Så kom Mathias til verden!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2005 Så kom Mathias til verden!!

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    anettedkanettedk
    Medlem

Hej Piger!

Så blev det endelig min tur til at få født! Mathias kom til verden i tirsdags kl 11.19 efter lidt snydeveer det meste af mandagen, men i løbet af natten blev veerne noget kraftigere i styrken og ved 5-tiden om morgenen ringede jeg på fødegangen. Vi var derude kl 6:30 og der blev kørt en CTG, som de dog ikke mente viste så kraftige veer, men de måtte jo hellere undersøge mig. Det viste sig, at jeg var 3,5 cm åben, så vi skulle ikke hjem igen, som de ellers havde truet med!

Jeg fik derefter et lavement og fik lidt morfin til at slappe af på for som 1. gangs fødende kunne der sagtens gå noget tid, inden de sidste cm var åbne – men sådan skulle det ikke gå! I det øjeblik jordemoderen gik ud af døren startede en vestorm og en time senere var jeg fuldt åben og klar til at føde!!! Men puhha for en time – den var ikke for sjov. Veerne kom væltende hele tiden – havde måske ½ minut at sunde mig i inden den næste ve og flere gange kom de lige oven i hinanden. Min mand begyndte efterhånden at synes det var lige voldsomt nok og til sidst hidkaldte han jordemoderen, som vist fik travlt med at gøre fødelejet klar – det siger han i hvert fald!

Da jeg havde haft presset i 1 time blev lægen tilkaldt for evt at tage ham med en kop, men det blev heldigvis ikke nødvendigt – i stedet skruede de lidt op for det vedrop jeg havde fået lagt for en sikkerheds skyld og det lykkedes mig selv at presse ham ud. Det viste sig, da hovedet kom ud, at han havde stået lidt forkert og det var derfor jeg havde besvær med at presse ham ud, han havde derfor en stor fødselssvulst i toppen af hovedet, så de var faktisk lidt imponerede over at jeg selv kunne presse ham ud – men ud det skulle han!!
    Han vejede 3348 g er var 52 cm lang, så det er fint nok!

Han sov meget det første døgn- nok pga det morfin jeg fik – så der gik over et døgn inden vi fik det første mad i ham med en kop. Inden da havde det vist sig, at han var fyldt med fostervand, så han havde overhovedet ikke lyst til at spise. Det har også betydet lidt ammeindkøringsvanskeligheder og som er endt med at vi må benytte suttebrik – men han spiser gladeligt nu og har i det sidste døgn taget 60 g på, så noget mad ryger der da indenbords!

Vi er kommet hjem i dag efter 5 dage på hospitalet (patienthotel) og skal nu bare til at finde os selv som familie…

Nå det blev da en lidt lang beretning, men tror nu ikke det gør så meget, hvis jeg kender jer ret…. 🙂

Anette og Mathias 5 dage ( helt mærkeligt at skrive noget andet end xx+x!!)

altankassealtankasse
    Medlem

Hej Anette
    Tillykke med knægten, jeg har tænkt meget på dig og at du nok var ved at føde..
    Selv går jeg stadig og venter nu snart 5 dage over tid..
    Gitte

miemiamiemia
    Medlem

Hej Anettedk

Tillykke med drengen og den hurtige fødsel.

Dejligt navn I har valgt…

VH Miemia uge 40+0

Anonym
    Gæst

…og velkommen til Mathias!

Det kan man da kalde effektive veer! – Heldigt tidspunkt at ankomme på…
    Håber, I er ankommet vel derhjemme?

Venlig hilsen
    Krit
    & Sif 22 dage (- Ja, det er dejligt ikke at skulle skrive xx+x, selv om jeg aldrig helt fik styr på det…)

Sarah05Sarah05
    Medlem

Hej Anette

Et stort tillykke med sønnen – og vi ELSKER jo fødselsberetninger, det er jo pt. jordens dejligste læsning ;0)

Mvh
    Dorte
    41+3

fie126fie126
    Medlem

Hejsa Anette.

Kæmpe stort tillykke fra Rødding med lille manden. Skønt navn. Det lyder som en go fødselsoplevelse..
    Håber at i alle 3 har det godt, og er kommet godt til rette derhjemme i lejligheden.

Her er der desværre ikke sket noget endnu…venter spændt.

Qnuzzer og endnu engang tillykke. Karina 40+1

tulle1976tulle1976
    Medlem

Hej Anette !

Endnu en gang stort tillykke til jer og velkommen til Mathias !

Det er dejligt at komme hjem med de små størrelser, men det er også først nu I skal til at lære ham rigtig at kende…. Giv jer god tid og nyd ham, også når der er mislyde på nogle mærkelige tidspunkter af døgnet.

Håber I snart finder en god rytme… Vi må jo finde en dato i nærmeste fremtid, hvor vi kan mødes og svælge i hinandens guldklumper. Måske andre fra Kolding vil være med denne gang ?

Knus Mette

anmor28anmor28
    Medlem

Tillykke med lille Mathias :o) Hvor er det bare dejligt at læse om en fødsel som din, som virker rimelig uproblematisk.

Nyd ham i fulde drag :o)

KH Annette
    40+2, men er lige kommet fra JM, som mener, at junior er lige ved at melde sin ankomst….så inden for et par dage skulle han…. :o)

Hej Anette,

Stort tillykke med Mathias!

Knus
    Christine

joreidjoreid
    Medlem

tillykke med mathias.

Knus Kirsti 41+1

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.