Kastede næsten op af kartoffelmosen

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2005 Kastede næsten op af kartoffelmosen

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    mille1113mille1113
    Medlem

Jeg prøver lige igen her.
    Julie som lige er blevet fem mdr, skulle idag prøve og have kartoffel- og gulerodsmos det var hun lige ved og kaste op af og spyttede det straks ud igen så vi måtte gå over til risgrød. Puttede både smør og mælk i for og gøre det mere “blød”. Er der noget andet jeg kan putte i for og gøre det mere attraktiv eller skal jeg bare blive ved med og prøve hun skulle jo gerne leve af andet end lige risgrød, håber i kan hjælpe.

Hilsen Annemette

Anonym
    Gæst

Jeg ville prøve med en blanding med ca. 80 % gulerod og 20% kartoffel, og så gradvist øge mængden af kartoffel, når hun har vænnet sig til det.
    Kartoffel er noget melet stads, som de små lige skal vænne sig til, og gulerodsmosen smager bare meget bedre. Sødt og dejligt.

Held og lykke.

Maj.

Anonym
    Gæst

Spædbørn har en refleks, der gør at når de får noget de ikke kender ind i munden så ryger det ud igen. Hvis de så ikke kan få det ud ved at spytte, så kaster de op. Hos nogen børn er denne refleks kraftige end hos andre. Nogen børn kaster op af selv en sut, fordi det er et fremmedelegme.
    Kartoffelmos kan være svært at spytte ud fordi det klister og så må man jo kaste op for at få det væk. De eneste der er at gøre er prøve igen og igen. Lav mosen tynd, og så start med 3-5 skefulde også risgrød for resten af måltiden. Simpelhed introducer det langtsom så hun vender sig til smag og konsitenst. Og lad være med at lave for meget om i opskriften med lav den samme grød en periode.
    Jeg har selv haft så en dreng. Jeg lavede en stor gang grød som jeg så frøs i isterninger, så kunne jeg tage 2 terninger op hver aften og lune i mikroen (men det skal ikke have for meget, så bliver det sejt)

Christina

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.