Mad til ca. 20 personer..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2004 Mad til ca. 20 personer..

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Med alle de gode og inspirerende opskrifter I kan, prøver jeg at høre om nogle kender en nem og lækker/evt. suppe eller andet til 20 personer. Jeg skal have mad med kollegerne i næste uge – en folkeskole- og da jeg underviser indtil vi skal spise, må det gerne være en ret der kan forberedes fra morgenstunden. Håber på hjælp fra Jer..god weekend, kh hollywood

auzzieauzzie
    Medlem

Når nu du siger suppe tænker jeg straks på græskarsuppe… måske fordi jeg lige faldt over en frossen én af slagsen i Netto (fra Mou tror jeg) den var med chili og smagte ganske fortrinligt, men de kan jo laves selv… google en opskrift, der er masser af dem, fandt ihvertfald selv en god en af slagsen sidste år som min kære husbond lavede til os.

God fornøjelse.

Hilsen Malene.

ingehhingehh
    Medlem

Jeg har en opskrift fra en kok, som skulle være rigtig god. Han bruger de store “halloween” græskar – og jeg som kun troede de kunne bruges til pynt!!!

Her kommer den:

Græskar kødet simrer i ca. 3 timer med 4 liter hønsefond, 2 løg, 5 fed hvidløg, et halvt bundt timian.

Suppen blendes og koges op med 1 liter mælk og smages til med salt og peber.

Husk at tage timian op, før du blender.

Serveres med ristede bacontern, creme fraiche og ristet toastbrød/crotoner til.

Det kan fint laves dagen før, og så varmes når i skal bruge det.

Velbekomme 😉

Inge

Anonym
    Gæst

Lyder som en opskrift jeg må prøve kræfter med, ved du hvor mange opskriften er beregnet til, og hvor meget græskarkød skal jeg beregne til den opskrift du beskriver..? Elsker at lave mad efter årstiden, så det er bare så perfekt med lidt inspiration fra Jer!

ingehhingehh
    Medlem

Efter hvad jeg har hørt, skulle der være nok til 20 – men det kommer jo meget an på hvor stort et græskar man bruger. Tror at der i et stort græskar (6-8 kg), bliver ca. 8+ liter suppe.

Du skal bruge al kødet der er i græskarret – dog ikke det er er kerner i. Så fjern kerner med “snask” og skrællen, og så brug resten. Man kan også fint servere flutes til, som jo også mætter lidt. Evt. samtidig med de andre slags tilbehør.

Inge

Hannah1Hannah1
    Medlem

Minestronesuppe er guf – og så er det nemt at lave! Der skal svitses bacontern og løg og derefter tilsættes kartofler og gulerødder skåret ud i terninger og bladselleri skåret i “halvmåner”, der svitses med et øjeblik. Der fyldes op med vand, så det netop dækker grøntsagerne og retten koger ca. 20 min. Tilsæt noget hakket tomat fra dåse og noget krydderi og kog igennem. Det er meget en “fingerspitzgefühl”-ret og den kan varieres ud i det uendelige!

:O)
    Hannah

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.