Hvad dufter du af??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2004 Hvad dufter du af??

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej
    Tjaa det er måske et lidt mærkeligt spørgsmål.. Men jeg synes bare min samling af parfume er SÅ kedelig, så jeg trænger til noget fornyelse! Så tænkte jeg, måske ND-damerne havde nogle farvorit dufte.. så jeg håber på at finde lidt inspiration herinde, for jeg er efterhånden helt høj af at dufte mig igennem MATAS’s sortiment.

Knus Karen 12+2

tokehundtokehund
    Medlem

hmm det er en god tråd. Jeg er nemlig også ret kedelig der. Har to stk som jeg bruger. Den ene til hverdag den anden til fest…Lancome Oui eller Poeme til hverdag og Hypnose til destlige lejligheder..

Tina

Uhm… Har længe brugt Kenzo’s Flowers, men til jul fik jeg Guccis Envy Me 2… som er det lækreste lækre. Og møgdyr!

Jeg var forlovet med en franskmand engang og da samlede jeg på parfumer, så jeg har skiftet en del 🙂

Kh Pia, midt i frokostpausen på arbejde

Hannah1Hannah1
    Medlem

Jeg elsker min Noa fra Cacherel. Bruger den både til hverdag og fest :O)

Hannah

elin_melin_m
    Medlem

Sidste år brugte jeg meget DKNY Be Delicious, nu bruger jeg mest Kenzo Amour.

Jeg bruger for det meste kun en parfume i lang tid, og så skifter jeg til en til en anden. Mange gange sker det faktisk i forbindelse med vejrskifte eller fra gravid til ikke og omvendt.

hilsen Elin

ATA2004ATA2004
    Medlem

DKNY Be Delicious – let, frisk og frugtagtig, som jeg kan lide det.
    GUCCI Rush 2 – frisk og blomsteragtig.

Bruger dem mindre for tiden (de er næsten tomme begge to og penge til parfume er der ingen af).

Efter at jeg er blevet gravid, er jeg desuden blevet advaret mod at bruge parfume – synes virkelig ikke at man må noget mere. Så nu tager jeg kun en smule på tøjet.

Kh
    A-T

Anonym
    Gæst

God tråd:)
    Jeg bruger “Sensi” fra Giorgio Armani, og “after five” fra 5th avenue og så har jeg lige købt “Femme” fra Bosh. Jeg ville også have købt en fra burberry (mener det staves sådan) men den havde de desværre ikke i den matas jeg bruger, så det blev Femme istedet.
    Jeg skifter imelllem disse lige nu, bruger næsten ikke den samme to dage i træk da jeg godt kan lide at dufte lidt forskelligt fra dag til dag og så afhænger det også meget af mit humør:)
    Håber det gav lidt inspiration.
    Mange hilsner fra
    Marianne 38+1

dbruhndbruhn
    Medlem

Jeg er også vane-dyr og bruger oftest:

Tommy Hilfiger: “True star”
    Ralph Lauren; “Romance”
    Bulgari; “Blue”

Er lige ved at få en Agent Provocateur Maitresse hentet hjem fra USA; det er en ret kraftig og lidt tung duft (men med citrus i) som passer bedre til årstiden vi går i møde, fremfor mine “sommerdufte”!!

Knus fra Dorthe

munderlienmunderlien
    Medlem

Jeg bruger også Hugo Boss “Femme”, som jeg synes er ret lækker.
    Men så læste jeg noget om en rigtig trendy parfume, som de bruger i Hollywood. Den måtte jeg selvfølgelig lige dufte – og den var viiildt go 🙂 Heldigvis skal jeg ud og flyve i næste måned, så den ryger i indkøbsposen… Clean, hedder den. Dufter som om man lige er stået ud af bruseren. Man kan også få den i en variant, der dufter af rent sengetøj!!

Mvh.
    Mette

parnasparnas
    Medlem

Hejsa!

jeg er ivrig parfumebruger og er kendt blandt folk for bestemte dufte. Altså så noget med, at de siger, at den duft minder dem om mig. Men nu har jeg jo ikke rigtig brugt parfume det sidste års tid grundet graviditet og amning, ammer stadig, dog undtaget, når jeg sidder i bilen med min kørelærer – så vil jeg hellere dufte godt end af mit “svedige” stress! ; ) Her skiftes der mellem

Gucci “Rush 2”

Cerutti “1881”

Ralph Lauren “Hot”

Calvin Klein “Euphoria blossom” (en gave fra min veninde)

Meget forskellige dufte alt efter lejlighed og temperament!

Kh. Gitte, parfumeelskeren – kan anbefale bogen “Parfumen” apropos emnet, en velskrevet kriminalroman

Vestjyde30Vestjyde30
    Medlem

Min yndlingsduft, som jeg bruger til hverdag, er Flowers fra Kenzo.

De andre parfumer, jeg p.t. har, er Happy (Clinique), Burberry London og Menthe & Mandarine (Darphin).

Men… ni ud af ti dage bruger jeg Flowers! Og til orientering kan jeg ikke fordrage Red Door; får ganske enkelt kvalme og hovedpine af den…

Sjov tråd!

Kh. Ellen

chrizztinachrizztina
    Medlem
    Anonym
    Gæst

Her veksler jeg mellem Noa, Noa fleur og promesse.

I skabet står også Laura, 1881 og organza. De sidste to bruger jeg mest om vinteren, der er for tunge om sommeren synes jeg.

Det er bestemt ikke alle dage, jeg er til duft, men har altid min et eller andet mineral deo-stick under armene. Den tager alt, og jeg mener alt lugt og sved.

Knus Lisanne

dbruhndbruhn
    Medlem

Hmm hvad er mon det for en deo??

Synes jeg har prøvet ALT i deo´er men skal da ikke sige mig fri for at lugte lidt i bestemt tøj osv.!!

Hjælper du ikke med et navn?? 🙂

Dorthe.

Anonym
    Gæst

Har lige tjekket.
    Det er en Bekra mineral deo-stick. Har købt den i Føtex. Det er sådan en krystal ting, som skulle være helt naturlig og ugiftig.

Hvis du synes det er slemmere vi noget tøj end andet, kan det være gl sved som ikke lige umiddelbart kan vaskes ud. Medmindre…. Ta daa… læg tøjet i blød i lidt Rodalon, og vask det så alm bagefter. Jeg plejer at give det en vask alene, synes Rodalon lugter lidt industriagtigt men stadig nerutralt.

Lisanne

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.