Husker I at få lavet de der celleskrab ved lægen hver 3. år?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2004 Husker I at få lavet de der celleskrab ved lægen hver 3. år?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    auzzieauzzie
    Medlem

Hejsa.

Har lige været ved lægen og få lavet det celleskrab vi jo skal huske hvert 3. år, og til min overraskelse var hun bare super god til det. Har prøvet mange andre (kvindelige) læger hvor det gjorde decideret ondt, men her mærkede jeg intet – skønt.

Må indrømme at jeg havde svært ved at komme afsted denne gang, orkede det ligesom ikke, men min veninde skulle til ekstra tjeck fordi de havde fundet celleforandringer og så kom jeg afsted fordi hun sparkede lidt til mig.

Får I det gjort?

Hilsen Malene.

Hannah1Hannah1
    Medlem

Jeps, det er også ved at være tid for mig og jeg skal nok få det gjort! Skal lige have bestilt tid. Det ville være for dumt ikke at tage imod sådan et tilbud – det kan jo redde ens liv!

:O)
    Hannah

munderlienmunderlien
    Medlem

Det gør jeg helt sikkert! Jeg fik konstateret celleforandringer for nogle år tilbage og fik en kegleoperation. Meget udramatisk. Men det fik mig da til at tænke. Jeg benytter mig altid af sådanne tilbud om diverse tjek og forstår ikke hvorfor nogen ikke gør det. Det “koster” så få ressourcer at takke ja og kan spare én for meget.

Ok, det er da ikke verdens mest behagelige ting at få gjort, men så er det heller ikke værre. Vi er kvinder, så det hører bare med.

parnasparnas
    Medlem

Ja, jeg har bestilt tid – og jeg må indrømme, at jeg ikke bryder mig om disse undersøgelser. Det skal bare gøres! Kender to, der har haft livmoderhalskræft og fået fjernet deres livmoder, været i kemobehandling og nu får hormoner for ikke at gå for tidligt i overgangsalder! Så det er bare om at komme afsted!

Knus Gitte

mqs76mqs76
    Medlem

Har lige fået brevet i dag – hvorfor er det lige at det dumper ind hver gang man er gravid?? Sidst jeg fik indkaldelsen var da jeg var gravid med Oliver.. Jeg har ringet og bedt dem indkalde mig igen når jeg har født…

M!

mqs76mqs76
    Medlem

Spurgte i øvrigt om man kunne komme ud på hospitalet og få det gjort. Det kan man desværre ikke, men man kan bede om en henvisning til en gynækolog hvis man ikke synes at det er fedt at få det gjort hos lægen. Det vil jeg så se om ikke jeg kan få min læge til, der er simpelthen for beskidt hos hende til at jeg overhoved har lyst til at ligge på briksen hos hende.. Anbefalinger af gode læger på Frederiksberg modtages gerne..

M!

Dahl11Dahl11
    Medlem

ja, jeg husker dem også. kan jo lige så godt. det er selvfølelig ikke rart, men gody hvis noget bliver opdaget i tide.

kh ulla

wolfindewolfinde
    Medlem

Hej
    Jeg husker det også altid og syntes ligesom alle jer andre at det ikke er specielt fedt. Jeg har det dog sådan at nu efter jeg har fået børn at jeg efterhånden har spredt ben for så mange forskellige mennesker, så en mere gør ikke den store forskel 😉 forstå mig ret ikk?? 🙂

Knus Winnie

munderlienmunderlien
    Medlem

Haha 🙂 sådan har jeg det også! Med alle de fertilitetsbehandlinger m.m., har jeg nærmest hård hud dernede *gg*

Ja. Har man da nærmest pligt til synes jeg 🙂

Ja, og får lægen til at føle bryster efter med jævne mellemrum. No way jeg gider dø af kræft fra Jeppe og Alfred, hvis jeg kan gøre noget for at undgå det. Længere er den ikke for mig.

Godt initiativ at skrive om emnet – eller hvad man skal sige.

Knus Pia Maria

Vestjyde30Vestjyde30
    Medlem

Ja, jeg får det altid lavet – senest da jeg var til 8 ugers undersøgelse, så det er ikke ret lang tid siden. Og heldigvis er alt normalt!

Synes ikke det er behageligt, men det tager så kort tid at jeg gerne gør det. Vil ikke være syg!

Kh. Ellen

mormeretemormerete
    Medlem

Jeps. Jeg tager også imod tilbuddet om at få det gjort. Man kan jo lige så godt forebygge. Så når brevet dumper ind i postkassen bestiller jeg tid med det samme. Selvfølgelig er det ikke videre behageligt, men det er bare noget som skal gøres.

KH Merete

ATA2004ATA2004
    Medlem

Yep, husker det også. Plejer faktisk at nå at få det lavet inden der er gået 3 år, så har vist aldrig fået et brev…
    Knus
    A-T

Anonym
    Gæst

Jep. Har også haft celleforandringer for ca 10 år siden og fik et keglesnit. Så det glemmer jeg ikke, ved jo jeg er disponibel.
    Camilla

idor2000idor2000
    Medlem

JA, jeg synes også det er et tilbud, som jeg ikke tør takke nej til.

Jeg hørte faktisk i går, en læge, der i radioen fortalte om, hvorfor hun ikke tog imod sådanne tilbud, da hun ikke mente at hun var specielt disponeret (ingen tilfælde i familien mv). Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor hun går ud i medierne med det? Én ting er, hvad hun gør, det er hendes valg, men hun må da være klar over, at hun ved at gå i medierne kan påvirke en masse mennesker i en uheldig retning.

Mvh Anette

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.