Navlen..

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Bubs79Bubs79
    Medlem

Ja stumpen røg i mandags.. Og der har ikke været nogen problemer med den før nu..

Knus..
    Sine

Bubs79Bubs79
    Medlem

Skulle der være noget i vejen for, forsigtigt at duppe navlen med lidt klorhexidin?
    Lauras navle har væsket lidt det sidste døgns tid, og det vil vi naturligvis gerne til livs..

Knus..
    Sine og Laura Mai – 9 dage

Anonym
    Gæst

hej Sine

Er stumpen faldet af? Johannes navle væskede også en del, før stumpen faldt af – og lugtede fælt!
    Min SP sagde, at hvis man ville, kunne man forsigtigt vaske navlen med mild babysæbe og vand, hvis man synes den lugter.

Du skal selvfølgelig bare holde øje med, at der ikke går betændelse i.

KH Berit og Johanne, som mistede navlestumpen allerede i sit 4. levedøgn

Anonym
    Gæst

med min den sidste fik jeg noget creme jeg kunne smøre på jeg kan desværre ikke huske hvad det hedder men spørg din sundhedsplejerske hun ved det sikkert mvh christina

Anonym
    Gæst

Skægt, som det er forskelligt fra sted til og sted og gennem årene…

År 2000 hed det sprit
    År 2002 hed det klorhexidinpudder
    og nu? – Lidt vand, evt. lidt mild sæbe, hvis det bliver snasket…

Og min erfaring med de 3 metoder? – Vand har været det bedste!

– Sifs stump røg i øvrigt også på 4. dagen… 🙂

Venlig hilsen
    Krit
    & Sif 18 dage

tulle1976tulle1976
    Medlem

Hej !

Spurgte SP hvad vi kunne gøre ved navlen (stumpen faldt af på 7. dagen), og hun anbefalede vand og evt. lidt mild babysæbe og så sørge for at den blev tørret godt efterfølgende.

Indtil videre har vi klaret det med rent vand bl.a. ved Mias højtelskede bad… Åhh, det er skønt med et lunt bad efterfulgt af lidt blid babymassage. Tør ikke tænke på hvordan hun bliver om 13 – 15 år… Det bliver dyrt i vandregning !

Knus Mette & Mia, 140805

Anonym
    Gæst

Hejsa

Hvis det ikke vil gå væk, kan det skyldes at der sidder en eller flere elastikker gemt inde i navlen. Det var jeg ude for med min søn. Efter et par uger kom elastik nr. 2 ud og efter yderligere noget tid kom så tredie (og sidste) elastik. Derefter holdt det op med at lugte og væske…

Mvh. Christina (38+5 og mor til Askild (10.08.03))

dorthe89dorthe89
    Medlem

Hejsa
    Vi har fået anbefalet klorhexidinpudder og det har hjulpet i løbet af en dag!
    Hilsen Dorthe

Bubs79Bubs79
    Medlem

Vi prøvede med lidt klorhexidin, men egentlig var det det daglige bad der gjorde udslaget.. Laura har nu den lækreste lille velduftende navle.. 🙂

Knus..
    Sine og Laura Mai – 14 dage!!

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.