Er jeg bare egoistisk???

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe April 2005 Er jeg bare egoistisk???

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Hej

Jeg er selv 21 år og venter mit barn nr 2. Alle mine 3 (mistede i juni ved MA) har været planlagde).

Jeg vil meget gerne snakke med dig og besvare dine spørgsmål, men det er på den betingelse at det er over e-mail. Synes nemt det kan blive MEGET personligt og det ønsker jeg ikke på dette punkt i en så åben gruppe som grupperne er på ND.

Du er mere end velkommen til at skrive på mortilgry@ofir.dk (samme adresse bruger jeg på MSN).

Mette 8+1 og Gry 31/5-02

Anonymous
    Guest

Kære alle sammen!
    Jeg er i syv sind! – Håber, nu om lidt hvor jeg har forklaret min situation, at I vil nå til bunds i mit indlæg og hjælpe mig lidt på vej, og helst den rigtige!
    Jeg er 21 år, og ønsker mig brændende et barn! Hele min verden er næsten fokuseret på det barn jeg ikke bærer inden i mig…
    Egentlig ved jeg ikke hvad det er der gør mig så usikker, og så alligevel – det er desværre omgivelsernes negative påvirkning!
    Hvis bare jeg sådan giver udtryk for at et barn ikke ligger mange år ude i fremtiden for mig, bliver jeg høvlet ned med at jeg er ALT for ung, at jeg ikke ved hvad det vil sige, at jeg ikke ved hvor hårdt det er osv. – Men hvor meget hårdere er det som 21 årig, end som 27 årig??
    Jeg tror jeg trænger til nogen kolde facts!
    Jeg har ligeså så længe jeg kan huske ønsket mig og set frem til dagen hvor jeg skal være mor. Det er dog først nu vi virkelig har talt seriøst om det, for det skal jo trods alt være realistisk!
    Jeg har arbejdet efter 101 klasse indtil for et år siden hvor jeg påbegyndte en HF, jeg er færdig til sommer, og vil gerne på lærerseminariet.
    Hvis vi tager beslutningen om et barn, vil vi forsøge at få det planlaget (så godt man nu kan det :0)) så jeg får termin i sep/okt og kan starte på lærerseminariet året efter!
    VI er jo så også min kæreste, som jeg har været sammen med i næsten 4 år… Han mener som jeg også at være klar til at blive forælder, han bliver bare mere påvirket at folks opfattelse, og tænker praktisk som: Er lejligheden egnet til et barn, er økonomien til det osv.
    Kære mødre, gravide og kommende gravide! – Er jeg bare egoistisk?
    Håber på nogle meninger, og helst uden indpakning!

Tanker og spekultioner
    Janni

Anonymous
    Guest

Tusind tak!! I forstår da lige at give mig hvad jeg har brug for!
    – Var egentlig ikke det jeg havde regnet med, men hvor er det da bare dejligt!
    Tak – Janni

Anonymous
    Guest

Hej Janni. Jeg synes du lyder både fornuftig og velovervejet -og meget klar til at blive gravid! Jeg synes ikke at det at få børn kun handler om alder, men også om hvem man er. Desuden har du jo fundet ham der skal være faren og han vil ovenikøbet gerne!
    Jeg synes ikke du er for ung, der er mange som får deres første 10 år senere end dig og efterfølgende tænker “hvorfor gjorde vi ikke det her noget før?”
    Spring ud i det! Jeg er sikker på at du bliver en dejlig mor – og for dit barn er det da også dejligt at have unge forældre.
    Held og lykke.
    Hilsen Stine.

Anonymous
    Guest

Hej Janni
    Hvis I begge føler jer klar til at få børn nu, så er der vel ikke et bedre tidspunkt? Det er jo kun jer, der kan bedømme om det passer ind i jeres liv – selvfølgelig kan man aldrig være helt forberedt på det at blive forældre, men det er jo uanset alder. Mht. at få det til at passe med studiet, så må I jo tage det, som det kommer. Selv fik jeg barn efter min bachelor på uni, og jeg må sige, at det har påvirket studielivet en del, ikke så meget det sociale og ikke at jeg har manglet tid til at tage det seriøst, men motivationen er aldrig rigtig blevet den samme, fordi det at være mor har fyldt meget i min hverdag og i mine tanker. Men sådan er vi jo så forskellige. Held og lykke med jeres beslutning :o)

Laura

Anonymous
    Guest

Hej Janni,

Du virker helt bestemt som om du er klar til at få børn nu. Men I skal begge to være klar til det – også kæresten.

Er I begge to enige om at I er klar så er det tid til jer og få børn – og det er en beslutning som hverken familie, venner mv. skal blande sig i.

Håber det bedste for jer, og håber og se dig på en terminsliste snart.

Knus Mig74

AnneLuccaAnneLucca
    Member

Kære Janni!

Kan du så se at komme igang! Skråt op med hvad andre siger- du ved jo åbenlyst bedre end dem! Et barn presser sig på i jeres liv, så se dog at lukke det indenfor! Det er det mest vidunderlige at være mor, jeg fik min første elskede guldklump som 20-årig under uddannelse, er nu socialrådgiver og venter ønskebarn nr. 2. Og jo, nogle siger: Er det ikke tidligt? Men så må jeg jo bare sige: Ikke for mig! Et studie går fint til et barn, det har flere fordele end ulemper, så hop ud i det!

God fornøjelse, knus Anne

Amalie20Amalie20
    Member

Hejsa, står præcis i den samme situation som du gjorde. Vil lige høre, sprang du ud i det?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.