Tjekker I bon’er når I handler?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2004 Tjekker I bon’er når I handler?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    auzzieauzzie
    Medlem

Hejsa.

Er begyndt at tjekke mine bon’er når jeg handler… det sker efter JP har erfaret at der ofte er fejl på dem.

Idag handlede jeg i den lokale SuperBest og der var 3 fejl:
    Mælk til 6.95 tog de 7.50 kr for
    Osteskærer med prislabel på 29.95 tog de 34.95 for og så var der en urtekram Lene Hansson müsli til 36.95, den scannede ind til 38.95.

Så det er da værd at gå den efter, her snød de mig for en 10’er.

Hilsen Malene.

mamachmamach
    Medlem

Jeg tjekker altid min bon, når jeg handler. Nogle gange det faktisk mange penge at jeg får retur, fordi varen er scannet forkert.

For et par uger siden var det faktisk 100 kr. ud af en bon på ialt omkring 1000 kr., så det kan bestemt betale sig.

Kh
    Marianne

susi23susi23
    Medlem

Ja jeg tjekker altså også altid især i Kvickly, hvor jeg synes der næsten altid er fejl i.

Og det løber jo alligevel op.

Dertil skal det så også siges at jeg altså også gør det, hvis det er omvendt. Fx. havde ekspedienten i superbedst engang kun scannet én vare ind istedet for to, som jeg havde haft gennem kassen og der gik jeg altså tilbage og betalte – dumt? Ja måske :)!

Så Ja jeg tjekker for fejl.

Mvh Pia

Dahl11Dahl11
    Medlem

Jeg tjekker også altid, for jeg synes tit der er fejl. Et eksempel er i bilka hvor der ofte er store mængder på tilbud, fx 8 pk pålæg for et eller andet, og man så sparer 50-100 kr. Synes bare tit det er svært at se hvilke pakker der er med i tilbudet. Der er jeg i hvert fald opdaget fejl. Enten med at jeg har taget en forkert pakke eller at rabatten ikke er trukket fra.

Kh Ulla

Hannah1Hannah1
    Medlem
    Vestjyde30Vestjyde30
    Medlem

Ja, det gør jeg. Og faktisk har jeg en vane med at regne ud sådan nogenlunde hvad jeg skal af med allerede mens jeg putter varer i kurven (dog ikke når jeg laver storindkøb!)

Mit indtryk er at især Kvickly er dårlige til at scanne priserne korrekt – har ofte været ude for fejl på bonnen mandag, har gjort opmærksom på det og har konstateret den samme fejl senere på ugen. Sådan nogen kan virkelig irritere mig!

Og i den lokale Kvickly ligner damen i kiosken, hvor man skal hen og gøre opmærksom på fejlen, en der drikker en liter eddike og bider i en citron for at komme i stemning til at tage på arbejde – hun er med andre ord altid sur, både at se og høre på. Belastende…

Og jeg kan en del priser i hovedet, fordi jeg jo holder nøje øje med husholdningsbudgettet, taster alle varer ind i et regneark. Jow, jow… – i den henseende mener min mand dog at jeg er lidt for meget bogholder ;o)

Kh. Ellen

idor2000idor2000
    Medlem

…så jeg har en fornemmelse af, hvor meget jeg skal betale. Jeg er nu ikke sikker på, at jeg ville opdage fejl på et par kroner, men større fejl og manglende rabetter ser jeg.

Til gengæld opdager jeg også, hvor dum jeg er, når jeg har taget to på tilbud, og så ser, at besparelsen er under en krone.

Mvh Anette

auzzieauzzie
    Medlem

Kære fru bogholder.

Ja jeg blev lidt nysgerrig, hvad får du ud af at indtaste alle varerne?!? Jeg tror såmænd godt jeg kunne finde på det samme, men ved så egt. ikke helt hvad jeg skal bruge det til ;o)

Hilsen Malene.

parnasparnas
    Medlem

Tror da vist, at jeg skal føje Bon-tjekker til mit CV. Der er da penge at hente, hvis der er fejl!

Knus Gitte

ATA2004ATA2004
    Medlem

Yep, checker altid. Fandt oftest fejl i vores gamle Irma. Det var HVER gang jeg handlede. Nu synes jeg at det oftere er mig, der har set forkert, eller prisskiltet der sad forkert og altså gjaldt en anden varer. Men jo, det er klart værd at checket.

Forleden havde jeg købt for 80 kr, men blev bedt om 489,- kr. Kassedamen blev lidt flov. Tænk, hvis jeg havde haft hovedet under armen (som hun havde) og bare havde betalt??

Knus
    A-T

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.