Hvad laver I? – om job

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2005 Hvad laver I? – om job

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej derude

Jeg mener, at vi havde sådan en runde i starten af graviditeten – men det er jo meget lang tid siden… Synes det kunne være meget sjovt at høre, nu hvor vi også har fået sat ansigt på en del af os…
    Er der i øvrigt ikke flere, der skal med på hjemmesiden?

Nå, men jeg kan jo starte med mig selv.

Jeg er folkeskolelærer og arbejder på en 10.Klasseskole i Juelsminde. Jeg underviser i dansk, tysk, hjemkundskab og international liniefag.

Jeg holder barsel indtil august 2006 – så det kommer til at passe med et helt skoleår – Perfekt!

KH Berit

Anonym
    Gæst

Jeg er line manager (gruppeleder) på et oversætterbureau – vi oversætter alt andet end skønlitteratur, f.eks. brugervejledninger til fjernsyn og videoer, IT, spil, hjemmesider, software i digitale kameraer – alt, hvad man kan forestille sig… Min gruppe har mest tekniske og medicinske oversættelser – f.eks. brugervejledninger til mejetærskere og ultralydsscannere – samt oversættelser fra tysk til dansk. Jeg er uddannet tolk og translatør i italiensk, men der er ikke meget arbejde med italiensk, så jeg arbejder med engelsk til dansk, og en gang i mellem svensk til dansk.

Jeg regner med barsel indtil august/september 2006, med delvis genoptagelse af arbejdet omkring maj; jeg kan oversætte hjemmefra.

Glæder mig til at høre om jer andre :O)

VH / Louise

Mary79Mary79
    Medlem

Jeg er studerende på Århus universitet. Jeg studerer Molekylær Biologi og mangler bare specialet, der primært er praktisk arbejde/forskning i et bioteknologisk klassificeret laboratorium, hvor jeg allerede har arbejdet/forsket i et halvt år under graviditeten. Jeg regner med at tage tilbage engang sent på foråret 2006.

Marianne og Freja 1 md og 2 dg

Bubs79Bubs79
    Medlem

Jeg mangler ca et år af min læretid som kok. Jeg regner med at starte igen til marts da vi har pasningsgaranti efter 30 uger på Frb. Jeg starter allerede der, fordi jeg gerne vil være færdig så hurtigt som muligt, så jeg kan komme hjem og være mor. Mine arbejdstider gør heldigvis at det ikke bliver mange dage hun skal være i vuggestue, da jeg hver uge har halvdelen af hverdagene fri.
    Jeg har ikke de store intentioner om at skulle blive ved med at være kok.. Jeg vil have noget mere administrativt, da det er kalkulationerne der trækker frem for madlavningen, men det bliver nok i den branche.. 🙂

Knus..
    Sine, som i øvrigt slet ikke havde regnet med at Berit så sådan ud.. Du ligner altså SLET ikke en Berit – ikke i mit hoved i hvert fald. Det skal du tage som en kompliment! 🙂

Babydoll32Babydoll32
    Medlem

Jeg sælger designer accessories og ventetøj på http://www.too-chic.com som en lille bi-beskæftigelse ud over mit normale job. Det er jo fedt at kunne kombinere ens interesse (stor-shopping) med en indtægt he he.

Ellers er jeg normalt art director og arbejder freelance og jeg starter igen i oktober. Jeg har arbejdet med design hoteller de sidste 2 år og skal være med på opstarten af et nyt der åbner 1. januar. Jeg laver alt fra websider til brochurer, visitkort og logos – altså hele grafiske løsninger.

Hvilken webside snakker du om Berit? Er jeg gået glip af noget 😉

Knus fra Lykke og Nikoline (hvis “hormonknopper” viste sig at være alergi ØV)

Anonym
    Gæst
    Anonym
    Gæst

Jeg er lærer, og starter også op til august. (Dvs. pga. ferie, forberedelse og udskudt ferie slutter min ‘egentlige’ barsel engang i maj, men undervisningen bliver først næste skoleår…)
    Det bliver spændende at se, hvornår der bliver plads i vuggestue til Sif. Jeg skal vel snart i gang med at afsøge området… (Foruden at vælge skole til Bjørn. Heldigvis er der ikke nogle valg at træffe for Astrid…)
    Min ‘primære’ klasse er lige startet i 1. klasse, så jeg starter op med en 2. klasse næste år…
    Venlig hilsen
    Krit

P.S. At du er kok, Sine, forklarer vel egentlig buffetforslaget… 🙂

Bubs79Bubs79
    Medlem

Måske forklarer det forslagene, men ikke hvorfor jeg ikke selv kan finde på noget interessant til vores egen dåb.. *G* Ristaffel lyder i øvrigt lækkert.. Den idé må jeg lige arbejde lidt videre med.. 🙂

Knus..
    Sine

tanrastanras
    Medlem

Jeg læser til lærer og har valgt IKKE at gå på barsel, så jeg har Viktor med i skole hver dag. Det fungere meget godt. De andre i klassen skulle lige vænne sig til de søde smaskelyde 🙂
    Folk er meget søde til at hjælpe mig med at bære skoletaske, pusletaske, lift o lign.
    En del af tøserne i klassen er helt skruk så der er ingen problemer med at få nogen til at kikke efter Viktor mens jeg render på toilet eller en tur i kantinen…men det undre mig at hver gang jeg forlader ham så sover han, og når jeg kommer tilbage efter 5 min. ligger han vågen i en eller andens arm…”Jamen han vågnede lige” (yeah right !)
    Er 2. årsstuderende så der går lige 3 år mere med at være studerende inden jeg skal ud og rette op på nutidens ungdom 😉

Tanja

dorthe89dorthe89
    Medlem

Hej
    Jeg er pædagog i en vuggestuegruppe i en integreret institution i et ” ghettoområde” med 100 % to-sprogede fra 11-12 forskellige nationer.
    Jeg regner med at holde barsel til 1/8 og derefter ferie – august er et godt tidspunkt at få en vuggestueplads!!!
    Hilsen Dorthe

Anonym
    Gæst

Jeg var ansat på et plejehjem som nattevagt indtil jeg meddelte dem at jeg var gravid så blev jeg fyrret.

Jeg har barsel til den 6 juli og regner derefter med at tage et års forældreorlov på min søn på 5 år

Lena

anettedkanettedk
    Medlem

Jeg er kemiingeniør, men har pga arbejdsløshed det sidste år læst videre på overbygningen til civilingeniør. Jeg mangler således kun et år for at være civilingeniør, men regner ikke med at der bliver penge til at gøre det færdigt i denne omgang… 🙁
    Økonomien har været stram nok det sidste års tid og nu skal der jo også betales for pasning mm….
    I stedet satser jeg på at finde et arbejde pr. 1. marts, hvor min mand overtager barslen indtil 1. maj, hvor vi har “bestilt” dagplejeplads fra.

Anette og Mathias 3+2

Anonym
    Gæst

Jeg er uddannet dyreadfærdsterapeut. Men er arbejdsløs, så jeg ved ikke hvor længe jeg holder barsel. Håber på at starte noget op som selvstændig lige så stille mens jeg er på barsel.

Katrine og Lærke 1uge

Anonym
    Gæst

Jeg er lærer og ansat i Randers hvor jeg før min barsel sagde farvel til to 8. klasser, som jeg ikke kommer tilbage til. Er i mellemtiden flyttet til Fyn pga mandens job så skal finde nyt arbejde efter min barsel = efter sommerferien. Mine fag er historie, kristendom, matematik og svømning og jeg har også undervist en del i dansk.

tulle1976tulle1976
    Medlem

Jeg er ansat ved ToldSkat og sidder med indbetalinger, udbetalinger og modregning. Jeg holder barsel indtil ca. 1. maj, hvorefter jeg starter i det nye skattecenter i Middelfart, og så må vi se hvilke arbejdsopgaver jeg kommer til at få, kunne godt forestille mig at det bliver det samme som før barslen men jeg er også uddannet foged så deet kan deet også blive… Gør ikke så meget, bare at jeg ikke har så langt hjem når Mia skal hentes/bringes.

Knus Mette & Mia 1 mdr + 2 dage

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.