Hvilket termometer har I?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2004 Hvilket termometer har I?

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    parnasparnas
    Medlem

Lucas blev jo desværre medlem af Nes Spacer klubben sidste vinter – og fik asmatisk bronkitis i går igen og har sovet dårligt i nat pga hoste. Han havde høj feber i går og fik taget sin temperatur – vi har et numsetermometer, og overvejer at købe et andet, da han hader at få taget temperatur med det (det gjorde jeg vist også selv som lille) Men hvilke erfaringer har I med andre slags termometre og tager de temperaturen lige så godt som det, vi har nu?

Jeg har jo også fulgt vaskemaskinedebatten og er også imponeret over De Damers vidende, så jeg tænkte, at nogle af jer sikkert ved noget om dette ; )

Kh. Gitte

Dahl11Dahl11
    Medlem

Vi har også købt et øretermometer fordi der var skrig og skrål da vi målte temp i numsen. Har dog ikke prøvet den af. Tager ikke hans temp ret tit, er egentlig ligeglad om den er 38 eller 39, for drengen er jo syg og det gør ingen forskel. Dog hvis jeg kan mærke han er meget varm tager jeg den, for jeg kan ikke lidt hvis den kommer over 40!

Kh Ulla

mgp2246mgp2246
    Medlem

Hej Gitte

Vi har netop købt et Braun øre termometer. Det kostede godt nok 400 kr. – men hvor er det bare pengene værd. Ingen sure miner, når der skal tages temperatur. Desværre har Jacob været ramt af feber 3 gange indenfor den sidste måned. Da første omgang var ovre købte jeg termometret, netop fordi det til numsen ikke længere er et hit. Og som nævnt synes jeg allerede det har været pengene værd. Faktisk er det lidt sjovt nu også at tage temperaturen selvom man er helt rask. Det er vist noget med, at det måler ½ grad unøjagtigt. Men hvem kan ikke leve med det…

Kh Majken

frulinefruline
    Medlem

Jeg er også af den gamle skole.

Dvs. vi har også et øretermometer, det bruger jeg mere vejledende, mens når jeg skal være helt sikker, så er det numsetermometret.

Er jo selv opvokset med den rektale model og så slemt er det jo altså heller ikke.

Kh
    Line

Anonym
    Gæst

Jeg vil helst vide ret præcist hvad den siger når ungenre har feber og derfor fortsætter vi med den i numsen (også til de voksne faktisk måtte jeg bruge det igår fordi jeg havde næsten 40 i feber:-( )
    Det lykkes mig egentlig rimelig ok at aflede dem så der ikke bliver super meget skrig

Et tip… læg dem på siden med bøjede ben så er det nemmere for alle parter:-) og så sørg for det har bøjelig spids..

KNus Maria – af den gamle skole

ATA2004ATA2004
    Medlem

Her tager vi også temperatur i numsen. Digital model uden bøjelig spids. Går faktisk rigtig fint. Han brokker sig ikke. Han har faktisk præsteret at sige tak bagefter ;o)
    Kan også bedst lide at det er præcist.
    KH
    A-T

susi23susi23
    Medlem

Vi har også et termometer til numsen og Elias har aldrig protesteret særligt meget når vi skulle tage hans temperatur.

Men Nanna hun skriger som en stukket gris og vrider sig i alle mulige retninger, så den er svær at holde den på plads. Faktisk så meget, at selvom vi er to om at holde hende, så er det svært at få temperaturen målt, ja den når næsten aldrig at blive færdig.

Vi har også prøvet at ligge hende på siden med bøjet ben, men det er lige så hektisk som hvis hun lå på ryggen.

Så jeg går også i disse dage og overvejer hvilket alternativ der er til “det gode gamle” og må da indrømme, at jeg tror vi køber et øretermometer. Også selvom det ikke måler helt nøjagtigt, så giver det alligevel et fingerpeg om hvor høj temperaturen er. Hadede også selv at få målt temperatur som barn, så jeg ved jo hvordan mine børn har det med det.

Mvh Pia

susi23susi23
    Medlem

Vi har også et termometer til numsen og Elias har aldrig protesteret særligt meget når vi skulle tage hans temperatur.

Men Nanna hun skriger som en stukket gris og vrider sig i alle mulige retninger, så den er svær at holde den på plads. Faktisk så meget, at selvom vi er to om at holde hende, så er det svært at få temperaturen målt, ja den når næsten aldrig at blive færdig.

Vi har også prøvet at ligge hende på siden med bøjet ben, men det er lige så hektisk som hvis hun lå på ryggen.

Så jeg går også i disse dage og overvejer hvilket alternativ der er til “det gode gamle” og må da indrømme, at jeg tror vi køber et øretermometer. Også selvom det ikke måler helt nøjagtigt, så giver det alligevel et fingerpeg om hvor høj temperaturen er. Hadede også selv at få målt temperatur som barn, så jeg ved jo hvordan mine børn har det med det.

Mvh Pia

idor2000idor2000
    Medlem

Jeg stoler altså ikke på øretermometeret, så vi burger også et “numse”-termometer. Dog af en nyere digital model, hvor det kun skal være inde i ganske få sekunder (modsat de 2 min. det varede da jeg var barn). Temeraturen i øret svinger langt mere, så et varmt barn kan hurtigt måles til at have feber, hvis den tages i øret. Desuden kan det være svært at få spidsen ordentligt ind i øret på de små, så temperaturen måles korrekt.

Der er ingen af mine børn, der bryder sig om at få taget temperatur, men er de så syge, så jeg finder det nødvendigt, så er temperaturen som regel også så høj, at de ikke gør meget modstand.

Mvh Anette

HojlandHojland
    Medlem

Her bruger vi også numse-termometer. I sidste uge da Daniel var syg, spurgte jeg ham om i vi skulle tælle hvor mange gange den bibbede – det gad han ikke være med til. Den bibber 3 korte efter hinanden, når den er færdig med at måle temperatur, og det hørte vi så efter hvornår den gjorde. Daniel havde så høj feber, at han skulle have panodil bagefter. Vi bruger stikpiller, og da han havde fået sådan en op i numsen udbrød han: Mor! Den bibber ikke!
    🙂 hehe-spørg mig lige om, det ikke var sjovt!

Pia

Vestjyde30Vestjyde30
    Medlem

bruger vi “numse-udgaven”.

Det fungerer rigtig fint – ja, faktisk er drengen så begejstret for det at han kan finde på at spørge om han skal have “taget feber”, som han kalder det.

Apotekets med bøjelig spids – vi er i gang med nr. 2; den første gik i stykker for nyligt, så vi investerede kr. 129,75 i en ny.

Er mest tilhænger af korrekt temperaturmåling, men det er jo nemt at sige, når drengen synes det er et hit. Hm! Håber ikke han bliver ved med at være alt for glad for at få noget stukket op der…

Kh. Ellen

parnasparnas
    Medlem

Genovervejer, om vi skal investere i et øretermometer, når det ikke viser præcis, tænk nu, hvis han synes, at det er lige så træls at få det stukket ind i øret, Lucas er jo ørebarn! og så længe varer det jo heller ikke at få taget temperatur. Vi ser tiden an, men tak for svar og erfaringer!

God efterårsdag!

Kh. Gitte

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.