højstols problem!!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2005 højstols problem!!!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Hejsa alle

Er jeg den eneste der ikke kan holde min knægt i sin højstol??? De sidste 3 uger har jeg siddet med en hånd på hans skulder hele måltidet igennem for at han ikke skal rejse sig og kravle ind over bordet. Vi har også prøvet vores handysit stol (nok stavet forkert) men de der smarte man sætter på en almindelig stol og så er de spændt fast….det var bare ikke så smart for det første så kunne han aligevel vride sig ud af selen og for det andet så sparker han på bordet så stolen tipper bagud.

Nå men nu har jeg så bundet barnevognsselen fast med en snor under sædet i højstolen så han sidder fast i den og så kan jeg få lov til at spise med begge arme, men jeg bryder mig ikke om at spænde ham fast og jeg håber at han hurtig lærer at sidde så jeg måske kan tage selen af om en uge og så “tror” han at han ikke kan rejse sig.

Hvad gør i andre..sidder jeres børn bare pænt ved bordet???

kh

Line

FieBLarsenFieBLarsen
    Medlem

Næææ Smilla sidder ikke pænt!!

Hun kan så nemt som ingen ting sno sig ud af sin trip-trap, så nu har vi taget bøjlen af, så hun ikke føler sig fastspændt (og hun er ikke faldet ned endnu – kan også selv kravle op), og så sætter vi hende ned på gulvet (under højlydt protest!), hvis hun begynder at kravle op på bordet. Så går der et par minutter, og så sidder hun ved MOARRR (jeg har rygrad som en regnorm, derfor ammer jeg også stadig to gange om natten). Det er sjovt for storesøster kunne sidde pænt og hygge sig med maden i laaaaannnnggggg tid, stoppede med at amme da hun var 8 mdr., og sov igennem da hun var 2 mdr. Smilla kan finde ro til et par hapser og sover ikke igennem, hun er helt igennem en hyper-pige, der finder lidt ro ved mors bryster!

Held og lykke – hvis du finder en ikke-spænde-fast-løsning, vil jeg gerne høre om den!

Kh Fie

Anonym
    Gæst

og hun er ikke kravlet op på bordet én eneste gang siden. hun sad ALDRIG stille
    før vi fjernede den @@

kh.
    Tanja

Anonym
    Gæst

Hejsa!

Vi har taget fodstøtten Signes trip-trap så hun ikke kan “rejse” sig op og kravle op på bordet.

Men vi har beholdt bøjlen på, for Signe sidder meget uroligt. Læner sig til siderne, bag- og forover. Har prøvet at fjerne bøjlen, men hun faldt næsten ned. (Greb hende i den ene arm)

Kh.
    Christina og Signe (feb. 2005)

fenjasmorfenjasmor
    Medlem

Hej

Jonas, 1 år den 20.januiar, har indtil for tre dage siden også altid sat fødderne i bordet og skubbet sig bagud. Men nu har vi fået et nyt og større bord og så holdt han op med det. Den ene dag var han næsten væltet omkuld 🙁 Netop i dag tog jeg ham den første gang i, at rejse sig op i højstolen. En veninde har tvillinger i samme alder, og de sidder begge to spændt fast med barnevognssele. Jeg vil lige se nogle dage, hvordan han opfører sig, før jeg finder ud af, hvad vi gør. Men det var da måske en god ide at fjerne bøjlen.
    Store søsteren, på nu 3½ år, har aldrig lavet sådan noget “balade” . Men hun fik også lov til at sidde med legetøj ved bordet- den fejl gentager vi ikke med Jonas 🙂 (det tog os næsten tre måneder at få hende vendt af med det)

Kærlig hilsen
    Wencke

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.