så kom min prinsesse

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2005 så kom min prinsesse

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    tinapugetinapuge
    Medlem

Hejsa Stort TILLYKKE med prinsessen, hun var da en dejlig stor pige 🙂
    Det må have været hordt til start, både at skulle passe den lille ny, og selv have det så skidt. men dejligt at høre at du er vel hjemme og har det godt.
    hilsen
    Tina og Elisabeth (4u+3d)

joreidjoreid
    Medlem

Jeg kan se at der faktisk ikke er nogle som har læst mit indslag i min dagbog, så derfor skriver jeg her.
    Vil også lige tilføje at jeg har det godt nu og er blevet udskrevet, siden dette indslag er blevet skrevet.

Tirsdag den 6/9-05 kl 18,43 kom vores prinsesse til verden. Hun vejede 4560 og er 56 cm så hun er jo en pæn størrelse.
    Jeg blev jo sat igang mandag 5-9 og fik de veer kl 1900. De var faktisk relmessig fra starten af, men de bed ikke. Kl 2,15 tog vi afsted da der kun var et par min imellem veerne og de var 1 min lange. Da vi kom derind havde jeg åbent mig 2-3 cm SUK lang vej endnu.
    Kl 8 om morgen da jeg stadig kun var åbent 2-3 cm valgte JM og tage vandet og så skal jeg da lige love for at veerne kom. Der var ingen pauser imellem de kom hele tiden, så JM foreslog at jeg skulle tage den epo, og det mener jeg det kan kun anbefales. Fik en ½ time på øjet og var klar igen. Så blev jeg undersøgt og stadig 2-3 cm åben. Så skulle der igang med vee drop og jøsses jeg troede jeg skulle dø da de begyndt og virke på en time var jeg åbent fra 3 cm til 9 cm. Fra middag til hun var født skreg jeg på kejsersnit, men sådan køre systemet ikke. kl 16 bad jeg om mere smertestillende og fik det sidste skud så var der ro igen i en ½ time. Så skulle vee droppet igang igen, og jeg føgler ikke jeg er med mere for det gør så ondt. Hun ligger lidt skævt i bækken så jeg skal prøve og presse når jeg får en vee, og jeg presser det bedste jeg har lært uden held. Jeg mangler stadig den sidste cm og åben mig. kl 18 kom en overlæge og så sagde hun at det ikke dur det her og jeg kan få det kejsersnit. Jeg kunne ha kysset hende.
    Martin havde sagt fra starten af hvis jeg skulle skæres i ville han ikke med ind, så jeg ringede efter min mor, så mormor var den første som holdte hende.
    Bagefter fik jeg så infik i såret og lå med feber, opkast, og tynd mave. Er kommet hjem på orlov da jeg stadig har 38 i feber men brækker mig ikke mere. Så det er bare så dejligt og være hjemme og nyde den nye familie.

Knus Kirsti

Anonym
    Gæst

Hej Kirsti

Stort tillykke med din datter – hun er da pæn stor!
    Det lyder som en hård omgang, men dejligt at være på den anden side nu – og resultatet er jo det hele værd, ikke?

KH Berit

Bubs79Bubs79
    Medlem

Kære Kristi,

Kæmpe tillykke herfra.. Det var godt du endelig kunne få hende ud, og som Krit har skrevet, kan du lige vove på at hoppe over i septembergruppen, bare fordi prinsessen var lidt magelig. 🙂

Vi har forresten ikke set dit dagbogsindlæg – det er ikke med på listen, så det er altså ikke fordi vi ikke ville læse..!

Knus..
    Sine og Laura Mai, som godtnok er en hel måned, men vist ikke meget større end din baby.. Hvad skal hun hedde?

Bubs79Bubs79
    Medlem

Hov.. Den var der sørme alligevel.. På listen altså.. Er der andre end mig der syns det er irriterende at det sidste nye indslag ikke kommer øverst her på vores terminsside?

Sorry Kristi.. Fejl fra min side..!

Knus..
    Sine

tulle1976tulle1976
    Medlem

Hej Kirsti !

Velkommen til prinsessen… Hun er da en dejlig stor pige.

Rart at du er ovenpå igen, det var noget af en omgang med den fødsel… meeen resultatet er det hele værd !

Knus Mette & Mia, 1 mdr + 4 dage

Kæmpe tillykke med lilleprinsessen!!!
    Har hun fået et navn?

Jeg kiggede jo ellers efter dig der den 6., men nu kan jeg jo så bedre forstå, at jeg ikke kunne finde dig – Øv for en omgang du måtte igennem – hvem fødte du med? (jordemor og læge) og hvad synes du om barselsgang B?

Kram

Christine og Victoria 2+4

joreidjoreid
    Medlem

hej christine

Jeg var så heldig at jeg nåede og få 5 forskellige inde hun kom til verden. men de hed Birgitte Dahl fra kl 03.00 ( mandag nat) til kl 8.00. derfra kom der en som hed Grethe Nielsen ( den bedste af dem 40 år erfarende) hun var der til tirsdag kl 16.00. Så kom en der hed Mette Hejslet ( den væreste af dem alle) og hun var der så til at prinsessen kom ud.
    Nej vi har bare ikke fundet et navn endnu og det piner os begge, men vi kan bare ikke finde et der lige passer til hende.
    Barselsgang B er et dejligt sted, hjælp 24 time, rigtig søde personale. Selvom det er et sygehus er man ikke ked af og være der, for den hjælp man har brug for får man bare. Ville håbe at A også er sådan man det er den vist ikke ( har hørt meget dårligt om den)

Knus Kirsti og prinsessen 12 dage gammel ( helt vildt)

Anonym
    Gæst

Hej Kirsti
    Tillykke med den lille pige.
    Sikke en omgang. Men det er lidt nemmere at komme sig over når man har fået sådan en belønning:-)
    Har i fundet et navn?
    Iøvrigt kan jeg fortælle at jeg læser som regel ikke dagbogsindlægene og skriver heller ikke selv i dagbogen.
    Mange hilsner fra Berith (Lærke 14/8)

Anonym
    Gæst

…og velkommen til jeres datter!

Hvor er det dejligt at se, at du har skrevet herinde. Jeg var så bange for, at du alligevel var gået over til september i mere end en forstand 🙂

Jeg er ikke plus-medlem, så jeg skal nogle gange være rigtig hurtig til at se dagbogsindlæggende, hvis I er flere, der skriver på samme tid (jeg kan jo kun se de tre sidste).

Fra 3 til 9 på en time? -Jeg kan godt forstå, du syntes de gjorde ondt… Så vidt jeg kan se, er det da mange timer, du har været åben nok, så hvorfor gik der så så lang tid, til de besluttede sig for kejsersnit?

Hvor er det dog en dejlig mor, du har, der sådan stiller op med så kort varsel!

Jeg ønsker dig god bedring, og så lige på falderebet: Hvad skal hun hedde?

Venlig hilsen
    Krit

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.