FLYVETURE

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Hejsa alle!!!

Gode råd og fif søges ang små børn og flyve ture…

VI skal til Cran Canarie til febuar og mangler lidt erfaring…

Tænker på maden og underholdning og skal hun havde sit eget sæde i flyet

Klapvogn i fly og lufthavn

jeg havde tænkt på at købe en paraplyklapvogn hvor man kan lægge ryggen ned men kan ikke finde ud af om ikke bare vi skal havde vores alm klapvogn med…

Hvad med mens man er i lufthavnen er der sæde på de der vogne lige som i supermarket???

Ellers noget jeg vi skal tænke på når man skal flyve med børn i denne aldre…

Håber der er nogen af jer der kan hjælpe….

Pia og Trine 20 ½ mdr

giangian
    Medlem

Hej

Vi flyver til Gran canarie om 14 dage, Simon er 3,4 år og Mikkel er 21 mdr. Børn under 2 år tildeles ikke et sæde, men skal sidde hos forældrene!

Sidst vi var ude at flyve, var det med Simon, han var 4 mdr. og sov det meste af tiden….no problemo! Denne gang bliver det vist en større opgave.
    Jeg har tænkt mig at fylde håndbagagen med bøger, lidt nyt legetøj (i småtingsafdelingen)…men så der er en overraskelse undervejs. Vingummi og kiks(hvis de går helt amok), riskager, frugt og brød… og den bærebare pc med Traktor Tom…så længe batteriet rækker.
    Vi har købt en paraplyklapper m kaleche og justerbar ryg – vi skal flyve fra Billund og har ladet mig fortælle at der efter chek-in står “låneklapvogne”, da man skal aflevere al bagage ved chek in – incl. sin egen klapvogn.
    Nu skal vi flyve kl. 6 om morgenen….skal cheke ind 1½ time før og har en times kørsel til Billund……DET ET TIDLIGT! Så håber egentlig at ungerne falder i søvn på flyveren og at vi har medvind derned således det kun tager 4 timer istedet for de vanlige 5*SS*

Om 3 uger kan du jo få lidt info om hvordan man bedst gør det…så er vi jo den erfaring rigere!!

kh Gitte

hej Gitte!

Ved godt de ikke tildeles sæde men har bare hørt om nogen der havde købt sæde og så brugt deres autostol på sædet for at have plads og for at barnet os fik mad ombord tror de sagde at der var et glas babymos til børn under 2 tænker så bare okay Trine er til den tid 23 mdr og babymos tror jeg ikke hun vil have men man skal da aldrig sige aldrig ss…

Glæder mig til at høre om jeres tur….
    Rigtig god tur

PIA

Hejsa
    Vi var på kreta i oktober, med Lars Emil(19 mdr) og Mads Emil(5mdr).
    Det gik smadder nemt(vores børn er ellers normalt ikke nemme….
    På flyveturen ned sov den lille hele vejen og den store syntes det hele var spændende de første to timer, derefter måtte vi finde tasken med legesager frem(havde været i toys´r us og shoppe) vi havde blandt andet købt en magnettavle(30kr.) som LE kunne lege med den var bare sagen. Nogle biler havde vi også med.
    Det gik rigtigt nemt.
    Man kan bestille sæder forrest i flyet, der er mere plads, så kan børnene sidde foran og lege mens man flyver.
    Ved ikke om mit indlæg hjælper, men håber det. god tur til februar
    hilsen fra carina

josusd1josusd1
    Medlem

Hejsa.

Som nogle af jer ved har Frida snart gløjet flere gange over atlanten end, en gennemsnits dansker. 9 gange ca og derudover div. indrigsflyvninger her i nord amerika.
    Tricket er som i er inde på en god bunk snack, men tjek lige hvad i kan have med om borde. Enten hos flyselskabet eller lufthavnen selv. Da der stadig er skærpet krav forskellige steder til håndbagage.
    Der findes klapvogne i Københavns lufthavn, men det er pr erfaring en af de få lufthavne, som tilbyder det. Så tjek evt jeres alm. klapvogn ind sammen med bagagen, i Kbh.
    I Udlandet lader de jer sikkert tage klapvognen med til gaten, hvor de så ligger den i lastrummet. Det virker perfekt.
    Mange flyselskaber lader jer tage autostolen og sætte den i flyet så barnet kan side der. I skal dog overveje at i hænger på autostolen resten af ferien, og hvis man ikke ligefrem lejer bil , så er den jo ikke til meget brug, mere til besvær.
    Hvis flyvningen er de 4 timer som nogle af jer nævner, så kan man jo sagtens skiftes til at have en 19 mdrs barn på skødet. Det har vi lige gjort. Men ved længere turer, tag og bestil sæde. Ungen får frihed til og mosle rundt som de gør nu. Og så får barnet også et alm. måltid som os andre. Frida kan ikke nøjes med babymad mere
    Jeg håber at det svarer på nogle af jeres spørgsmål.
    Men slik, legetøj og en god portion tålmodighed kommer man langt.

Knus fra Susan
    P.s. Pia har du flere spørgsmål har du min mail, du kan bare skrive og spørge.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.