Hvor stor? Jdm.-/lægebesøg

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2005 Hvor stor? Jdm.-/lægebesøg

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej alle!

En lille opfordring, eftersom tråden ‘Hvor stor?’ nu er blevet MEGET lang (og i øvrigt snart får gengangere, eftersom den startede for 2 uger siden):

Kan vi ikke skrive str. som svar på denne tråd, evt. som svar på ‘jordemoder’?

Venlig hilsen
    Krit
    (Som ærlig talt er ved at miste overblikket i den gamle tråd…)

cille7cille7
    Medlem

Jeg vil da gerne starte…
    Har været til jordemoder idag hvor jeg er en uge fra termin, og hun skønnede den lille til at veje ca.3600-3700 rimelig stort barn jeg nok skal til at føde…Send lige lidt vestøv så jeg ikke går 14 dage over tid.På forhånd tak
    Cecilie

tulle1976tulle1976
    Medlem

Hej Krit

Håber det er dette du mente, jeg har selv næsten mistet overblikket over den “gamle” tråd.

Knus Mette (4 uger til termin !)

Sarah05Sarah05
    Medlem

mvh
    Dorte

Os PS – God ide ;0)

dorthe89dorthe89
    Medlem
    anettedkanettedk
    Medlem

Ellers nogen der har prøvet at måle mavens omkreds for nylig? Jeg er nu 112 cm rundt om maven og var vel ca 90 før det hele startede… synes godt nok også jeg er ved at være tyk!!!

Anette 36+0

tulle1976tulle1976
    Medlem

Jeg har nået en omkreds af ca. 106 cm, og var ca. 83 cm inden… ikke noget at sige til at jeg føler mig som en pukkelhval efterhånden ! Til gengæld ved jeg nu hvorfor gamle mænd med ølvom ikke orker ret meget … Det er jo tungt som bare pokker !

Knus Mette, 36+0

Hej alle

Var ved jordemoder igår, og alt er bare godt. Okay, måske lige bortset fra vores utålmodighed!!!! Nu må der virkelig gerne snart ske noget, denne sidste uge til termin kan man jo ikke stoppe med at tænke på den lille prinsesse! Nu vil man jo bare dele denne oplevelse med sin mand og se, dufte, holde og høre den lille…

Jeg er sikkert ikke den eneste, der har det på samme måde!!!!

God dag til alle, vi må jo holde sammen:)
    Knus M

Vi var hos jordemoder i onsdags hvor jeg var 38+0:
    SF: 36 – fosterskøn: 3200 g

/Trine 38+2

PS. Vi har lige haft besøg af sundhedsplejersken her til morgen – hun er bare lige som jeg havde håbet :o)

Anonym
    Gæst

Jeg ved ikke hvorfor, men min jordemoder har aldrig nævnt noget om mit symfysemål…

Hilsen Marianne

Anonym
    Gæst

Ja, så var jeg selv til jdm. i dag.
    Størrelsen kan I se i overskriften…

Jeg fik talt med hende om fødslen, eller rettere sagt om min skræk for at komme til at føde hjemme, – hvornår er det liiige, jeg skal afsted?

Jeg havde taget kopier med af mine gl. fødselsjournaler (guld værd at få kopi efter fødslen!), så hun kunne se, hvad jeg har med i bagagen.
    Derefter skrev hun notater ned i min journal, så jeg er velkommen til check på fødegangen (også selv om det skulle blive 10 gange, som hun sagde) – og dermed ikke vil blive afvist/sagt til, at jeg skal vente og se…

Det, der gjorde det var (vist nok), at jeg sidste gang havde uregelmæssige veer hele forløbet, og at det kun tog ca. 15 min. fra 5 cm. til helt udslettet (og bebs ude). – Og det var det, hun skrev. Desuden instruerede hun os i, at vi skulle henvise til notatet, når vi ringede…

Samtidig gav hun en lille instruktion i en slags GU, jeg selv kan foretage med en finger, for at se, hvor langt henne i forløbet, jeg er (når nu man åbenbart ikke kan bruge veers regelmæssighed som pejlemærke), og dermed hvornår, det er tid til at ringe/tage afsted…

Vi fik desuden en lille instruktion i hvad vi skal gøre, hvis jeg alligevel føder hjemme. (Altså med barnet og moderkage)

Hun kunne også fortælle, at alle de modningsveer, jeg har for tiden (og havde sidste gang) er med til afkorte tidsforløbet for den sidste del af fødslen, så hvis de bliver ved, kan jeg åbenbart forvente endnu en hurtig afslutning. – Selv om hun også gjorde opmærksom på, at 3. gangsfødsler godt kan være ‘drilske’ og minde mere om 1. gang…

Til allersidst fik jeg ‘lov’ til GU, og her kunne hun konstatere, at livmoderhalsen er mellemfast og 2-3 cm., og at jeg er 1 finger åben (dvs. ca. 1½ cm)… Bebsen er begyndt at gå dybere ned, midtstillet i bækkenindgangen, men stadig et godt stykke tilbage (altså ned)…

Dette beroligede mig en del, eftersom jeg så kan regne ud, at der skal en del modningsveer til over det næste stykke tid eller et langtrukkent ve-forløb (ud i et) til jeg er egentlig i fødsel… Så selv om det skulle gå i gang i morgen, vil jeg have masser af tid til at komme afsted…

Nu går hun så på ferie i 3 uger, så jeg har tid hos en anden om 1 uge… (Har mødt hende før)

Venlig hilsen
    Krit
    37+5
    (juhu, nu har jeg endelig check på dagene!!! – Som i øvrigt nu officielt er den scanningsfastsatte termin, som ellers er 2 dage efter den første termin, jeg havde)

P.S. Det blev min debut udi at tude over for en jdm. til kons. …

P.P.S. Min egen vægtøgning er nu på 27,2 kg. … (Jeg er sikker på, de nok skal ryge af igen), lidt ødemer, intet i urinen, bt 100/60, livmoder 3 fingre under plx., god hjertelyd & aktivitet

Mary79Mary79
    Medlem

Var til undersøgelse igen igen i morges og snakkede med en læge på Skejby. Intet nyt under solen, stadig BT 140/95, (+) for protein i urinen, MEGET vand i kroppen, hovedpine og en smule kvalme. Der blev taget nye blodprøver, som jeg endnu ikke kender svaret på. Jeg har fundet ud af at det lidt lavere antal blodplader, der var resultatet ved blodprøverne i mandags er endnu et tegn på svangerskabsforgiftning. Vægtøgningen er nu mindst 35 kg.

Lægen foretog en GU for at undersøge om jeg var klar til at føde snart. Det var jeg desværre ikke, så der er lang tid til hvis ikke fødslen sættes igang. Det var første gang at jeg har fået en GU imens min kæreste var der. Det var ret grænseoverskridende, men nu er jeg egentlig glad for at jeg har prøvet det inden fødslen.

Marianne 38+2

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.