vi skal have ny bil men hvilken?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2005 vi skal have ny bil men hvilken?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    baldusbaldus
    Medlem

Vil også lige høre om der er nogle her der har gode ideer?
    Vi har jo nu 3 unger på 3,5 år + 2,5 år + 2 mdr

Vi overvejer kraftigt en Berlingo. Har prøvekørt en, og synes man sidder godt i den, og det bedste er jo at der er rigeligt plads til vores 3 autostole.
    Nu har vi en Mondeo st.car. Jeg ELSKER min bil, men vi må presse Bertrams autostol ind når vi skal køre, og så smække døren hårdt, så kan de alle være der. Når han skal op i den næste autostol er der altså IKKE plads mere. Så nu er vi på jagt.
    Overvejer også en Kia carnival (staves?)
    Kravet er at der skal være plads til ungerne og MEGET gerne skydedøre bagi.
    Er der nogle Berlingoejere der vil anbefale eller fraråde os at købe en sådan? Eller er der andre biler der opfylder mine “små” krav?

Mvh Stina, Silas, Mejse og Bertram (Ja og farmand selvfølgelig)

LulubellLulubell
    Medlem

Jeg har en “gammel” Berlingo og jeg elsker den.

Skydedørene bagi gør at jeg altid kan få ungerne ud…uanset afstanden til andre biler.
    Bilen har en dejlig højde til at skifte ble.
    Jeg smider bare barnevogn, klapvogn og trip trap stol ind bagi….dog ikke samtidig…men en af vognene + stol kan godt stå der…uden at folde noget sammen.

Den er selvfølgelig ikke særlig lækker-smart, men den er alt hvad jeg behøver for at transportere mig ig ungerne.

Kan ikke komme på noget dårligt at sige…

Lene, Marcus og Emil….. jeg har også kørt med 4 børn i den.

nussnuss
    Medlem

Hej Stina,

Vi har ikke selv Berlingo men kender flere forældrepar der har denne model, som de er meget glade for. Der er god plads i bilen og så er det jo drøn genialt at der er skydedør. Uanset hvor tæt man parkerer på andre biler, kan ungerne bare ikke komme til at knalde døren op og komme til at ridse bilen ved siden af *S*

Der er flere modeller a’ la’ Berlingoen, f.eks. Caddy fra WV men jeg har slet ikke styr på om den opfylder dine krav andet end at også den model har skydedøre.

Om 3 år – når vores bil er 10 år gammel – skal vi også have ny bil; vi har en WV Golf og bliver i WV-familien, hvor den næste bil måske bliver en WV Touran, som også har god plads og et pænt stort bagagerum. Men ved dog ikke om den har skydedøre….

Held og lykke med jagten på ny bil *SS*

Kh Tanja

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.