lusebekæmpelse med teatræolie

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2005 lusebekæmpelse med teatræolie

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    ValbybabyValbybaby
    Medlem

Hej.
    Mon der er nogle der kan hjælpe mig herinde. Jeg har engang læst, at man kan bruge teatræolie til bekæmpelse af lus – men hvordan? Jeg har købt noget, men der står det skal fortyndes. Regner med at putte det i noget shampoo, men skal det sidde i håret og hvor længe?? Håber der er nogle med erfaring herinde.
    (Behandlingen er til mig, kan jeg det, når jeg ammer? Jeg bruger Hedrin til min datter, men det bliver hurtigt en dyr affære, hvis jeg også skal behandles med det.)
    Hilsen Anne

Anonym
    Gæst

put balsam i håret lad det sidde i min 1 time..gerne med en pose/håndklæde over hovedet..så rer du håret med lusekam..gentag hver anden dag..gerne hver dag..det er billigt og det virker!!! vi havde mange problemer med pigerne og prøvede 1000 midler…det her tager lusene og æggene lige når de klækkes

ida_nilsonida_nilson
    Medlem

…mht at ‘blande’ TTO og amning.

TTO er ret skrappe sager – og det er formodentlig også derfor du ikke bruger det til din datter.

Mit bedste råd er balsam og kæmning. Mindst hver 3. dag i mindst 2 uger indtil der ikke er flere bæster.

/Ida – som lige kom forbi

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.