Nyt putteritual fra i aften. & tak for hilsnerne :)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2005 Nyt putteritual fra i aften. & tak for hilsnerne :)

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Caroline72Caroline72
    Medlem

Først og fremmest TAK for alle god bedring hilsnerne!
    Asbjørn er (7-9-13) tilbage på ret kurs.
    —————————————————–

Fra i aften begynder et nyt projekt:

Asbjørn skal lære at falde i søvn i sin egen seng.
    indtil nu er han faldet i søvn i vores seng, med Mor eller Far ved siden af.
    I og med at banditten er blevet lige lovligt mobil måtte vi sande at han er (måske mere end) moden til at komme i egen seng – og derfor har vi indført et nyt putteritual og højt og helligt lovet hinanden at være konsekvente.

Så nu gælder flg.:
    aftensmad
    nattøj
    leg
    tandbørstning
    i seng
    lidt mælk/vælling eft. behov
    godnatkys

Den tapre lille tinsoldat gav sig ikke lige med det samme – og hver gang han kaldte/græd kom vi ind og puttede/krammede/sagde godnat til ham og gik ud igen. efter ca. 1 time holdt ham op med at kalde og efter yderligere 20-30min. hvor han lå og snakkede og kiggede lidt faldt han i søvn.

måske hjalp det, at hans dør stod på klem og at vi sad og snakkede (stille) lige udenfor døren, hvem ved. og det er slet ikke sikkert at det går lige så nemt i morgen – men jeg er da lidt stolt af min skønne pode 🙂

KH

Caroline

VeroniqueVeronique
    Medlem

Hej Caro,

det lyder rigtig godt med ritualerne og putte-tid, du skal bare ikke blive ked af det, hvis ikke det virker engang imellem.. med saadia går det de fleste dage og andre dage går det slet ikke, men hun ender altid med at sove i sin seng.. hun vil bare helst bestemme hvornår hun er klar til at sove så er er ritualerne ca:

1/aftensmad (tit bare hende først)
    2/lege lidt, måske læse lidt, og teletubbies ;=) (hun spørger efter la-la)
    3/vores aftensmad hvor hun små-hygge-spiser igen
    4/hver tredje dag bad (men npr nummer to bliver født vil jeg nok give bag når der er tid om dagen)
    5/give nattøj på
    6/lege indtil jeg kan mærke hun vil sove (hun leger meget selv også)
    7/børste tænder
    8/blivet puttet med musik, men jeg synger også med og så døren bliver halv åbnet så hun kan høre os og få lidt lys

sådan er det cirka hos os.. men det har ikke altid været så nemt, det var en kamp til hun blev et år, hvor hun slet ikke vil sove i egen seng..

forresten her hjalp det meget at fjerne flasken, mælk og vælling helt.. og BRYST dengang.. ;=) hun får lidt mælk inden hun får børstet tænder og vand inden hun sover

Held og lykke i aften med putte-tid

knus

Véro

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.