Mødregrupper

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    MichaellaMichaella
    Medlem

Er I andre begyndt i mødregrupper? Jeg har stadig ikke fået bræv fra min sundhedsplejerske om hvem jeg skal gå i mødregruppe sammen med.
    Knus Michaella

Bubs79Bubs79
    Medlem

Jeg skal mødes med min mødregruppe for første gang d. 27. Jeg har heller ikke fået noget brev endnu, men ved at vi alle er førstegangsfødende og der er 4 drenge og 2 piger.. På Frederiksberg mødes man hos sundhedsplejersken hvilket passer mig helt fint. Jeg kan ikke forestille mig 6 unger, og ikke mindst 6 mødre i vores lille stue.. 🙂

Mon ikke du hører noget snart?

Knus..
    Sine

Anden1Anden1
    Medlem

Jeg har været sammen med min mødregruppe 2 gange. Sidste gang var vi her hos mig, første gang hos en af de andre sammen med sp’en. Det virker som om vi går godt i spænd med hinanden, så jeg er positiv denne gang. Sidste gang jeg var i mødregruppe var jeg ikke så vild med et par af pigerne så jeg sprang fra efter 5-6 gange.

Der er iøvrigt 4 piger og 2 drenge. 3 førstegangs- 2 andengangs- og 1 trediegangsmor. Pæn fordeling synes jeg.

Anden

tulle1976tulle1976
    Medlem

Hej Michaella !

Jeg var i mødregruppe for første gang i fredags. Vi er 4 og 2 af os er førstegangsmødre og de 2 andre er flergangs. Det lader til at vi gik fint i spænd med hinanden, og vi aftalte at mødes hver 14. dag på skift hos hinanden.

Mon ikke du snart hører noget ?!

Knus Mette & Mia, 1 mdr + 4 dage

devildedevilde
    Medlem

Hejsa…

Min SP har nævnt mødregruppen for mig, men jeg er den første der har født, der er så en d er har termin omkring nu og resten har i oktober, så der går lige noget tid endnu inden vores gruppe starter op, lidt kedeligt…

Knuzzz Laila & Oliver 03.09.05

anettedkanettedk
    Medlem

Hej!

Jeg er i mødregruppe med de samme som vi var i jordemodergruppen – 2 førstegangs, 2 andengangs og en trediegangsfødende. Det virker som et godt mix. Vi har en aftale d. 13/10 oppe ved jordemoderen men ellers går jeg bare og venter på at de to (måske kun en?) sidste får født – der var 1 mdr mellem den første og sidste termin. Tilfældigvis var min termin den første, så der går selvfølgelig lidt lang tid for mig… Men kan jo heldigvis bare ringe til de andre og snakke med dem, hvis der er noget…

Sine – det lyder lidt sjovt i mine ører, at i udelukkende er 1. gangsfødende i gruppen – i går jo glip af de guldkorn de flergangsfødende kan komme med?? Men du har jo selvfølgelig vores allesammens Berit og Krit at støtte dig til…

Anette og Mathias 3+5

Bubs79Bubs79
    Medlem

Ja jeg syns også det kunne være hyggeligt med nogle flergangsfødende i gruppen, men jeg tror det er med vilje at vi alle er førstegangsfødende.. SP snakkede i hvert fald om, at den ene ikke var en af hendes, fordi hun ikke havde nok førstegangs til et helt hold.. Mon ikke der er mening med galskaben?

– Sine

Anonym
    Gæst

Jeg har (ligesom sidst) pænt takket nej til at være i mødregruppe. Jeg var det med den første (udelukkende 1.-gangsfødende). Selv om vi havde det til fælles, at vi allesammen lige havde født, var vi på for forskellige steder her i livet, til at det gik godt. – Der kom langsomt, men sikkert, længere og længere tid mellem vi mødtes. -Det gled ud i sandet…
    Venlig hilsen
    Krit

Anonym
    Gæst

Jeg går stadig og venter. Jeg bor i en mindre by og min sp har sagt at der går nok et par måneder inden de har samlet nok til en mødregruppe. Det ærger mig ret meget.
    Min første mødregruppe havde jeg meget glæde af men den gik lidt i opløsning da vi hver især begyndte på arbejde. Siden er jeg flyttet og har ikke kontakt med dem længere. Vi har nu boet her i 2½ år og jeg savner at kende nogle her i området, så jeg kan næsten ikke vente til gruppen kan startes op.
    mange hilsner Berith + Lærke 14/8

hej sine

jeg bor på frb, og venter og venter på at høre fra sundhedsplejersken om mødregruppe. hvordan har du fået kontakt til din gruppe?

hilsen
    maja

Bubs79Bubs79
    Medlem

Hej Maja..

Jeg fik brev fra sundhedsplejersken i starten af denne uge med navne, adresser og e-mail på dem jeg er i gruppe med. Vi skal mødes første gang nede på guldborgvej og præsenteres for hinanden.. Der er yderligere planlagt 2 møder hvor vi henholdsvis skal høre om motorik og tandfrembrud og kost. Jeg går ud fra at vi efter præsentetionen selv aftaler om vi vil mødes yderligere..

Mon ikke du hører noget snart?

Knus..
    Sine og Laura Mai, som har fødselsdag samme dag som din lille guldklump kan jeg se.. 🙂

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.