Afrikansk mellemørebetændelse

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2004 Afrikansk mellemørebetændelse

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    katttwomankatttwoman
    Medlem

Hej Piger,
    Vi er lige kommet hjem efter 2 uger i Afrika. Det var fantastisk, men også hårdt for det jo ikke er særlig børnevenligt.
    Men – et spørgsmål: Maimona har fået mellemørebetændelse og jeg syntes at det er lidt underligt da hun ikke har været forkølet ?
    Kommer det ikke altid i forbindelse med forkølelse ?
    Kan det udelukkende komme i forbindelse med træk ?
    Ellers må det være smitte fra de andre børn ?
    Nu er hun på penecilin og jeg nyder at jeg ikke har noget arbejde.
    Vi nyder at være hjemme og hun kaster nærmest maden i sig efter 14 dage med afrikansk mad.
    Alle børn i den alder har nok godt af at se hvordan de afrikanske børn lever….uden legetøj og der klager man ikke over den mad, der bliver serveret. Man kaster sig over måltidet, fordi man er 12 om samme tallerken og man ikke ved hvornår man spiser igen.
    Mange tanker til jer alle…
    Knus Katrine

Hannah1Hannah1
    Medlem

Mon ikke det kommer fra flyvemaskinens air condition?! Ved at det giver rigtig gode betingelser for forkølelser og halsbetændelse, så hvorfor ikke også mellemørebetændelse?

God bedring med hende!

:O)
    Hannah

auzzieauzzie
    Medlem

Sikke da en fantastisk oplecelse I har haft. Tror det er rigtig sundt for både børnene og os selv at se at livet kan leves på mange andre måder end vores luksustilværelse her i lille Danmark.
    God bedring med Maimona.

Kh Malene

Hannah1Hannah1
    Medlem

… at knytte en kommentar til selve dét at rejse væk og se hvordan andre folk lever andre steder i verden. Det synes jeg nemlig, at i har så fantastisk ret i, at det er super sundt at opleve andre folks verdener og liv, for at få sat sit eget lidt i perspektiv. Det er virkelig noget der kan give stof til eftertanke og især for os, der lever så flot her i Danmark. Synes det gør en mere ydmyg og tolerant på den gode måde – man ser pludseligt virkelig, hvor godt man har det!!!

Har selv rejst til et så civiliceret land som New Zealand for at studere og “opdagede” bl.a. her, at de studerende ikke får SU og selv (og deres forældre tænker jeg) må betale rigtig mange penge for deres uddannelse. Derfor er det også rigtig stort “kun” at blive bachelor der nede og det er faktisk ikke ret mange der fortsætter med en overbygning. Her hjemme har man jo ikke ret gode akademiske jobmuligheder uden en overbygning. “Sjov” forskel….

Nå, det var bare lige et par tanker, der poppede op….
    Håber det går bedre med Maimona!

:O)
    Hannah

katttwomankatttwoman
    Medlem

Hej piger,

Tak for kommentarer. Nu er hun frisk igen efter et par dage med feber. Hun var meget glad for at komme i børnehave.
    Og jeg er så glad for at hun vokser op her med alle de muligheder vores børn har. Men vi har sgu nok også verdens bedste børnehave. Mange weekend hilsner fra en af-stresset-glad mor.
    Katrine

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.