Hører plastikposer til i børnehavens garderobe – eller er jeg bare hysterisk?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2005 Hører plastikposer til i børnehavens garderobe – eller er jeg bare hysterisk?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Nu er Lukas kommet rigtigt godt fra start i børnehaven.
    Men, så sidder jeg der i går morges i garderoben og opdager 1 – 2 – 3 – 4 plastikposer på garderobepladserne, et par med tøj i og en enkelt sammenkrøllet på en skohylde. Jeg mener svagt at kunne huske, at da storesøsteren gik i samme børnehave (hun gik ud for 1,5 år siden), var plastikposer ikke noget, der hørte til på børnenes garderobepladser. Mens jeg sad og ventede på, at Lukas fik sko og jakke af – og kiggede på poserne – kom lederen forbi (ny – meget handyman) og han mente så sandelig ikke, at det var et problem….. næ, for de havde poser alle vegne, i skraldespande osv. Tja, måske – men børn på 2 år, snart 3 år – der lige mangler en hat når der skal leges soldat? Er det mig, der er hysterisk?
    Hilsner Tina

stausholmstausholm
    Medlem

Nej du er ikke hysterisk:) Det er da helt sikkert ikke optimalt hvis det flyder med poser i børnehaven, men på den anden side kan det jo ikke undgåes at der er poser forskellige steder. Jeg er selv pædagog og arbejder i en børnehave, og der bliver da brugt poser til mange ting, fx til “tissetøj” der skal med hjem og forældrene kommer da også ofte med skiftetøj i poser osv osv., men det er da ikke smart hvis der ligger tomme poser rundt på gulvet som er lige til at “kravle i”.. Men en posefri institution det kan man nok ikke få..
    VH Maja

lullabailullabai
    Medlem

Næ,det syntes jeg ikke.
    I mine to yngstes vg/bh er plastikposer forbudte,vi bruger istedet stofposer.
    Kia.

XmarenXXmarenX
    Medlem

Nu er vuggestue selvfølgelig ikke det samme som børnehave, men alligevel – I min datters vugger er de ret så emsige (med rette) med at gøre opmærksomme på at der ikke må være snore i ungernes tøj, at plastikposer skal ligge ovenpå skabene og at det samme gælder rygsække og andre ting de kære små kan hænge sig i.

De har heller ikke skraldespande/poser udover den storeblespand på badeværelset. I stedet kører de med de der hygiejneposer på klemmer på vægen, ligesom man finder dem på toiletter i det offentlige rum.

nussnuss
    Medlem

Jeg mener heller ikke at tomme plasticposer hører hjemme i børnenes garderobe; det er da i orden at forældre transporterer skiftetøj i en plasticpose men de kan da i det mindste tage den med hjem igen.

For lige netop det du skriver om, at den nemt kunne blive brugt som legetøjs genstand gør jo at den er et farligt element.

I den børnehave hvor jeg arbejder, har vi også plasticposer i skraldebøtterne, og det kan jeg forstå på lederens udtalelse også er tilfældet i Lukas’ børnehave *G* MEN en pose i skraldebøtten, der er fyldt med både det ene og det andet, animerer ligesom IKKE til at blive leget med. Det er meget muligt, der i Lukas’ børnehave er “poser allevegne” (hvad betyder “allevegne” i denne sammenhæng ??) men jeg synes faktisk at lederen ikke er sig sit ansvar bevidst og giver udtryk for at han har glemt hvor hurtigt børnene nogen gange kan være til at vælge en uegnet genstand til legetøj.

Tag det op igen med ham – og kontakt evt. forældrebestyrelsesformanden – eller et andet medlem af forældrebestyrelsen – for at få det diskuteret i forældrebetyrelsen.

Så nej….du er på ingen måde hysterisk.

Mange hilsner
    Tanja

Anonym
    Gæst

Hej Tanja ( og I andre)
    Tak for støtten 😉
    Med “poser alle vegne” mente han poser i skraldespand på toilet, i køkken og på stue. Men selv om jeg ikke er sikker på, at Lukas ikke kunne finde på at benytte en indkøbsbærepose som hat, så ved jeg, at han aldrigt kunne se noget sjovt i, at snuppe posen i en skraldespand. Den er desuden også for stor og alt for tynd i plastikken, til at den kunne bruges.
    Jeg tager fat i en af de “gamle” ansatte i børnehaven.
    Fortsat god weekend til alle.
    Hilsner Tina

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.