Hjemmelavede gaver

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2004 Hjemmelavede gaver

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Dahl11Dahl11
    Medlem

Måske lidt tidligt endnu, men er I begyndt at gøre Jer overvejelser om hvad ungerne kan lave til bedsterne til jul?

Synes jeg er lidt på bar bund. Gider ikke billeder på en kop eller sådan noget.

Så nogle rigtig søde køleskabsmagneter hos nogle venner. De havde tegnet datterens hænder på krympeplast og pigen havde selv tegnet på dem. Derefter var de kommet ind i ovnen og de krympede (som krympeplast sjovt nok gør!!) De så rigtig søde ud. Men måske en 4 årig godt kan præstere lidt mere end det, tænker jeg. Overvejer om vi skulle prøve med Nikolajs hænder, ved bare ikke om de bliver for små, når de krymper?

Kh Ulla – med mega PMS humør i dag!!

Hannah1Hannah1
    Medlem

Hvad med at male noget på stof – f.eks. et pudebetræk. Så kan bedsterne sove på børnebørnenes små kunstværker?! Kan evt. også fikses ved at kopierer en tegning over på sådan noget stryge-noget og SÅ overføre til til stoffet! Det er lige en af de ideer jeg går med nu – tænkte allerede på det sidste år, men dengang blev det til noget porcelænsmaling :O)

:O)
    Hannah

idor2000idor2000
    Medlem
    idor2000idor2000
    Medlem

Hmm, jeg har ikke behov for at der skal produceres noget til bedsterne hvert år. Nogen år får de noget, måske noget lavet i børnehaven, måske her hjemme, nogen år når vi det ikke.

Men jeg har da nogle forslag:

Syltetøjsglas kan males med glasmaling, så det bliver fine lysestager. Vi har en del af den slags, og om efteråret står de på brændeovnen (indtil den tages i brug), og ser fine ud i alle deres farver og forskelligeheder.

Hvis hånd og fod tegnes af på farvet karton, så kan foden udgøres kroppen på en fugle (hælen forest) og hånden bliver vingerne. Lidt svært at forklare, men håber i forstå meningen. Det kan være en udfordring for dem selv at klippe, men man kan jo hjæpes lidt ad.

Malerier kan vel bruges til alle aldersklasser. JEg har indkøbt nogle bilige lærreder, der skulle have været dekoreret i efterårsferien. Men vi når det jo nok. Jeg blev så dejligt inspireret af Pia MArias billede ;o)

Og endelig, hvis ikke ungerne skal lave det selv, så synes jeg at årskalenderen med billeder af ungerne er en fantastisk gavidé. VI fik lavet til alle bedster og older sidste år, og det var en kæmpe succes, som de har haft glæde af hele året. MAn kan desuden lægge fødselsdage ind i kalenderen, så der ikke er tvivl om, hvor gamle ungerne bliver ;o) (i svigerfamilien er der 6 børnenbørn i alle aldre, så det kan jo være svært at holde styr på efterhånden ;O)) De kan lave i massser af forskellige størrelser og faconer.

God fornøjelse
    Mvh Anette (der skal brug weekenden på at sortere billeder og finde dem frem vi skal bruge til årets kalender)

linemor83linemor83
    Medlem

jeg har købt ind til julegaver til alle bedsterne, vores piger og store dreng skal lave malerier og så skal vi har lavet hånd og fodaftryk a bertram…. vi sys det er vigtigt at ungerne selv laver gaver, og det hjælper jo osse på deres motorik.

Jeg har lavet fotocollage i plakatstørrelse til børnene. Det skal hænge på værelset og så kan man se på plakaten og mindes alle de dejlige stunder fra 2008 🙂

8 kr. hos foto.com

Kh Pia Maria

Vestjyde30Vestjyde30
    Medlem

Anders vil gerne lave perleplader til ALLE – vi har lavet den første. Supergodt for hans finmotorik og jeg glæder mig over at have fundet noget, der kan fange hans interesse i mere end tre minutter…

Vi har også snakket om sådan en kalenderting. Måske skal jeg høre mine søskende om de er med på ideen? Mine forældre har 10 børnebørn og at få tre kalendere er nok ikke sagen…

Kh. Ellen – som skal sælge julekalendere i weekenden

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.