Hvad skal vi vælge?? (lidt langt)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2005 Hvad skal vi vælge?? (lidt langt)

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg har brug for råd og input.
    Signe skal i børnehave næste år; omtrent samme tid skal lillebror (regner vi med :o) ) i dp eller daginstitution. Der er ikke integreret institutioner i vores område, så det ville blive dagpleje. Signe er i dp nu, og vi er glade for hende, men vi har ikke så meget fidus til dp. Vi er mest til institution med fast og uddannet personale. Der er en børnehave i vores lille by, men dér skal hun ikke gå. Jeg har været vikar dér, og jeg har hørt hvordan de snakker til børnene, og dét skal mine børn ikke udsættes for!!
    Der er en integreret institution, hvor de så begge kan komme til at gå, 15 min. kørsel fra os. Jeg har spekuleret meget på, om vi skal melde begge børn ind der. Men vi kan ikke helt finde ud af det, så jeg vil gerne høre, hvad I ville gøre, hvis det var jer.
    Fordele: begge børn er ét sted, ved sygdom er der altid personale børnene kender, der er uddannet personale.
    Ulemper: hvis vi skal have barnepige til at hente, skal hun med bus(som godt nok går direkte fra by til by, og det tager 15 min). Så der er jo flere fordele end ulemper.
    Jeg har ikke arbejde for tiden, så vi behøver ikke vælge udfra hvor jeg skal være; men det kan jo så også blive et problem, hvis jeg får arbejde i modsat retning af deres inst. Min mand kan muligvis gå lidt før, dén dag jeg evt. skal møde sent (er pædagog, så jeg skal jo nok lukke én dag om ugen), men det kan vi ikke være sikker på kan lade sig gøre.
    De kommer så ikke til at gå i inst. med de børn, som de skal gå i skole med, men i vores område starter de i fritidsordning ½ år før de starter i skole. Så dér vil de jo lære nogle børn at kende.
    Hvad ville I gøre, hvis det var jer????
    Råd modtages med kyshånd :o)
    kh
    Mette (Signe 110705 og 33+4)

Jeg ville helt bestemt melde begge børn ind i den intergrerede inst. Det tyder jo ikke på at der er så mange andre muligheder, når Signe ikke skal i den børnehave der er i jeres lille by.

Vi kører hver dag i modsatte retning af arbejde/skole for at aflevere børn i hhv. skole og dp – men vi skal så kun køre 5 min. for at komme frem…

Kh Rikke

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.