Til første-gangs-fødende, der har født!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2005 Til første-gangs-fødende, der har født!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    RockbabyRockbaby
    Medlem

Når jeg læser jeres spændende beretninger fra jeres fødsler, tænker jeg ofte på, hvornår I har født i forhold til terminsdatoen.
    Man siger jo ofte, at førstegangsfødende ofte går over tid, er derfor nysgerrig om det er tilfældet her?

Knus fra en meget utålmodig Christina 39+5

Bubs79Bubs79
    Medlem

9 dage over tid for mit vedkommende..

Sine og Laura Mai – 5 dage

Anonym
    Gæst

og så jeres indlæg, personligt har jeg født på termin 1 gang og 10 dage over anden gang, men vidste i godt at grunden til at det er ens ved fødslerne er at det er pga af manden, der er simpelthen et stof i sæden/sædcellen der har en afgørende effekt, så derfor er det ikke alle 1 gangs fødende der går over tid, så når i nu er gået over tid så det jeres mænds skyld, hvilket er en lidt sjov tanke
    mvh karina

Anonym
    Gæst

med min den første gik jeg 2 dage over tid før det startede om aftenen – og jeg fødte om natten.

Jeg har tilgengæld fået af vide, at da jeg gik over første gang (selvom det drejer sig om få dage), er der større sandsynlighed for, at jeg går over 2. gang end de som fødte før tid.

Min svigerinde til min mands side fødte 6 dage før tid første gang og 4 dage før tid anden gang.
    Min svigerinde (lillebrors kæreste) fødte 14 dage før tid med sin første.

Det er meget svingende, hvem eller hvor meget man går over og her kan man ikke engang “kigge” på ens egen mor (ærgerligt nok).

Min mor fødte 14 dage før både med min lillebror og mig og jeg gik over tid med min første og tror også, at jeg kommer til at gå over tid denne gang – der er 2 dage til termin og jeg har ingen fornemmelse for, at der er ved at ske noget.
    Med min søn var jeg ikke i tvivl, da jeg vågnede om morgenen den dag det gik i gang – jeg vidste bare, at det ville gå i gang den dag.

I følge mine egne beregninger (ud fra ægløsningstesten og hvornår mand og jeg sidst var sammen) samt fra nakkefoldsskanningsresultaterne havde jeg termin i dag.
    Men i følge de senere skanninger har jeg termin på tirsdag – så jeg håber på, at jeg ikke gå længere over tid end den 24. eller 25. august, da jeg meget gerne vil kunne deltage i min diminssionsfest den efterfølgende uge.

Håber at ve-støvet vil følge os, så der ikke gå så lang tid før vi ser de små.

Babyknus Tina 39+5
    Nicky 02.10.03

Anonym
    Gæst

Hej Christina,

Jeg fødte 2 dage før min termin – havde ellers regnet med at gå længe over tid…

Hilsen Marianne og Matilde 9 dage

Anonym
    Gæst

Hejsa
    Forstår godt din utålmodighed :O/

Min første fødsel i 1990 gik jeg 6 dage over tid.
    Min 2. fødsel i 1999 fødte jeg dagen før termin (NY MAND..)
    Min 3. fødsel i 2002 fødte jeg tvillinger i uge 34+2.

God fødsel

Knus herfra

Anonym
    Gæst

ved min første fødsel 10 dage over i år 2002 anden gang 7 dage over tid i år 2004 og denne gang er jeg 5 dage over nu så jeg er spændt på hvornår den lille vil ud…
    mvh christina 40+5

tulle1976tulle1976
    Medlem

Hej Christina

Jeg havde også hørt at 1. gangsfødende gik over tiden, så jeg havde indstillet mig på 14 dage extra med stor mave og vand i kroppen, meeen…. lille Mia ville det anderledes, så hun kom 12 før termin. En ung dame med fart på, og hun er det skønneste !
    Forstår da godt du er utålmodig, for det er den største oplevelse her i livet at få sin lille bebs i armene…. Har ellers ikke nemt til tårer, men da jeg fik lille Mia i armene tudbrølede jeg !

Du får lige det ve-støv jeg måtte have i overskud, så du snart kan få din lille bebs ud til dig.

Held, lykke og knus
    Mette og Mia (1 uge i dag)

Anonym
    Gæst

…blev resultatet 1. gang. – Det kan også have været 40+4, for jeg husker pt (ammehjerne) ikke om det var den ene eller den anden dato, der var terminen. Det er jo også snart 5 år siden med den første…

Til 2. gangs-fødende: Det skulle gå hurtigere, men for mig blev det 40+4… (2½ uge over, hvis de ikke havde rykket min termin EFTER jeg havde passeret den første…)

Til 3. gangs’: 8 dage før termin (på den dato, Sine havde reserveret)

Venlig hilsen
    Krit

Anonym
    Gæst

9 dage over termin her!!

41+6 blev det til første gang – jeg tror der var gået længere, hvis jeg ikke havde truet med nul julegaver – han er født den 30. september – 5 timer og 58 minutter senere og vi havde ikke fået børnepenge i oktober 😀

Christine 39+2 og læææænge endnu…

Anonym
    Gæst

hej christina
    jeg gik 17 dage over tiden, blev sat igang på 16 dagen…
    håber snart der sker noget for dig
    en masse vestøv malle79

sunmaidsunmaid
    Medlem

kom lige forbi, kan give mit besyv med til “statestikken”. Fødte da jeg var 42+2.

mvh. Sunmaid

Anonym
    Gæst

…den store opmuntring, Christina ;-(

Jeg har lige talt det sammen til kun to, der føste før termin, en på terminsdatoen og resten, – ja… Over tid!

Er der ikke flere, der kan ‘pynte’ lidt på statistikken???

Venlig hilsen
    Krit
    & Sif 18 dage

Bubs79Bubs79
    Medlem

Jeg har også været inde og lure på sept. terminen, og de er altså begyndt at hale indenom.. Det går bare ikke!!

Hvem er det der sender ve-støv helt til september??

Knus..
    Sine

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.