hvad betyder det?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2005 hvad betyder det?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    devildedevilde
    Medlem

hejsa…

var til JM i dag og alt var fint.
    Jeg fik hende til at lave en indvendig vurdering og hun sagde her at der stadig var noget af livmoderhalsen tilbage, men den var moden og hun kunne få en finger op, helt op hvis hun var grov… (hvilket hun ikke var).
    Hvad vil det sige?

knuzzz laila

tulle1976tulle1976
    Medlem

Hej Laila

Jeg fik selv lavt en indvendig vurdering i onsdags og fik at vide at min livmoderhals var udslettet og hun kunne få en finger helt op… uden at være grov. Det vil sige at livmoderhalsen normalt er ca.3 – 4 cm. og den bliver udslettet efterhånden som den modner… og det er bl.a. det plukveer er med til at sørge for.

Håber det hjalp dig lidt !

Knus Mette, 38+0

Bubs79Bubs79
    Medlem

Hej Laila..

Livmoderhalsen bliver jo udslettet når den lille er klar til at komme ud.. Med at kalde den moden, mente hun sikkert at den var begyndt at blive blød, da dette også er et krav der skal være opfyldt før man kan føde.. Og en finger helt op.. Tja.. Måske har du åbnet dig en enkelt finger?

Det er i hvert fald mit bud på en oversættelse..

Knus..
    Sine 40+5

tanrastanras
    Medlem

Hej Laila

Jeg var selv ved JM i onsdags og spurgte efter en undersøgelse indvendigt, men det mente hun ikke at der var grund til da selve modningen af livmoderhalsen ikke siger noget om hvor tæt på fødslen er.
    Eksempler: Min veninde fik en indvendig undersøgelse kl. 19 og livmoderhalsen var fuldstændig intakt og ingen tegn på modning…hendes veer begyndte kl 23 og kl 2 kom Mathile til verden
    Andet eksempel er mig selv ( med min førstefødte )…ved termin blev jeg undersøgt og der var livmoderhalsen modnet og forkortet med 1-2 cm…9 dage senere gik vandet og jeg blev efterfølgende sat i gang 2 dage efter

Såååååå….desværre kan jeg ikke glæde dig med at en modnet livmoderhals er ensbetydende med at fødslen er nært forestående, men kan da trøste dig med at dagen nok snart skal komme…der er ikke lige så lang tid tilbage som der har været 😉

Tanja 38 + 6

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.