Hormonspiral

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg har fået at vide af min læge, at det vil være en god ide at få hormonspiral, da jeg har meget kraftig mens. Jeg har lige læst om det på netdoktor, og der står, at én af bivirkningerne er kraftigere mens!!??
    Er der nogen, som har eller har haft hormonspiral, og som vil fortælle lidt om jeres oplevelse af det. Der “hænger” noget nedenfor – hvad så med sex?? Er den snor ikke generende?
    kh
    Mette

CecilieLGCecilieLG
    Medlem

Hej,
    Jeh har haft hormonspiral to gange – foerst efter Sienna og ogsaa efter Mattias.
    Foerste gang var det genialt! Mens hoerte op efter ca 2 maaneder og jeg havde saa slet ingen mens, ingen bivirkninger, snorene generer overhovedet ikke (de sidder saa hoejt oppe at manden intet maerker) og ja, det var godt. Efter jeg tog den ud blev jeg gravid indenfor 2 maaneder, saa den forstyrrede intet.
    Anden gang hoerte mens op efter 3 maaneder men jeg blev ved med at plet bloede i tide og utide. Samtidigt fik jeg mens agtige kramper i underlivet hver gang vi havde sex – dvs efter sex ikke imens. Og jeg var meet bevidst om at kunne maerke den syntes jeg. Det er klart psykologisk – syntes jeg kunne maerke den i min livmoder og havde det ikke godt med at have et fremmede legeme deroppe.
    Har lige faaet den taget ud og ja, det er bare SKOENT ingen hormoner at have i kroppen…vidunderligt!
    Jeg var dog alt i alt glad for spiralen. Og min mens blev klart mindre – ikke mere! Det er vist normale spiraler der kan goere at ens mens bliver staerkere.
    Held og lykke.
    Knus, Cille

Anonym
    Gæst

Jeg har haft en hormonspiral i omkring 2 år nu, og det kan virkelig anbefales!

Efter nogle måneder forsvandt min mens faktisk helt, og nu bemærker jeg den højst som lidt øget udflod, – ikke noget, der kræver bind eller tamponer, – end ikke en trusseindlæg……

I kan slet ikke mærke den snor, der hænger dernede….

Jeg har kun 100% positivt af berette!

kh Berit

Carola27Carola27
    Medlem

Jeg bløder normlt også rigtig meget i 6-7- dage når jeg ikke tager prævention,men med hormonspiral er det reduceret til 4 dage, og jeg bløder kun så man kan nøjes med at skifte bind morgen og aften i princippet. Skifter dog i løbet af dagen for ikke at lugte, men det er ikke møjt, der kommer. Trådene kan min mand kun mærke med fingrene ikke med dilleren (!!!!) pardon my french ;o)

Vil klart anbefale det….

Knus
    Carinma

ljungmannljungmann
    Medlem

Jeg har haft hormonspiral i ca. 10 mdr. og kan slet ikke forstå at jeg ikke har fået den før nu.
    Jeg har ikke mens. længere, er lidt oppustet når jeg når til den tid på måneden, ingen gener, kan ikke mærkes ved sex, jeg vil endda sige at den har givet mig mere lyst til sex…hi hi.
    Så jeg (og min mand) er rigtige glade for den.
    Jeg var til gynækolog og få den, han anbefalede den i sstedetfor at få æggelederene skåret over.
    Hilsen ljungmann

Carola27Carola27
    Medlem

Jeg er også meget glad for min. Har normalt også kraftige blødninger, men det blev reduceret, da jeg begyndte at menstruere efter jeg fik Magne. Istedet for 7 dage blødte jeg kun 4-5 dage. Har fået hormonspiral igen for ½ år siden, men menstruere ikke endnu efter jeg har fået Hjalte. Ammer stadig, så der går nok lidt tid endnu. Jeg vil klart anbefale hormonspiralen.

Knus
    Carina

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.