Hej Bentejak

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter

Ja, så var vi ved ørelæge i går.
    Og der var ikke noget galt med ørerne.
    Jeg er dog ved at være i vildrede over mit barn.
    I nat var hun vågen 7 gange plus at jeg var oppe med hende halvanden time.
    Vi blev foreslået at give hende panodil hver aften i en periode for at se om det ville virke.

Jeg er bare så træt og på vej i seng.

Måske skulle jeg stoppe amningen, selvom det bare er så svært.
    Jeg tror kun dem som står i disse søvnproblemer kan forstå, hvor fastholdt man er i de nemmeste ting, fordi man bare trænger til søvn og ro.

KH
    Trine som snart sover.

Anonym
    Gæst

Hej Trine
    Jeg kan sagtens forstå dig, har selv en søn som ikke er skide god til at sove om natten, dog vil jeg tilføje at det er blevet bedre i løbet af de sidste par uger, så han som regel kun vågner en enkelt gang eller slet ikke mod 3-4 gange tidligere. Jeg ammer også stadigvæk Anders, og ja jeg orker altså heller ikke en hel masse, når han vågner om natten, men han får som regel kun bryst max 1 gang og det hjalp faktisk lidt på hans natteroderi at han ikke fik noget hver gang han vågnede.
    Var oppe 3 timer med Anders den anden nat og så op og på arbejde, gaaab, føler med dig og håber du snart får en ordentlig nattesøvn.
    Lige et spørgsmål. Hvordan har hun det med let berøring på kroppen? (fx som når man tegner hinanden på ryggen)
    Knus fra Christina, mor til 2 små krudtugler

Hej Christina.

Jeg ved egentlig ikke, hvordan hun har det med let berøring.
    Hun er i hvertfald ikke en puttegris.
    Hun mosler rundt overalt , når vi eksempelvis skal falde i søvn sammen.
    Men hun kan godt lide at blive nusset. I sær i ansigtet ved ørerne.
    Tænker du på noget specielt.

Kh
    Trine

pontuspontus
    Medlem

Har du prøvet at give din datter en flaske vælling inden putte tid?

Jeg ammede også thea til hun var 1 år og den stod også tit på natteamning. Da jeg stoppede amningen begyndte hun at sove igennem. Tror det var en kombination af at hun ikke savnede brystet (glemmer hurtigt) og så den mættende vælling.

Jeg synes at jeg tit hører at de børn, der ammes har svært ved at sove igennem, mens de der ikke ammes ofte sover mere igennem. Ved godt at det sikkert ikke stemmer med alle, men synes alligvel tit jeg ser en tendens.

Jeg ved godt det er farligt at sige, men hvis var dig ville jeg overveje at holde med amningen – du behøver din søvn – nok mere end din datter behøver amning! Håber ikke nogle bliver gale over at jeg skriver dette, men jeg ved hvor udmagrende det er ikke at få sin søvn. Det må vel efterhånden snart være 1.5 år at du ikke har sovet en hel nat (mere eller mindre) ?

Held og lykke med det!

Knus Sofie

Anonym
    Gæst

Hej Trine
    Ja, det gjorde jeg, men det lyder ikke som om det er aktuelt. Det er tit at dem der sover drønuroligt om natten ikke bryder sig om let berøring, men hvis hun godt kan lide at blive nusset i hovedet, så er det nok ikke det der er problemet. Nogen gange at berøringssansen ikke er modnet, så de har en knapt så god kropsfornemmelse og føler berøring anderledes end normalt.
    Det der med at mosle rundt, det tror jeg er et must for det har både Anders og storebror også gjort, så hvis de en sjælden gang vil sove i vores seng, går der som regel ikke ret længe før jeg mister tålmodigheden og lægger dem tilbage i deres egen seng.
    Med venlig hilsen Christina som pt bevilger en del hjælpemidler til børn og nok har antennerne ekstra langt ude i øjeblikket

Hej Sofie.

Jeg må nok give dig helt ret. Et eller andet sted er jeg ikke helt parat til at opgive amningen, da jeg synes det er svært at tage det fra hende.
    Kampen skal også kæmpes, og det er så svært at have overskud til, når man i forvejen intet har.
    Det er rigtigt svært at skulle til at vænne hende fra brystet.
    Vælling får hun også, og det hjælper ingenting. Det er hun ret lige glad med. Det tager som det er nu fra en time til halvanden at putte hende, fordi hun kæmper sådan for ikke at falde i søvn. Derefter vågner hun efter en halv time, og så er den gal igen. Det er nemt nok der, at få hende til at sove videre.

Egentlig er det mig imod at lade hende græde sig selv i søvn. Men lige nu tror jeg ikke der er andre løsninger, hvis vi også skal have noget aften.
    Vi skal have sat tremmesengen ned i højde, da hun ellers selv står op og går ud af sengen, når vi har puttet hende.
    Hun er jo træt.

Og det er vi andre også.
    Ellers er hun en meget nem pige, hun er god til at finde på og underholde både andre og sig selv.
    Hun elsker at læse bøger, synge osv.

Er der andre der ammer og kender til problematikken.
    Jeg hører der i hvertfald også fra andre ørebørn.

Mvh
    Trine

bentejakbentejak
    Medlem

Hej Trine

Hvor jeg bare føler med dig. Det er helt vildt at hun stadig vågner så mange gange. Jeg kan så udemærket følge dig i at du stadig ammer: når man ikke har overskud så hopper man over hvor gærdet er lavest for at leve på lidt “lånt tid” – hvis du forstår hvad jeg mener. Jeg har i de slemme perioder ladet Kristoffer sove sen eftermiddagslur selv om jeg vidste det var at sparke mig selv i røven senere om aftenen når han så ikke ville sove. Så jo – jeg forstår udemærket at du fortsat ammer.

Prøvede du det med havregryn og yogurt?

Måske kan du prøve at give hende til en veninde eller andre fra eks. lørdag til søndag? har du ikke nogen der umiddelbart kan så aflever hende hos os børn elsker at være her :o) og vi har ressourcerne til det.

Jeg kan så udemærket forstå du trænger til ro. Du må simpelthen føle dig som en opvredet karklud der har været gennem en damptrole for bagefter at blive hoppet på. (eller noget i den retning)

Det lyder meget underligt hun vågner så tit. Sover hun inde hos jer eller på eget værelse? har i mørklægningsgardiner?

KH
    Bente (netop hjemvendt fra ferie med en unge der opførte sig eksemplarisk!)

Kære Bente.

Hvor er du altså bare sød.

Ja, jeg føler mig ret mast.
    Josefine sover hos os, jeg prøver at putte hende i egen seng, men det er jo bare en stakket frist, for hun vågner jo ofte.
    Så kommer hun jo over.
    Vores liv bliver enormt præget af det.
    Også den anden prøvede jeg at sætte sengen ned i nederste hak, men hun kan komme ud af tremmesengen alligevel.
    Ved ikke hvordan, men det gør hun.

Jeg trænger enormt til lidt fred.
    I morgen skal hun tidligt i dagpleje, så tror jeg jeg tager på arbejde, for der halter det også lidt efterhånden.

Det kan da være vi kommer forbi en dag!!!!

KH Trine

bentejakbentejak
    Medlem

Hej Trine

Alt ok :o)

Kan godt forstå hvis i må være helt mast. Efter at være så overbebyrdet i så lang tid kan jeg godt forestille mig at man også må være lidt – lad os sige – kort for hovedet med en forholdsvis kort lunte :o)

Jammen i skal helt sikkert være så velkomne altid :o) Vi har altid en kop kaffe! (ok det har vi ikke men det ka da laves! :o)

KH
    Bente

Hej Bente.

Lyder hyggeligt. Jeg drikker både kaffe og the.

I aften har det taget over en time at putte hende.
    Ja, det er også et problem. Så nu er det jeg har lidt tid til mig selv uden børn.
    Sidder og nyder en øl og er ellers på vej i seng.
    Vi har et rimelig stramt program.

Det med at være kort for hovedet er i sær overfor børn, jeg har børn omkring mig både her og på arbejde – og er alene med dem det meste af tiden.

Jeg trøster dog mig selv med, at det ikke kan blive ved med at være sådan her.
    Hun begynder da også at kunne forstå ting.

Håber I har det godt.

KH
    Trine

bentejakbentejak
    Medlem

Jammen du kommer bare forbi! Men slå lige på tråden inden så jeg er hjemme :o) 86 60 36 98 :o)

Vi har det fantastisk. Kristoffer vågnede 8.30 idag og de skulle være nede og se juletræet blive tændt nede på hjultorvet kl 10 eller sådan noget. Min DP ringede og vækkede os *smil* og spurgte om vi var ok. Så vi kom ud af døren i totalt forvirring og mødtes med DP på halvvejen :o)

Hvad bilder han sig også ind den sovetryne. Han er jo vores vækkeur! :o)

pontuspontus
    Medlem

Hej Trine,

Undskyld jeg ikke lige har svaret på dit indlæg. Tiden flyver afsted…

Kan godt forstå du er ked af at droppe amningen, og kan også godt forstå du har lyst til at lade hende skrige sig selv i søvn. Man bliver skør i hovedet hvis man ikke får sin søvn og er klar til alle midler.

Det eneste jeg lige kan tænke på nu mht en bedre nattesøvn er at putte hende i en sovepose. Efter råd her fra ND så købte jeg en billig sovepose i H&M. Selvom Thea allerede dér sov igennem (for det meste) så sover hun nu endnu bedre (i posen). Jeg vil anbefale dig at prøve at putte din datter i sådan en – så vågner hun ihvertfald ikke af at hun fryser og den gør også at det er lidt sværere at mosle rundt. Måske hjælper det – det er da et forsøg værd?

Knus Sofie

Ja, jeg har faktisk overvejet det.
    Vi har allerede en sovepose fra den store, som er børnestørrelse.
    Måske kunne det hjælpe…..
    Jeg har heller ikke prøvet det med havregryn og yoghurt, men overvejer også dette råd.
    Hun er sulten om natten, jeg kan høre hendes mave rumle.
    I morges vågnede hun et stykke tid før halv syv, jeg så ikke på uret.
    Så derfor er jeg ret død….
    Og selvom det er mig der har haft hende moslende på mig hele natten, så er det jo også mig der står tidligt op med hende, så far der har haft en hård arbejdsuge, kan sove længe.

Håber du har det godt og at i får en hyggelig weekend.

KH
    Trine

Hej Bente.

Vi ville gerne komme forbi, men alle vores sammenbragte børn er her i weekenden, så jeg er rimelig ophængt.
    Som du kan se af mit andet indlæg, så hærger Josefine os natligt, så jeg har ikke det største overskud.
    Jeg gemmer dit nummer….

Knus Trine

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.