lidt på begge bryster hele tiden får barnet kun det tynde mælk og bliver dermed ikke ordentligt mæt.
    Jeg malker ud om morgenen eller en sjældent gang sidst på natten hvis Viktor ikke har været meget ved brystet og der er overspændt.
    Jeg malker ca. 60-80 ml. ud af gangen.

Du skal ikke bekymre dig for at du stjæler maden fra dit barn. Hvis du holder dig til det ene bryst er det jo med garanti i det andet i tilfælde af at hun skulle vågne ti minutter efter.
    To timer efter du har tømt et bryst, er der allerede igen blevet produceret 80 % af det igen. Efter 4 timer er indholdsmængden oppe på 100 %.

Kan stå i køleskab i 3 døgn, ja du kan godt ælde sjatterne sammen, men de skal nedkøles hver for sig og så hældes sammen og ja det opvarmes bare i et vandbad.

Held og lykke

Tanja

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.