Amme-spørgsmål, hjælp

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2005 Amme-spørgsmål, hjælp

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    devildedevilde
    Medlem

Hej piger…

Ja jeg fødte jo i morges og skal til at have amningen op at køre, Min ældste søn er flaskebarn…
    Oliver tager dog godt fast og sutter flot…

Men vil lige høre jer hvor tit i ammer og hvor længe af gangen?

Håber i vil bruge 2 min på lige at svare…

Knuzzz Laila & Oliver

tulle1976tulle1976
    Medlem

Hej Laila !

Stort tillykke til jer og velkommen til Oliver… Det var da en dejlig fødsel !

Med hensyn til amningen, så ammer jeg Mia ca hver 3. time og det tager ca. 1 time incl. bøvs, sutte fingre, skubbe sig selv væk og diverse pauser til at trække vejret. Det er sådan normen, men nogle dage melder hun sig oftere eller sjældnere, men det finder du hurtigt ud af.

Knus Mette & Mia 140805

lene78lene78
    Medlem

Hej Laila.

Stort tillykke med Oliver!

De første par dage med amning, synes jeg godt, at det kan føles som om, de små sutter hele tiden. Inden mælken løber til, bliver de jo heller ikke rigtig mætte. Så hvis Oliver gerne vil sutte konstant så lad ham bare det – og drik eventuelt en hvidtøl til, det sætter gang i mælkeproduktionen 🙂

Når mælken først er løbet til (som regel på 3. dagen), så kan du nok nøjes med at amme hver 2.-3. time og senere hen hver 3.-4.

Held og lykke med det!

Knus
    Lene og Marius 12 dage

Anonym
    Gæst

Hej Laila

Tillykke med Oliver!

Lad ham endelig sutte så meget som han lyster de første dage – jo hurtigere løber mælken til. Brystvorterne kan altså godt blive ret ømme, men det er kun indtil mælken er løbet til og produktionen er blevet stabiliseret.

Efter den første uges tid, tror jeg de fleste spiser med 1 1/2 -3 timers mellemrum om dagen med et – forhåbenligt – længere stræk om natten.

KH Berit

Anonym
    Gæst

Hej Laila,

Husk de fantastiske ammeskaller hvis brystvorterne bliver for ømme – jeg var lykkelig for dem de første to uger; nu er det ikke et problem mere.

Der er et link til Krits fantastiske ammevejledning her: http://www.august2005.dk/tips.html

VH Louise & Amanda 29 dage

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.