Sienna…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    CecilieLGCecilieLG
    Medlem

De sidste mange dage (3) har hun lavet poelser (2 gange) i sengen og tisset i sengen og paa gulvet…Det er meget ulig hende og jeg kan kun tro at det er en reaktion paa boernehaven som hun begyndte i Onsdag den 2 Januar – men hvorfor saa staerk en reaktion naar hun virker saa glad for det naar jeg henter hende??? Hun virker saa glad for at vaere der, smiler og fortaeller – og ille gerne tilbage dertil anden gang vi gik derhen…Saa er det jeg taenker om der mon sker noget der som hun er ked af??? Ville hun ikke sige det? Er det normalt at hun reagerer saadan? Hjaelp!
    Knus og tak – jeg er bare saa bange for at hun maaske er ked af et eller andet…
    Cille

Anonym
    Gæst

Kan det være en reaktion på lillebror? Som pædagog har jeg ofte set, at en reaktion på en lillebror/søster kan komme sent. Og så er der ting, som børnene bare HELT selv kan styre – afførring, sovetid, m.m.. Vi kan INTET gøre. De fleste børn får på et eller andet tidspunkt brug for at kunne styre tingene selv, af den ene eller anden grund.
    Signe har lige haft en periode, hvor hun bare ikke ville sove. Det tog mange gange 1½ time før hun sov. Min mand var ved at blive vanvittig, og sprugte flere gange, om der ikke var noget vi kunne gøre. NEJ!! :o). Hun har åbenbart brug for at styre lidt lige nu, og så er det sådan det er!!Og hun var glad og tilpas; ikke ked af noget – ihvertfald ikke noget hun gav udtryk for, og det gør hun normalt. Og nu tager det 15 min før hun falder i søvn, så det har reguleret sig. Så det har sikkert været en reaktion på Rasmus.
    Men når det er sagt, skal du selvfølgelig være opmærksom på, om det blvier ved for længe. Og gør det det, synes jeg du skal snakke med pædagogerne om det. For så kan de tage fat i det i børnehaven, og kan måske få ud af Sienna, om der er noget galt.
    Og noget andet – starter alle børn så tidligt i børnehave i England? Herhjemme er det først, når de bliver 3 år.
    Det blev lidt langt, men jeg håber du kan bruge det til noget :o)
    kh
    Mette (Signe 110705 og Rasmus 191007)

Min første tanke var også om det kunne være pga lillebror – måske trænger hun bare til lidt at være lille igen… ikke forstået sådan at jeg tror du giver Mattias mere opmærksomhed, men nogle gange kan børn godt få behov for at være ligesom den mindre søskende.

Og så har det jo lige været jul og nytårsaften, hvor der sikkert er sket en hel masse – det kan jo også være at det bare er lidt svært for hende at komme “tilbage” til hverdagen….

Jeg er sikker på at hun snart holder op igen, hun har jo været renlig i længere tid *S* Hvordan reagere hun når hun har haft disse uheld ??

kh Rikke

CecilieLGCecilieLG
    Medlem

Hun er ret rolig efter hendes uheld. Med poelserne skriger hun dog og er ked af det, vil vaskes med det samme. Tisseriet generer hende mindre – man kan se paa hendes ansigt at hun godt ved det er forkert – hun fortaeller os at det er sked mens hun kigger ned i gulvet…
    Vi faar se. Jeg holder godt oeje med hende…
    Tak fordi du skrev.
    Cille

CecilieLGCecilieLG
    Medlem

Hej igen,
    Ja, vi faar se. Nu har vi i dag givet hende en ble paa til hendes lur og hun ligger og sover. Lille pus.
    Maaske er det en reaktion paa Mattias – han er mere aktiv nu og faar derfor mere opmaerksomhed end foer…maaske. Men hun er meget kaerlig og soed overfor ham…hmmm…holder oeje med det.
    Ved ikke om det er boernehave hun er i nu? Det hedder nursery pre-school….hun kan gaa der til hun er 5 og saa starter hun skole…? Hvad goer man i DK? Det er kun fra 9-12.30 3 gange om ugen (men hun kunne gaa 5 dage om ugen hvis vi vil det…)
    Tak for dit svar.
    Knus, Cille

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.