Erfaring med akvarier?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2004 Erfaring med akvarier?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

Jeg tror vi skal have en fisk. Sådan en man skal fodre og kigge på.

Nogen der har fisk og ved hvordan man starter? Køber en akvarium, sten, planer og fisk. Vupti… ?

Kh Pia Maria

auzzieauzzie
    Medlem

Nok ca noget i den stil ;o)

Har ikke selv er faring men ville gå hen i en velassorteret dyrehandel og spørge dem om gode råd.

Kh Malene.

wolfindewolfinde
    Medlem

Hej
    Vi har ikke selv akvarie men vi har et stort et ude på jobbet (det skulle du da have sagt så kunne du have set det da du var derude :-))
    Jeg ved dog at de fleste dyrehandlere eller ihvertfald de lidt størrer af slagen sælger sådan en begynderpakke (ligesom når man er gravid du ved ;-)) med akvarie, planter, pumpe m.m.
    Fortæl endelig mere

Knus Winnie

susi23susi23
    Medlem

Jeg havde akvarie i mine teenageår. Både guldfisk, gubbier, slørhaler m.m.

Jeg erfarede dog at det krævede nogle ret præcise forhold med ph-værdien, da de gik hen og døde alle sammen til sidst.

Det var en dyr men sjov oplevelse, da gubbierne ynglede som kaniner og jeg måtte fange ungerne inden de blev spist af de voksne og så putte dem over i et andet akvarie ved siden af.
    Spændende hvad børnene siger til fiskene :)!

Mvh Pia

PS. sugemaller (mener jeg de hedder) har jeg hørt skulle være gode til at holde akvariet rent.

idor2000idor2000
    Medlem

Tobias har akvarie på værelset. Han har faktsik lige brugt lørdagen sammen med morfar på at rense det og købe nye fisk.

Ja, man kan købe et begynder-sæt med akvarie, pumpe og lys. Tror nok man køber planter og fisk ved siden af.

I behøver ikke mange planter, de skal nok formere sig ;o) Vi har sten i bunden og nogle lavasten i, samt en rod.

Det er lidt dyrt i indkøb første gang, men ellers synes jeg nu ikke det er galt. Foderets pris er jo overkommelig og så koster det lidt i nye fisk en gang i mellem.

Til børneakvarier kan jeg anbefale sort molly, rød platy og så gubbierne, da de alle føder levende unger, og dermed er nemmere at få til at yngle. En sugemalle er også et “must”. Den ser sjov ud, og er god til at holde akvariet sådan nogenlunde rent. VI har også haft en pansermalle, og har for tiden nogle ål (små). De gemmer sig dog meget, så vi ser dem kun sjældent.

I Tobias’ akvarie er der også altid rød neon. De yngler sjældent (de er æglæggende), men de er flotte stimefisk.

God fornøjelse
    Mvh Anette

Anonym
    Gæst

Hejsa Pia.

Her har vi også akvarie. Magnus ville så gerne have et da de har et i børnehaven som de går meget op i at passe og skiftes il at fodre fiskene.

Her købte vi et 90 l. med pumpe og lys til 400 kr. så det var ikke så slemt. Selvfølgelig skal der bruges lidt penge til at starte med på sten, planter, fisk og mad.
    Så du kommer nok op på en 1000 kr til start men det er så også det.

Du skal bare huske at akavriet ikke må stå i direkte sollys da der så kommer mange alger og så er det også en god ide at ligge en flaminge plade under så det er mere stabilt.

Af fisk har vi gubbier, rødnæser, neon fisk, platyer og 2 sugemaller som har navne;-)
    Magnus nyder at have fisk og vi har nu haft det siden august, der er et par enkelte gubbier der er døde, men det siger Magnus ikke så meget til da han jo også har set det i børnehaven.
    Han går stadigvæk op i at de skal have med, siger godmorgen og godnat til dem og siger til når der er snegle der skal fjernes.

Men held og lykke. Og ellers så siger du bare til hvis der er mere du vil vide!

Knus fra Maja med hold i ryggen

tak for svar…. I er gode!

Kh Pia Maria

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.