Så kom oliver

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    devildedevilde
    Medlem

Kl. 20.30 i går aftes startede veerne, kl. 22.30 gik vi i seng og jeg fik sovet on/off i små 2½ time, stod op og satte mig ind i stuen og veerne tog godt nok til.
    Kl. 3.00 overvejde jeg at ringe til fødegangen, ville gerne høre om disse slemme veer mon gav noget, men regnede ikke med det store, pga. oplevelsen med Marcus´ fødsel, som jo trak ud…
    Var på fødegangen lidt i 4, var 3-4cm åben og i fødsel…
    Fik en fødestue og gik under den varme bruser…
    Lidt i 5 blev jeg undersøgt igen og var 6-7cm åben, der var vidst ikke noget at sige til veerne kunne mærkes ret heftigt…
    Kl. 5.50 fik jeg lov at presse og kl. 5.54 kom Oliver til verdenen, JM var ret overrasket over hvor hurtigt jeg fik presset ham ud, helt ud i en presseve (jeg kan slet ikke have fornemmelsen af at han glider tilbage). Hun nåede ikke rigtig at hjælpe til og få fat, og da Olivers ene arm åbenbart lå foran hovedet var hun lidt nervøs for hvor meget jeg evt. var sprækket, men uden grund, for jeg er slet ikke sprækket…
    Så alt i alt en dejlig fantastisk fødsel på lige omkring 9½time…

Oliver er 55cm og vejer 3740… Han fik topkarakter i alt med det samme…

KNuzzz

Anonym
    Gæst

Stort tillykke med sønnen!

VH Louise & Amanda 29 dage

bette19bette19
    Medlem

hjertelig tillykke med den lille prins

hilsen bette19 og kirstine 12dage

dorthe89dorthe89
    Medlem

Hejsa
    Tillykke med sønnen – så kom der en dreng mere til listen!! 🙂
    Hilsen Dorthe og Silas

Anonym
    Gæst

…og stort tillykke til jer!
    Har du en opskrift på hvordan man undgår bristninger? Det lyder ret imponerende 😉
    Venlig hilsen
    Krit

devildedevilde
    Medlem

Hejsa…

Hihi, en opskrift nej, jeg tror nærmere at det ville give endnu flere bristninger med den opskrift jeg følger, så den skal nok ikke anbefales… Jeg er nok bare heldig på det plan…

Jeg kører simpelthen efter den filosofi at presseveer ikke er behagelige og det er endnu mindre behageligt at mærke baby ryge lidt tilbage i bækkenet igen, så derfor hedder det bare pres ligeså snart der er grønt lys og stop ikke selv om veen stopper….
    Og på den måde er begge mine drenge kommet til, uden forfærdeligt mange presseveer…
    Selv JM blev overrasket, hun nåede ikke at få ordentlig fat og hjælpe til med at få ført ham ordentlig ud… Hihi, han lå også med den ene arm foran hovedet, så hun sagde til mig at hun altså var lidt nervøs for om han måske havde fået lavet en del revage… Men nej…

Så jeg vil ikke anbefale opskriften… *S*

Knuzzz Laila, Marcus 11.02.04 & Oliver 03.09.05

Anonym
    Gæst

Tak for rådet!
    Jeg har ellers brugt (næsten) samme metode (altså filosofien bag), men det hjalp ikke… 🙁
    – Har dog ikke klaret en fødsel på et enkelt pres… – Måske skulle jeg få flere børn, så jeg kan prøve at se, om jeg kan det? *S*
    (Eller bare se, om jeg kan være mere heldig)
    Måske er det fødestillingen? – Hvilken brugte du? (Har selv prøvet rygliggende, sideliggende og stående)
    Venlig hilsen
    Krit

lykholtlykholt
    Medlem

Hej Laila!
    Et stort tillykke med din lille dreng – dejligt at høre at det hele gik godt og at I alle har det godt
    Knus
    Tina ( juli05)
    Mor til 4 skønne drenge

tulle1976tulle1976
    Medlem

Hejsa !

Stort velkommen til Oliver… Det var da i bedste Superman-stil han kom til verden !

Knus Mette & Mia, 140805

devildedevilde
    Medlem

Af fødestilling bruger jeg halvt siddende/rygliggende…
    Har prøvet at bruge at ligge på siden, puha kan jeg slet ikke have… Hihi

burriburri
    Medlem

-Lige på besøg fra septembe-siden…

Tillykke med alle jeres augustunger.

Mht fødestillinger, har jeg lige læst en bog af Michael Odent der hedder “Tilbage til en naturlig fødsel”.I den står der flere stedder at rygligende fødestilling giver flere bristninger, og chancen fr komplikationer øges væsentligt….

~sarah

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.