Autostol kontra liftnet

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2005 Autostol kontra liftnet

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    RockbabyRockbaby
    Medlem

Hej alle I skønne mødre derude…

Vi kører med liftnet, når vi skal nogen steder med den lille. Det vil være noget lettere med en autostol, men vi er noget i tvivl om, hvornår vi må starte med at bruge den??? Og hvor længe af gangen??? Vores dreng er ikke særligt glad for at ligge under det net, så sover han ikke, når vi kører, er han meget ulykkelig. Så vi vil meget gerne snart skifte.
    Så er der nogen, der kender retningslinierne for brug af autostol, så hører jeg gerne om det.

På forhånd tak!

VH Christina (og Sebastian på 3 uger og 3 dage)

Anonym
    Gæst

hej christina

Vi har fra fødslen af brugt autostol til melina. Jeg mener at de må sidde i den i ca 45 minutter men eller kan du læse om det på trafiksikkerhed.dk

knus lena

Anonym
    Gæst

http://www.sikkertrafik.dk/11723e80/GSID/2581564

Rådet for større fædselssikkerheds anbefaling…

Venlig hilsen
    Krit

AQUA74AQUA74
    Medlem

Vi har brugt vores autostol fra fødslen. Det anbefales hvist at man kun lader dem sidde i 30 min, men vores læge har sagt at vi godt må bruge den længer da prinsessen er god til at holde sit hoved.

knus Aqua og prinsessen 8uger+1dag

Anonym
    Gæst

jeg snakkede med min sp og hun siger at liftnet faktisk er forbudt i alle andre lande end danmark… en autostol er langt bedre og de må gerne bruge den fra fødslen og må gerne sidde i den i op til 3-4 timer sagde hun..
    hun regner med at liftnet også snart bliver forbudt i danmark.. så brug du bare en autostol…
    mvh christina

Anden1Anden1
    Medlem

Liftnet er ikke sikre nok, da siderne på liften er alt for bløde. Ved et sammenstød vil liften og dermed barnet meget nemt blive mast sammen. Duer ikke!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.