Hvilken cykel har dit barn?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2004 Hvilken cykel har dit barn?

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Vestjyde30Vestjyde30
    Medlem

Hvor stor? Hvilket mærke – har du gode/dårlige erfaringer med nogle mærker?

Anders skal snart have en ny cykel – det bliver formentlig en fødselsdagsgave fra os.

Har kigget lidt på disse:

http://www.cykelexperten.dk/taarnby-baloo-gear-p-1116.html?osCsid=397bdd049de0541be148755d6e847073

http://www.cykelexperten.dk/taarnby-elite-gear-p-1117.html?osCsid=3a91ce3117deba717d5c364857d14266

Hans nuværende cykel er en Rocky, som vi har arvet. Den er vist købt i Kvickly og vi har været tilfredse med den. Nu vil barnefaderen gerne af med den, mens jeg har foreslået at vi kan gemme den til Ditte, men “Nej, hun skal da have en i pigefarver!” – godt så…

Kh. Ellen

wolfindewolfinde
    Medlem

Hej
    Rikke har sådan en cykel fra Harald Nyborg str. 12″
    http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8624&n=40100
    og overtager Magnus cykel str. 14″, det er godt nok en drengecykel men mon ikke ldt pynt kan gøre det!
    Magnus har lige fået en cykel str. 16″ i fødselsdagsgave

god cykel jagt
    Knus Winnie

auzzieauzzie
    Medlem

Hejsa.

Emma Sophie fik en Forza pigecykel da hun smed sutten tidligere på året, jeg er lidt i tvivl om str. men hun kan nå pedalerne når sadlen er i bund – dvs hun kan vokse med den og selv starte og stoppe og cykle afsted – når hun ellers gider.

http://www.forzabikes.dk/shop/Shop-SEO.asp?PM=26-PID-01%2D061607

Hilsen Malene.

mqs76mqs76
    Medlem

Min datter på 6 har en fin lyserød Winther cykel, som fungere perfekt, der har ALDRIG været bøvl med den…

Min søn på snart 4 kører på en billig supermarkedmodel (pink og sort – arvet fra storesøster), som er til for at blive kastet her og der uden at nogen bliver ked af ridser mm. Det er også den han har lært at køre på 2 hjul med, så den er noget skramlet efterhånden, men den kører og han er glad. Kunne være at man skulle overveje snart at købe en smart model, som dem du har fundet. De ser jo fantastisk seje ud.. Et støtteben er i hvertfald at anbefale, det har min søns ikke og det koster altså mange ridser, men den er købt med støttehjul og så er der åbentbart ikke automatisk støtteben på og det har vi så heller aldrig fået sat på…

M!

Anonym
    Gæst

En fra kvickly. Det kan ikke betale sig at købe en dyr cykel når de ikke er ældre. Cajsa har nu en rigtig dyr og lækker cykel, men det var også nogle år før hun skal have en nu. Den vi har til Casper fra kvickly er super, og let så de nemt kan køre på dem.
    Camilla

idor2000idor2000
    Medlem

Jonas cykel hedder Bølle. Den er vist også fra Taarnby eller Winther (i hvert fald fra cykelhandleren). Det er et arvestykke, som alle tre drenge og den har holdt rigtig godt. Både med og uden støttehjul.

Ellers har vi her i familien arvet et par “supermarkeds”-cykler og de har da også fungeret fint. Men på trods af, at den lille bølle er den ældstecykel, så er det også den med mindst rust og andre fejl. Så jeg tror så afgjort på, at der er sammenhæng mellem pris og kvalitet.

HVor mange penge man så vil ofre på en cykel afhænger vel af, barnets alder og temperement, og om man regner med at der er søskende, der kan tage den i arv.

Tobias fik sidst år en rigtig flot ny cykel – der var temmelig dyr. Men han har også en alder nu (10 år), hvor han færdes i lokalområdet på egen hånd, cykler til musik, fodbold mv. Og så er det for øvrigt hans første nye cykel (de andre var arvestykker) siden “Bølle”. Plus at vi regner med, at de to små kan arve den med tiden.

MVh Anette

ATA2004ATA2004
    Medlem

Hej Ellen

Det er nogle flotte cykler du har fundet. Du spørger også hvilken vi har, så det vil jeg gerne fortælle dig.

Louis har en løbecykel:
    http://michaelscykler.dk/pages/kokua.php

Og han er så glad for den. Vi har haft den med på shoppetur i Hillerød. Han klarede at komme med rundt over det hele en lørdag formiddag, kun fordi han havde sin cykel med. Den er af aluminium, så den kan bæres af både ham og os uden besvær. Han kører gerne på en til BH (1 km), mens jeg cykler ved siden af med Felix.

Og cykelhandleren havde ret, da han sagde, at alle de andre børn på vejen gerne ville låne den (sidst lod de den dog ligge punkteret på legepladsen, så det er slut med at låne ud! + Fætter Andreas på 6 år har ønsket sig sådan en i julegave af mig ;o)), at vi andre også ville ønske, at vi kunne køre på den (jeg HAR prøvet, men jeg for lange ben), at han kan komme rundt alle vegne med den (vi havde den med på vores tur til København, hvor vi fulgte livgarderne, da de marcherede gennem byen – Louis holdt nemt trop med dem). Og den er nem at have med i tog, bil eller sågar cykelkurv!

Mine varmeste anbefalinger går til løbecykler, som er meget nemmere og lettere at køre på for små ben. De kræver slet ikke samme anstrengelse som en cykel med pedaler. Og de lærer at holde balancen på nul-komma-fem.

Jeg anede slet ikke hvor fed en opfindelse det var. Faktisk var den allerførste cykel netop en løbecykel uden pedaler…

Knus og held og lykke med valget
    Ann-Therese

ATA2004ATA2004
    Medlem

Jeg lover dig, at han vil elske den. Den er SUPER lækker. Med dejlig affjedring. Alle børn der har sat sig på den har syntes den var super at køre på. Nem at vende med – han tager bare fat bag i sadlen og drejer rundt med cyklen. Han kan også køre op af bakke med den, og det tror jeg mange børn på 3-4 år har svært ved på en pedalcykel. Især de bakker som vi har her i byen.
    Tror at den vejer noget der minder om 1 kilo, måske 1½ kg.
    Knus
    A-T

auzzieauzzie
    Medlem

HEj AT.

Sikke en fed løbecykel, tænker lidt at Frederik måske skal have sådan en når han (måske) snart smider sutten. Han har en lille cykel med støttehjul og den er fin, ved dog at han vil elske en løbecykel og ES ligeså… så der vil blive kamp om den. ES har jo en stor cykel nu så det er måske lidt frås at give hende en.

Hilsen Malene.

RikkeZoktRikkeZokt
    Medlem

Mille har også en løbecykel som hun fik i julegave sidste år, dog er mærket first bike som er af plastik (lyserød)

http://www.boeldenmark.com/koeretoejer/gaa_cykler/first_bike.html

og jeg er også meget glad for den, da jeg kan have den på barnevognen. Derudover har hun en winther 3 hjulet (som jeg synes er for stor til hende, hun virker meget utryg på den og den er tung.) Jeg bruger også løbecyklen hvis vi skal nogle steder hen hvor det er for langt for hende at gå f.eks. til rytmik. Så jeg er også stor fortaler til løbecykler.
    :o) Rikke

mqs76mqs76
    Medlem

Ja, løbecyklerne er helt fantastiske. Oliver har også en, og selv om han godt kan cykle på sin tohjulede, så hitter “motorcyklen” stadig, en træmodel malet som en politimotorcykel.. Det er rigtig godt for børnenes balance, er helt sikker på at det er pga. den at Oliver begyndte at cykle på tohjulet cykel før han var 3½ og det uden at vi voksne skulle bruge kræfter på at hjælpe ham..

KH M!

sanchensanchen
    Medlem

Også løbecykel her!! Og Vicfår også en af mormor og morfar i fødselsdagsgave her når han bliver 2. Den er helt suveræn! God for balancen og god til de lange gåture:O) OG så er den vist også god at køre ræs på i børnehaven. Phillip har den med hver dag:o))

Han får dog goså en tohjulet i fødselsdagsgave – uden støttehjul. Så må vi igang med at øve…

Kh Sanne

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.